Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo Giulia je propadák, prodeje jsou velmi malé. Šéf říká, že to nevadí
22.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud byste čekali, že velmi skromné prodeje klíčové nové Alfy Romeo budou vedení firmy trápit, mýlili byste se. Současný stav dokonce označuje za úspěch.
Prodeje Alfy Romeo stále jsou všelijaké, jen ne takové, jaké je naplánovalo samo vedení firmy. Situaci nezměnil ani příchod nových modelů Giulia a Stelvio, byť je samozřejmě třeba dodat, že prodeje prvního firemního SUV se teprve rozjíždí. Nicméně ve Spojených státech bude k dispozici teprve od léta, mnoho zákazníků tedy letos již oslovit nestihne. Podle analytiků jich bude maximálně 20 tisíc, v což jsou ovšem započítány i registrace sedanu.
O úspěchu tedy skutečně nelze mluvit, zvláště když za celý letošní rok se v USA prodalo jen pár tisíc Giulií a v Evropě jich od loňského vstupu na trh bylo necelých 20 tisíc. Hledat pro tento stav jiná slova než „propadák” či „fiasko” je obtížné, vedení firmy ale tento stav zjevně netrápí. Nebo se tak aspoň navenek tváří.
Globální šéf značky Reid Bigland řekl, že „tu nejsme od toho, abychom prodávali čtyři tisíce exemplářů sedanu Giulia měsíčně. Na to je ještě příliš brzy.“ Dle něj se teprve značka vrací na stará kolbiště, kde musí čelit mnohem četnější konkurenci. Je proto třeba se nejprve dobře uvést, poté lze teprve pomýšlet na vyšší registrace.
Bigland argumentuje tím, že se sedanu ve Státech povedlo v květnu překonat i Jaguar XE, tedy dalšího nováčka na americkém trhu. Alfy Romeo Giulia bylo prodáno 883 kusů, britského vozu pak „jen“ 764. Je ale třeba dodat, že XE má od ledna do května na kontě 4 528 registrací, Giulia pouze lehčí nadpolovinu, tedy 2 483 prodaných aut. Ani to ale Biglanda nejspíše netrápí.
„Budu první, kdo to řekne. U Alfy Romeo skutečně nebojujeme o to, abychom prodali co nejvíc aut. Jsme tu proto, abychom znovu zavedli po celém světě tuto legendární značku a sledujeme řadu indikátorů, abychom posoudili, jak moc se nám to daří.“ Bigland tak například říká, že pouze 42 % všech sedanů bylo prodáno na leasing, průměr segmentu ale činí 69 %, což má svědčit o tom, že nové Alfy nejsou vnímány jen jako spotřební zboží.
Dále pak Bigland poukazuje na vyšší zůstatkovou hodnotu, jež bude Giulia mít po třech letech ve srovnání s konkurenčním BMW řady 3 či Mercedesem třídy C. S tím ale analytici asi souhlasit nebudou, realitu ale zjistíme až za tři roky při pohledu na nabídku ojetých automobilů. Zatím se nám ale italské vítězství nad německými značkami příliš pravděpodobné nezdá.
S pravým opakem našeho možná až příliš pesimistického názoru opět přichází Bigland, dle kterého „zájem o značku skutečně překročil veškerá má očekávání. Je naprosto fenomenální vidět, kolik lidí opravdu zajímá návrat Alfy Romeo na severoamerický trh.“ To možná reálné je, nicméně jen ze zájmu o značku ještě žádná firma nepřežila. Alfa Romeo musí prodávat a pokud se v dohledné době razantně neodrazí ode dna, nemůže přežít - ať už současnou situaci šéfové prezentují jakkoli...
Alfa Romeo Giulia QV je sice ve všech testech lepší než německá konkurence, po prodejní stránce ovšem stále strádá. Značce to ale prý nevadí
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 7.5.2024
Nejnovější články
- Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
před 10 hodinami - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
před 11 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
včera - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva