Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
8 kompaktních dieselových SUV v dlouhodobém testu: která vydrží, která ne?
3.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Máte-li japonské vozy automaticky za spolehlivé a korejské stroje za pravý opak, tady narazíte. Jen jedna značka tu plně ctí tradice.
Když testujeme nějaké auto, dostáváme ho zpravidla na týden. Během té doby stačíme zjistit, jak se s ním jezdí, jestli je použitelné pro víc lidí než pro dva a jestli nemá nějaké očividné chyby, kvůli kterým by byla otrava ho skutečně vlastnit. Jen zřídka dojde k nějaké závadě; skutečnou spolehlivost auta prověří jedině dlouhodobé používání.
Německý Auto Bild se věnuje mimo jiné právě dlouhodobým testům, během kterých najede s jednotlivými auty 100 tisíc kilometrů. Vyzkoušel jich už spoustu a teď dal dohromady výsledky osmi aktuálně nebo donedávna prodávaných modelů jednoho z nejpopulárnějších segmentů - kompaktních dieselových SUV. A pro leckoho to bude docela překvapivé čtení.
Máte-li korejská auta za nespolehlivé „pekáče” a podobné nepěkné věci, výsledek předchozí generace Sportage vaše přesvědčení trochu nabourá. Podobné věci očekávejte, pokud je vaše představa, že Audi a Subaru se rovná prvotřídní kvalita. Tyto dvě značky v testech propadly, získaly nejvíce trestných bodů ze všech a umístily se na 7., resp. 8. místě. Pochopitelně, jsou to konkrétní modely a jejich výsledky v žádném případě neříkají, že zbytek nabídky značek Audi a Subaru bude stejně špatný. A samozřejmě, platí to i opačně - je-li Sportage špičková, u Picanta to tak nutně být nemusí.
Důvěru v poctivou evropskou kvalitu však drží nad hladinou značka Volvo. Chcete-li tedy prvotřídní SUV a nesmí být z Koreje ani Japonska, švédský výrobce má co nabídnout. Ovšem, naúčtuje si za to adekvátní sumu. Tady je kompletní žebříček.
8. Subaru XV 2,0D
Po 100 tisících kilometrů je v Subaru sotva zajetý motor, říkáte? Možná, ale ne v dieselovém XV, které bylo testováno. Setkal se s brzkým opotřebením spojky, problémy s natavováním dvou pístů, korozí podvozku, závadami na sedačce řidiče a volnými panely v interiéru, které byly příčinou pazvuků. XV 2,0D dostalo 44 trestných bodů, to není dobré.



7. Audi Q3 2,0 TDI Quattro
Dražší německé auto nebylo o tolik lepší. Ve 27 tisících km začalo padat do nouzového režimu kvůli závadě lambda sondy. V 52 tisících přišel problém s ventilem EGR. A během testovacích 100 tisíc km musely být vyměněny xenonové výbojky obou světlometů a ke konci této periody bylo potřeba nové převodovky. Audi má opravdu co zlepšovat, výsledkem je 42 trestných bodů.
6. Ford Kuga 2,0 TDCi 4x4
Kuga vypadá odolně, ale ve 39 tisících kilometrech se objevila závada na motorku stěračů a v 50 tisících praskla vnější schránka převodovky. Při demontáži také bylo objeveno velké množství zapečeného karbonu v sání, což bylo příčinou snížení výkonu ke konci testu. Trestných bodů je 25.
5. Mini Cooper SD Countryman
S cenou téměř 958 tisíc korun je jasné, že od Countrymanu byla velká očekávání. Tvrdý podvozek a hlučná jízda trochu zklamaly, naopak spolehlivost byla dobrá. Při výměně brzdové kapaliny jí mechanik nedolil dostatek a hned zkraje testu se ulomil jeden z držáků nápojů, to je v podstatě všechno. Countryman dostal i tak 21 trestných bodů.
3. - 4. Suzuki SX4 S-Cross DDiS AllGrip
U japonské ošklivky začala poměrně rychle zlobit navigace a palubní elektronika a někdy po ránu se převodovce moc nechtělo spolupracovat. Mimo to ale nepotkal SX4 žádný problém, neobjevila se žádná skutečná porucha během celých 100 tisíc kilometrů. Na konci testu jezdilo stále svěže. Technika je tu prvotřídní, materiály v kabině a zpracování trochu horší, výsledkem je jen 8 trestných bodů.
3. - 4. Mazda CX-5 SkyActiv-D AWD
Tuhle Mazdu nedokáže nic zastavit, ani odfláknutý servis u autorizovaného dealera, který „zapomněl” nahrát nový software do palubního systému a nainstaloval vadné brzdové obložení. Bez těchto nedostatků by se mohla umístit ještě lépe, takto to bylo za 8 trestných bodů.
1. - 2. Kia Sportage 2,0 CRDi AWD
Dieselovou Sportage nepotkala za 100 tisíc km vůbec žádná závada. Nenápadný Korejec je svou spolehlivostí špičkový a evropským silnicím dobře sedí. I po rozebrání prošly jednotlivé díly se vztyčenou hlavou. Trestné body jsou pouze 4.
1. - 2. Volvo XC60 D4
Na stejné úrovni jako Sportage je i mnohem luxusnější švédský soutěžící. Ani XC60 nepotkala za celý dlouhodobý test jediná závada. Největším problémem byl port USB, který se v 70 tisících km uvolnil, a na konci testu byla znát podélná vůle v tažném zařízení. Interiér vypadal po 100 tisících km jako nový. Výsledkem jsou 4 trestné body.
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 4 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Muž si koupil elektromobil, který měl začít novou éru značky. Teď říká, ať se mu vyhneme za každou cenu, rozpadá se až k nepoužitelnosti
před 2 hodinamiBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 4 hodinamiVW dostal dotaci skoro tři čtvrtě miliardy na to, aby rozjel výrobu dalšího elektromobilu, tolik k fungování tržního prostředí v EU
před 5 hodinamiNejlevnější Porsche Macan na prodej v Evropě nestojí víc než tříválcová Škoda Scala. A není to zdaleka „holátko”
před 7 hodinamiRegulace EU vrací brzdy aut zpátky v čase o víc než 50 let, její tlaky stále víc popírají evoluci
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.25. 13:13 - Vrooom
- Policejní kontroly a měření 08.25. 12:37 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 08.25. 08:26 - jerry
- whitelist & blacklist 08.25. 08:01 - jerry
- Onboard videa 08.24. 20:42 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan