Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 šokujících crash testů: 200 km/h proti zdi
14.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je lepší malé a nové auto nebo velké a staré? Co se stane, když pošlete Focus proti zdi ve 200 km/h nebo třídu S a Smart proti sobě?
Auta se staví na to, aby si vedla co nejlépe v testech spotřeby paliva, v nárazových testech i všemožných dalších zkouškách. A když se metodika zkoumání změní, často jsou výsledky dost mizerné. Nejen podobné situace ale plodí překvapivé výsledky, na které se podíváme v tomto přehledu.
Velikost je například spojována s bezpečností, a to i některými statistikami, takže velká auta by měla vyhrávat snad nad vším. Jenže ani to nemusí být tak jednoznačné. Do hry vstupují také další faktory a pochopitelně, roli hraje i věk. Znamená to ovšem, že starší vůz musí být automaticky nebezpečný?
A pak jsou tu situace, které v testech nevídáme vůbec a na silnicích velmi zřídka. Jak třeba dopadne, když pošlete jinak bezpečný moderní vůz proti zdi extrémně vysokou rychlostí? Jak to vypadá s cestujícími, kteří nejsou běžně připoutáni v běžných autech? A jak si vedou levné vozy? I na tohle dá odpověď následující seznam pozoruhodných crash testů posledních dekád...
1. Sanitky jsou symbolem bezpečí, ale co když samy nabourají?
Sanitky jsou bezpečné, protože nikdo nechce, abyste si polámali ještě nohy, když jedete do nemocnice se zlomenou rukou. A také je řídí profesionálové. Ale obstojí struktura auta proti zdi? A jak to při nehodě vypadá s posádkou?
2. Nové vs. starší auto pro rodinu
Člověk by si myslel, že poctivý velký švédský kombík bude schopný svou posádku dobře ochránit. Ovšem, moderní Volva jsou na špici, jenže tohle vzniklo před pětadvaceti lety. Jak si poradí s miniautem, avšak moderním?
3. Betonová zeď a 200 km/h
EuroNCAP testuje auta při víceméně městských rychlostech. Co se ale stane, když jedete 3x - 4x rychleji a najednou se objeví betonová zeď? Poučení - nenarážet ve vysoké rychlosti do betonových zdí. A nejezdit 200 km/h tam, kde to není vhodné.
4. Renault Twizy a boční náraz
Tohle auto má problémy s prodejem, za kterým podle různých zdrojů včetně nás stojí problémy spojené s elektrickým pohonem. Jenže obavy jistě mají potenciální zákazníci z toho, že v podstatě nemá dveře a že je tak malý. I to má své opodstatnění...
5. Větší nemusí být lepší, díl druhý
Staré, třebaže vážně obrovské auto při nárazu nemusí být lepší, protože se tehdy auta takhle nezkoušela. Proto když proti sobě pošlete dva velké Chevy s rozdílem dat výroby 50 let, toto je výsledek.
6. Ani kamion není nezničitelný
„Přežití řidiče není podstatné,” uvádí výrobce této bariéry, která má chránit ambasády před útoky nákladními auty plnými výbušnin. Už jsme ji tu měli, neškodí si ale její ohromující úspěšnost připomenout.
7. David vs. Goliáš
Opět tu máme velký rozdíl hmotnosti a rozměrů, jenže obě auta jsou moderní. A nejnovější mikroauta, jako tento Smart, nemusí být zas tak špatná. Můžou obstát, i když je většina aut o dost větších. Co se stane, pokud proti Smartu pošlete dvakrát těžší třídu S?
8. Kopie není totéž, co originál
Co vypadá jako Opel Frontera, nemusí být Opel Frontera. Tahle čínská kopie jménem Jiangling Landwind sice má airbag a prodávala se i na některých místech Evropy, ale jen do doby, než se proslavila tímto testem. „Je potřeba ji zakázat,” říká člověk na konci videa.
9. Tata Nano
Že se Tata Nano v Evropě neprodává, by se dalo chápat, je to levné auto pro rozvojové země. Jenže je levné nejen proto, že má kola připevněná jen třemi šrouby místo obvyklých pěti...
Bonus: Nezničitelné staré Volvo
Už tu sice padlo, že ani Volvo není nezdolné, nicméně pokud víte jak na to, dá se starý kombík od Volva otloukat do roztrhání těla. Doslova. Tohle není tak úplně crash test, přiznáváme, ale pro odlehčení tohoto jinak vcelku chmurného tématu to poslouží velmi dobře...
Inspirace: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 10 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Politický koutek 05.04. 00:26 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda