Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 | Petr Miler
Pokud milujete auta, která do jednoho celku vměstnávají maximum různorodých vlastností, stěží lze zajít dál než sem. Tohle auto má výkon, není přitom užrané, odveze velkou rodinu i s přívěsem a nechybí mu ani luxus a styl. Navíc nestojí miliony.
Vsadíme se, že většina nadšených automobilistů touží po garáži s několika vozy, z nichž každý by skvěle plnil konkrétní účel. Nějaké to sportovní kupé či roadster, něco malého do města, úsporné rodinné auto na delší pohodlné přesuny, SUV na ježdění na chatu... Je to ideál svého druhu a neříkáme, že tomu nerozumíme, známe ale lidi, kteří to tak mají. A stejně nejsou spokojení.
Problém je v tom, že málokdy dokážete předem říci, že to které auto vytahujete jen pro jeden konkrétní účel. Možná to půjde při nějaké nesmyslné víkendové projížďce, ale jakmile jde o aspoň trochu smysluplnou cestu, něco vám začne kazit plány. Chtěli byste si sjet, ale potřebujete místo pro tři, a tak roadster nevezmete. Jedete daleko, ale najednou vám na německé dálnici přijde váš dvoulitrový diesel slabý. Užíváte si s vaším 500koňovým sporťákem, ale kdo chce tankovat každých 200 nebo 300 km? I velmi dobře situovaní lidé tak nakonec skončí u toho, že stejně skoro pořád jezdí jedním autem, které maximum kýženého spojuje v jedno. Nakonec i proto, že nechtějí přendávat některé věci z aut, moc přemýšlet nad tím, co budou s autem dělat atp. Však co nakonec komu chybí v BMW 740d xDrive?
Dobrý kompromis tak vždy má své kouzlo a co dnes vidíte před sebou, je kompromis kompromisů, který spojuje dohromady zdánlivě neslučitelné věci. Je to výkonný a přitom úsporný, praktický a přitom luxusní kombík, který umí jet v jednu chvíli skoro 290 km/h a v jinou si to šinout za 5,5 litru venkovem. Dokáže pobrat klidně 7 lidí a ještě přidat přívěs s čímkoli, i když v umí také být reprezentativním vozem při obchodní schůzce. Tohle má své kouzlo.
Jedná se o Audi A6 Avant předchozí generace. A pokud marně pátráte v paměti, kdy Audi něco takového nabízelo, pak nenabízelo, jde částečně o dílo dodatečných úprav. Základem se stala A6 Avant ve verzi 3,0 BiTDI Competition, tedy standardně 326koňová naftová rodinná střela. Tohle je ale čtyřistakoňová bestie v sedmimístném provedení.
O sedmimístných kombících už jste možná slyšeli, Mercedes nebo Volvo takové vozy nabízelo či nabízí i z továrny, stejného stavu se ale kupodivu dá dosáhnout i kompletně homologovanou dodatečnou úpravou. Pravda, oproti Mercedesu chybí cestujícím úplně vzadu místo pro nohy, takže se sedí víceméně na podlaze, ale pro malé děti to nebude problém, naopak.
Ani ona zelená barva není původní, je to fólie přehozená přes šedý lak Daytona. A nakonec tu máme motor. O jeho úpravu se postarala v Nizozemsku respektovaná firma Van Vught Tuning, která z třílitrového dieselu vyklepala zmíněných 400 koní a také 800 Nm. To umožňuje sprint na stovku za méně než 5 sekund a podle majitele vůz na Autobahnu dosahuje rychlosti blížící se 290 km/h. Přitom prý opravdu není problém jezdit pod 6 litrů nafty na 100 km, pokud této dynamiky nevyužijete.
Auto je pochopitelně nabízené ojeté a jeho 164 tisíc najetých km není málo. Na to a na devítileté stáří ale nevypadá ani trochu zničeně. A cena 35 950 Eur, tedy asi 900 tisíc Kč, není vzhledem k šíři talentu tohoto auta a jeho přetrvávající vizuální atraktivitě až tak vysoká. Posuďte sami, nám se tento maximix zamlouvá.
Sympatická zelená, 400 koní, nízká spotřeba a 7 míst na palubě i s koulí za zadkem. Co víc si přát v jednom autě, které nemá dva metry na výšku? Foto: Ronny Visser, publikováno se souhlasem
Zdroj: Ronny en Alina Visser@Marktplaats
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 6 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 2 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 3 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 5 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 6 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva