Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Analytici radí BMW, aby si koupilo zpět značku, kterou už mělo a s úlevou prodalo
20.9.2019 | Petr Prokopec
S ohledem na minulost to zní jako dosti svérázný nápad, dává ale smysl. Britské značky Jaguar a Land Rover jsou v hluboké ztrátě a ke dnu táhnou i mateřskou Tata Motors, náručí většího koncernu orientovaného na západní trhy by pomohlo.
O problémech britské automobilky Jaguar Land Rover už si štěbetají i vrabci na střeše. Loňský fiskální rok skončily s největší ztrátou ve své historii a vyhlídky do budoucna rozhodně nejsou dobré. Problémy, které firmu tíží, tedy klesající poptávka na čínském trhu a nejistota spojená s Brexitem, stále ještě nezmizely. Pokud k tomu navíc připočteme skutečnost, že elektrický Jaguar I-Pace, do kterého byly investovány miliardy, je navzdory titulům auta roku totální propadák, je skoro jisté, že obě značky čekají těžká léta.
Řada analytiků si proto myslí, že by bylo nejlepší, kdyby Britové opětovně přešli pod nadvládu Němců. Konkrétně je řeč o BMW, které Land Rover vlastnilo od roku 1994. O šest let později ale Němci problematickou automobilku s úlevou prodali Fordu, který ji začlenil do své prémiové divize po bok Jaguaru. Nicméně v roce 2007, tedy ještě před globální ekonomickou krizí, modrý ovál oznámil, že chystá odprodej obou firem. O rok později pak byla uzavřena dohoda s indickou firmou Tata Motors, která značky vlastní dodnes.
Zpočátku bylo toto spojení velmi úspěšné a pro Indy muselo jít i o jisté zadostiučinění za období britské koloniální nadvlády, poslední léta jsou ovšem nadmíru krušná. A právě jen kvůli Jaguaru a Land Roveru se Tata Motors dostala do největší ztráty ve své historii. Odprodej by tedy dával smysl, jakkoliv by to však dle analytické firmy Sanford C. Bernstein znamenalo, že Indové musí poněkud ustoupit v rámci své hrdosti.
Tato překážka rozhodně není nepřekonatelná, daleko větší problémy jsou ovšem na druhé straně. Pro BMW bylo totiž vlastnictví Land Roveru „traumatizujícím obdobím a v Mnichově stále ještě pracují manažeři, které tato zkušenost emočně straší,“ jak dodává analytik Max Warburton. Jakkoliv tedy dle něj je značka zavalena kapitálem, velmi pravděpodobně se do koupě těchto automobilek nepohrne.
Na druhou stranu, stále se pohybujeme v obchodním světě, kde finance jsou nad emocemi. A dle analytiků by odkoupení obou automobilek navýšilo souhrnné registrace skupiny BMW o nemalých 20 procent. Značka by tak měla jistotu, že se k ní úhlavní konkurence v podobě Audi a Mercedesu hned tak nepřiblíží. A Britové by měli mnohem větší šanci přežít - tak malá automobilka v tak konkurenčním prostředí s důrazem na nejnovější technologie to bude mít vždy těžké. Uvidíme tedy, jak se vše vyvrbí, oficiálně se zatím k celé věci nevyjádřila ani jedna strana.






Pod vedením BMW vznikl třeba Land Rover Defender, v Mnichově na tyto časy nevzpomínají rádi
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 2 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 10 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 11 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva