Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 šokujících crash testů: 200 km/h proti zdi
14.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je lepší malé a nové auto nebo velké a staré? Co se stane, když pošlete Focus proti zdi ve 200 km/h nebo třídu S a Smart proti sobě?
Auta se staví na to, aby si vedla co nejlépe v testech spotřeby paliva, v nárazových testech i všemožných dalších zkouškách. A když se metodika zkoumání změní, často jsou výsledky dost mizerné. Nejen podobné situace ale plodí překvapivé výsledky, na které se podíváme v tomto přehledu.
Velikost je například spojována s bezpečností, a to i některými statistikami, takže velká auta by měla vyhrávat snad nad vším. Jenže ani to nemusí být tak jednoznačné. Do hry vstupují také další faktory a pochopitelně, roli hraje i věk. Znamená to ovšem, že starší vůz musí být automaticky nebezpečný?
A pak jsou tu situace, které v testech nevídáme vůbec a na silnicích velmi zřídka. Jak třeba dopadne, když pošlete jinak bezpečný moderní vůz proti zdi extrémně vysokou rychlostí? Jak to vypadá s cestujícími, kteří nejsou běžně připoutáni v běžných autech? A jak si vedou levné vozy? I na tohle dá odpověď následující seznam pozoruhodných crash testů posledních dekád...
1. Sanitky jsou symbolem bezpečí, ale co když samy nabourají?
Sanitky jsou bezpečné, protože nikdo nechce, abyste si polámali ještě nohy, když jedete do nemocnice se zlomenou rukou. A také je řídí profesionálové. Ale obstojí struktura auta proti zdi? A jak to při nehodě vypadá s posádkou?



2. Nové vs. starší auto pro rodinu
Člověk by si myslel, že poctivý velký švédský kombík bude schopný svou posádku dobře ochránit. Ovšem, moderní Volva jsou na špici, jenže tohle vzniklo před pětadvaceti lety. Jak si poradí s miniautem, avšak moderním?
3. Betonová zeď a 200 km/h
EuroNCAP testuje auta při víceméně městských rychlostech. Co se ale stane, když jedete 3x - 4x rychleji a najednou se objeví betonová zeď? Poučení - nenarážet ve vysoké rychlosti do betonových zdí. A nejezdit 200 km/h tam, kde to není vhodné.
4. Renault Twizy a boční náraz
Tohle auto má problémy s prodejem, za kterým podle různých zdrojů včetně nás stojí problémy spojené s elektrickým pohonem. Jenže obavy jistě mají potenciální zákazníci z toho, že v podstatě nemá dveře a že je tak malý. I to má své opodstatnění...
5. Větší nemusí být lepší, díl druhý
Staré, třebaže vážně obrovské auto při nárazu nemusí být lepší, protože se tehdy auta takhle nezkoušela. Proto když proti sobě pošlete dva velké Chevy s rozdílem dat výroby 50 let, toto je výsledek.
6. Ani kamion není nezničitelný
„Přežití řidiče není podstatné,” uvádí výrobce této bariéry, která má chránit ambasády před útoky nákladními auty plnými výbušnin. Už jsme ji tu měli, neškodí si ale její ohromující úspěšnost připomenout.
7. David vs. Goliáš
Opět tu máme velký rozdíl hmotnosti a rozměrů, jenže obě auta jsou moderní. A nejnovější mikroauta, jako tento Smart, nemusí být zas tak špatná. Můžou obstát, i když je většina aut o dost větších. Co se stane, pokud proti Smartu pošlete dvakrát těžší třídu S?
8. Kopie není totéž, co originál
Co vypadá jako Opel Frontera, nemusí být Opel Frontera. Tahle čínská kopie jménem Jiangling Landwind sice má airbag a prodávala se i na některých místech Evropy, ale jen do doby, než se proslavila tímto testem. „Je potřeba ji zakázat,” říká člověk na konci videa.
9. Tata Nano
Že se Tata Nano v Evropě neprodává, by se dalo chápat, je to levné auto pro rozvojové země. Jenže je levné nejen proto, že má kola připevněná jen třemi šrouby místo obvyklých pěti...
Bonus: Nezničitelné staré Volvo
Už tu sice padlo, že ani Volvo není nezdolné, nicméně pokud víte jak na to, dá se starý kombík od Volva otloukat do roztrhání těla. Doslova. Tohle není tak úplně crash test, přiznáváme, ale pro odlehčení tohoto jinak vcelku chmurného tématu to poslouží velmi dobře...
Inspirace: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 8 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před hodinouVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 3 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 4 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 6 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva