Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu
25.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to ani nový model, ale Mercedes třídy E předchozí generace. Posaidon do něj napěchoval upravený osmiválec s výkonem 1 090 koní. Dynamika odpovídá.
V minulosti jsme se už dočkali pár vozů, jejichž výkon dělal chudého příbuzného i z takového Bugatti Veyron. Pokud ovšem následně sklouzl pohled na jízdní dynamiku, zažili jsme u řady aut zklamání. I přes tisíce koní pod kapotou se totiž nemohla poměřovat ani se sériovými Ferrari. To ovšem není příklad Mercedesu-AMG E 63 S, jemuž se na zoubek podívala firma Posaidon. Její kreace totiž do značné míry zvládá držet krok i s hypersportem z Molsheimu.
Pokud ale po nabušeném sedanu s třícípou hvězdou ve znaku toužíte, budete se muset připravit na jeden ústupek. V případě nejnovější generace W213 se totiž čtyřlitrová pohonná jednotka dočkala „jen“ 700 koní a 890 Nm točivého momentu, s nimiž vůz zvládne pokořit metu 335 km/h. To rozhodně není špatný výkon, Bugatti ale může konkurovat jen stěží - na to může pomýšlet jen předchozí generace W212.
Minulé provedení E 63 S dostalo přeplňovaný 5,5litrový osmiválec, který standardně produkoval 585 koní. Úpravce však objem pohonné jednotky převrtal na 6,5 litru a zároveň pod kapotu namontoval pár větších turbodmychadel s větším plnicím tlakem. Kromě toho dorazil i efektivnější mezichladič, sportovní výfukové potrubí z nerez oceli či přemapovaná řídicí jednotka. A minulostí je také omezovač.
Výsledkem je 1 090 koní a 1 350 Nm, což jsou čísla, na která i původní Bugatti Veyron kouká se závistí. V rámci akcelerace a maximálky ale nejspíše přebírá nad třícípou hvězdou nadvládu, ačkoliv přesnou dynamiku úpravce nezveřejnil. Víme však, že o trochu slabší kreace s 1 020 koňmi zvládá stovku za 2,8 sekundy a maximálku 370 km/h. Novinka tak bude ještě o fous rychlejší, byť Veyron asi stále nepřekoná, alespoň ne v případě maximální rychlosti.
Jen u posílení motoru však u vrcholné varianty nezůstalo. Posaidon musel zesílit i původní sedmistupňovou automatickou převodovku, aby byla schopna přenosu vší té síly navíc. Nyní tak zvládá až 1 500 Nm. Další novinky jsou pro změnu spojeny s podvozkem, kde vpředu najdeme vinuté pružiny s odlišnou charakteristikou a vzadu vzduchové měchy, u kterých za pomoci elektroniky došlo ke snížení.
Aby byl zaručen co nejefektivnější přenos výkonu na silnici, úpravce dále na Éčko nasadil originální 19palcová přední a 20palcová zadní litá kola. Ta jsou přitom obuta do pneumatik Continental o rozměru 255/35 vpředu, respektive 295/25 vzadu. Zmínit můžeme ještě instalaci nového tachometru cejchovaného až do 380 km/h, přepracována byla i multimédia umožňující sledování filmů za jízdy.
Tím nám ale modifikace končí, o ceně se přitom úpravce nezmiňuje. Je to škoda, neboť by nás vskutku zajímalo, kolik milionů je třeba, abyste s rodinou na palubě zvládli držet krok i s jedním z nejrychlejších a nejdražších vozů historie. Málo jich ale nejspíše nebude, navíc budete muset do díly Posaidonu dodat i dárcovský vůz s 5,5litrovým osmiválcem...
Minulá generace Mercedesu-AMG E 63 S dostala 1 090 koní, zvládne tak přes 370 km/h a stovku pod 2,8 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 42 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23