Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
30.3.2024 | Petr Miler
I takhle může vypadat splněný automobilový sen. Stačí si v ten správný moment koupit to správné auto a používat ho tím správným způsobem a můžete dekády jezdit autem snů nominálně dokonce se ziskem.
Zatím poslední odhalené BMW M5 generace F90 už si můžete koupit jen ze skladových zásob a chybu patrně neuděláte. Bude to zřejmě poslední relativně lehká em-pětka v historii, kterou dříve nebo později sběratelé ocení už proto. Ani ta vám ovšem dávno nenabídne ani manuální převodovku, ani atmosféricky plněný motor. To příští na tom bude jen hůř, neboť má jít o extrémně těžký hybrid, třebaže osmiválcový motor si zachová.
Pro poslední opravdu pravověrnou M5, která vedle snesitelné hmotnosti nabídla všem také motor bez přeplňování a manuální řazení, se tedy musíme vrátit do docela dávné historie, až ke generaci E39. Její ceny jsou dlouho jen klesaly, ovšem v posledních letech je trend přesně opačný. Puristé nic jiného do auta pro zábavu nechtějí, poptávka pro M5 39 tak roste a kousky v dobrém stavu rychle mizí. Pokud vám ten poslední někdo vyfoukl, tenhle vám náladu nespraví, je také obratem pryč. Ukazuje ale, jaké štěstí se dalo s M5 E39 udělat, pokud jste jí byli opravdu věrní.
Tohle auto je z roku 2001, takže jde už o faceliftovanou verzi se svítícími „obroučkami” předních světel, které BMW používalo s různými modifikacemi dalších skoro 20 let. Auto je vyvedené v překrásné oxfordské zelené v kombinaci s interiérem v karamelové kůži (mohli bychom říci i Oxfordské zelené a Karamelové kůži, protože jsou to oficiální názvy). A velmi podstatné je také to, že vůz má za sebou po 23 letech provozu pouze 24 981 mil, tedy jen něco málo přes 40 tisíc km. To je podle nás skoro ideální míra - s úplně neježděnými auty bývají problémy, neměly obvykle téměř žádnou péči, vozy se stovkami tisíc km jsou obvykle za zenitem. Tohle je zánovní auto připravené řádit, má dokonce i nové pneumatiky.
A nájezd tu není jen číslo na tachometru, auto podle něj také vypadá, jak se můžete přesvědčit na přiložených fotkách poskytnutých prodejcem. Své jistě udělalo řádné vyčistění před jejich pořízením, ale pokud by tu bylo nějaké výrazné opotřebení, bylo by vidět o to více. A žádné velké opravdu nevidíme, šrámů z provozu je jen hrstka a s ohledem na stáří auta skoro nestojí za řeč. Takhle fit auto může být po 23 letech být jen tehdy, pokud se o něj majitel pečlivě stará, pokud ho parkuje v garáži moc s ním nejezdí. To všechno se tu sešlo.
Pro prvního majitele je tak vůz hned několikanásobnou výhrou. V roce 2001 jej pořídil za 69 tisíc amerických dolarů a skoro 23 let si mohl užíval árií pětilitrového motor V8 s výkonem až 294 kW (400 koní), který přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál putoval na kola zadní nápravy. Ani tohle auto nebylo vyloženě lehké, vážilo přes 1 700 kg, i tak ale se zmíněným motorem dokázalo zrychlit na stovku za 5,3 sekundy a na 250 km/h ho zastavil jen omezovač. 70litrová nádrž pak stačila na dojezd přes 400 km tempem adekvátním povaze vozu. A pak mohlo jet dál, který z nových vozů vám to dnes nabídne?
Auto má kompletní servisní historii a láká už napohled. Prodávající firma jej poslala do světa skoro ihned a známe i cenu - 98 tisíc dolarů, tedy asi 2,3 milionu Kč. Uvážíme-li původní investici, majitel na voze i vydělal, ale jen nominálně a papírově - zadarmo s ním nejezdil a leccos „sežrala” inflace. I tak si užil snadno třetinu života s překrásným a jízdně podmanivým autem nejen v garáži. Není to sen svého druhu? Pro nás ano a dá se dost dobře zopakovat - se správně koupenou M5 E39 jistě, ta už levnější nebude. A velmi pravděpodobně tomu tak bude i s onou F90.
Opravdu krásná M5 E39 už na prodej není, má nového majitele. Její příběh ale ukazuje, co s takovým vozem koupeným v ten správný moment a používaným tím správným způsobem šlo udělat za „ekonomiku provozu”. Foto: LBI Limited, publikováno se souhlasem
Zdroj: 2001 BMW M5@LBI Limited
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva