Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američan najel s VW s TDI 717 tisíc km za 7 let, odmítl výhodný výkup a jezdil dál
16.10.2019 | Petr Prokopec
Tohle auto dokonale ukazuje, jak moc některým Američanům přirostly motory TDI k srdci. I když jej majitel mohl po vypuknutí Dieselgate výhodně prodat, raději si jej nechal na další statisíce km.
Když před čtyřmi lety vyšlo najevo, že Volkswagen podváděl s dieselovými motory, dočkali jsme se opravdu radikálních reakcí. Překvapivě však nepřišly z Ameriky, kde bylo „chytré“ zařízení velkým problémem. Místo toho se proti kdysi oblíbeným pohonným jednotkám obrátila Evropa, a to hlavně v politické rovině. Ve Spojených státech však byly motoristé i úřady spokojeni s tím, že se Němci k podvodu přiznali a jaksepatří za to zaplatili. Tím bylo vše smazáno a mohlo se pokračovat dále.
Co přesně to znamená? Především tolik, že diesely v posledních čtyřech letech na trhu neklesaly k bodu nula, nýbrž zájem o ně naopak narůstal. Situace zašla dokonce tak daleko, že po návratu upravených aut s motory TDI kdysi osazenými inkriminovaným softwarem natrh Američané začali Volkswagenu trhat ruce. Tuto mánii do značné míry způsobili ti, kteří kdysi kývli na výhodný zpětný odkup problematických aut, která jim pak chyběla. Někteří ale od začátku své turbodiesely dát nechtěli a také je nedali.
Dokládá to nejnovější přírůstek v nabídce společnosti Fairway Ford z Kingsportu v Tennessee. K mání je u ní Jetta spadající do kauzy Dieselgate, za kterou majitel mohl na jaře 2016 dostat při povinném výkupu nemalých 12 500 USD (293 500 Kč). Se svým vozem byl ale velmi spokojen, jak ostatně dokládá jeho nájezd. Již pouhých deset měsíců po koupi, která proběhla v roce 2012, měl vlastník nakrouceno 70 tisíc mil (112 630 km). Ve chvíli, kdy propukl dieselový skandál, z toho bylo čtvrt milionu mil (402 250 km) a právě tehdy se mohl vozu zbavit skoro za 300 tisíc Kč, tolik by za něj na trhu nikdy nedostal. Člověk evidentně naprosto oddaný svému Volkswagenu ale ani tady nehodlal skončit a nabídku německé automobilky jako jeden z mála odmítl.
Na to měl dle soudem posvěceného postupu právo, Volkswagen v takovém případě musel vyplatit odškodnění ve výši 5 100 USD (119 740 Kč) a přistoupit k úpravě pohonné jednotky, která by se tak na silnice již mohla vrátit jako legální. To se stalo v listopadu 2017, kombík přitom v té době již měl na kontě 345 tisíc mil (555 105 km). Od modifikace zvládl dalších 100 tisíc mil (160 900 km), což jen dokládá, že americké modifikace turbodieselu nemají zásadní negativní vliv na fungování vozu.
Kombi má tedy nyní najeto neskutečných 445 600 mil (716 940 km), což je na sedm let provozu něco neskutečného. Vše ale evidentně funguje, jak má - a co více, ani zvenčí, ani zevnitř auta nenajdete známky tak razantního používání. Právě naopak se zdá, že do kožených sedadel jen zřídka někdo usedl, snad jen volant je více ohmataný, než bývá. Ale na 717 tisíc km... Zachováno zůstalo i písmo na ovládání multimediálního systému či ikonky na ovládání dveří. Při takovém nájezdu je to pozoruhodné.
Ve výsledku bychom se tedy vůbec nedivili, kdyby inzerát již nebyl dlouho aktivní, ostatně majitel nyní za vůz požaduje jen 5 000 USD (117 400 Kč). Za to lze počítat nejen s nemalým nájezdem, ale jak jsme již zmínili, také s překvapivě zachovalou kabinou, ve které trůní rovněž volič šestistupňového dvouspojkového automatu. Kromě něj si přitom první majitel dopřál také příplatkové střešní okno, jenž zjevně neprotéká.
Dvoulitrový turbodiesel pak produkuje výkon 140 koní, který míří na přední kola. Na obou nápravách se přitom počítá se 17palcovými ráfky, které jsou opotřebené spíše jen na okrajích, a to nikoliv výrazně. Jde přitom o jediný viditelný venkovní problém, se stříbrnou karoserií již žádné další škrábance spojené nejsou. Majiteli tuhle Jettu evidentně miloval...
Tento Volkswagen Jetta má za sebou již 716 940 km, na jeho stavu to ale stěží poznáte. Spolehlivý je evidentně také jeho dieselový dvoulitr, a to i po provedených modifikacích kvůli kauze Dieselgate
Zdroj: Autotrader
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1