Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi sebere tradiční jména motorům jen v Evropě. Protože jen tady nestojí za řeč
20.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Audi přišlo jako první automobilka s malou revolucí a oznámilo, že jména motorů už nebudou mít nic společného s jejich objemem. Zase tak vážně to ale nemyslí.
Před necelými dvěma měsíci Audi ohlásilo, že mění značení motorů svých aut. Kvůli tomu jsme na zádích vozů z Ingolstadtu či Neckarsulmu již neměli důvěrně známá označení jako 2,0 TSFI či 3,0 TSFI, ale záměrně obtížně srozumitelné dvouciferné číslo v řadě rozpínající se od třícítky do sedmdesátky a odstupňované po pětkách. Automobilka tím chce odkázat na výkon pod kapotou, ovšem nadmíru matoucím způsobem.
Vypadalo to, že tato jména budou nyní Audi vlastní po celém světě, jenže není tomu tak. Zatímco v Evropě startuje nová nomenklatura již v listopadu s příchodem nové generace Audi A8 na trh, Američané se s podivným označením nebudou muset potýkat. Je to vlastně i logické, neboť nová nomenklatura reflektuje hlavně odklon automobilek od objemnějších motorů. A ty auta pro Ameriku pořád mají, takže za oceánem není co skrývat. Tady se asi nikdo nechce moc chlubit, že má třeba čtyřválcovou A7...
I u Audi je skladba motorů pro severoamerický trh odlišná, šestiválce či osmiválce v zemi jim zaslíbené takový ústup ze slávy nezažily a ani je nečeká. Proto je plně pochopitelné, že se jimi chtějí tamní zákazníci chlubit. Nicméně se dá předpokládat, že onen krok zachovat původní označení bude jen dočasný - jakmile dojde k přitvrzení regulací normované spotřeby také v zámoří (pokud se to tedy za vlády prezidenta Trumpa stane), bude muset Audi přikročit k downsizingu rovněž v Americe. A v té chvíli dorazí ona dvoučíslí.
Připomeňme, že pro vozy produkující 110 až 130 koní je určeno označení „30“. S výkonem pokrývajícím škálu od 145 do 160 koní je spojeno dvoučíslí „35“, pro motory naladěné na 230 až 250 koní je vyhrazena „45“. Stupnice končí označením „70“, které budou nosit všechny vozy naladěné na více než 530 koní. Aby pak zmatení nebylo malé, najdou se i výjimky v podobě modelů RS a R8.
Modely Audi označené nelogickým dvoučíslím budou prozatím k mání pouze v Evropě, nikoliv v Americe
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
před 53 minutami - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
před 2 hodinami - Studie potvrzuje tristní zážitky majitelů elektromobilů. Dochází jim „šťáva”, na dobití čekají hodiny, trápí je všechny obsazené nabíječky
před 3 hodinami - Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi
před 5 hodinami - Lucidu dochází baterky. Dál pálí hotovost, prodělal 16 miliard za kvartál. Kdy majitelům dojde trpělivost?
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 15:50 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 15:08 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 05.08. 14:52 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 05.08. 14:44 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.08. 14:20 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 11:31 - M.Z.
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.08. 08:28 - code
- Policejní kontroly a měření 05.08. 06:50 - řidičBOB