Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auta prodává nejefektivněji Volkswagen, vysoko jsou kupodivu i luxusní značky
6.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Statistika tedy platí pro holandský trh, zajímavá je ale i pro nás. Už proto, že podobnými čísly platnými pro Českou republiku vám posloužit nemůžeme.
Vlastně není až tak složité podobnou tabulku složit pro libovolný automobilový trh, chce to akorát čas a trpělivost. Efektivitu prodeje aut ze strany jednotlivých automobilek lze totiž mimo jiné měřit tak, že vydělíte počet prodaných vozů počtem dealerství té které značky a dojdete k cifře udávající počet prodaných vozů na jedno zastoupení. Výsledkem bude hned několik zajímavých údajů - kolik aut dealer určité značky prodává v průměru denně, týdně nebo měsíčně, jak moc showroomů musela každá automobilka postavit, aby dosáhla svých pozic a řada dalších. Pro český trh tato čísla nemáme, někdo by musel v prvé řadě zjistit počet jednotlivých dealerství a to by bez často neochotné asistence mnoha dovozců s dokonalou přesností asi nešlo, Clem Dickmann z holandského Automotive Online si ale tu práci dal. A jakkoli se holandské reálie budou budou od těch českých jistě v mnohém lišit, nějakou představu o efektivitě prodeje konkrétních výrobců nám to dá.
Je to pochopitelně jen dílčí pohled na věc, neboť pomíjí marže dealerů. Nakonec může být z ekonomického hlediska mnohem efektivnější prodej deseti Ferrari ročně než dvou Dacií denně, neboť utržená marže porovnaná s adekvátními fixními a variabilními náklady může vyznívat lépe pro prodejce italských hřebců. Ale to nyní nechme stranou a podívejme se čistě na to, jak moc aut dokáže v Holandsku v průměru prodat jeden dealer bez ohledu na to, kolik za to utrží nebo co ho to stojí.
K dispozici máme desítku nejúspěšnějších a desítku nejméně úspěšných a obě jsou plné překvapení. Tedy že na vrcholu té první stojí Volkswagen coby „obyčejná” značka, v Holandsku populární podobně jako u nás, až tak nepřekvapí. VW loni potřeboval v Nizozemí jen 121 zastoupení, aby se stal jedním z lídrů trhu a to znamená průměr 490 prodaných aut na jedno zastoupení. Někteří dealeři na tom jistě budou lépe a jíní hůře, představuje to ale přibližně dvě prodaná auta na jeden pracovní den, to už dá zabrat.
Pokud na dalších pozicích (nutno říci oprávněně) očekáváte další podobné výrobce, budete asi hodně překvapeni. Dvojkou je v tomto směru Audi (384 aut na dealerství), trojkou BMW (337) a čtyřkou Lexus (331). To je opravdu velký paradox, neboť luxusní zboží by mělo být vysokomaržové a počet prodaných aut na jedno zastoupení tomu odpovídat. I toto ale nakonec potvrzuje, že „prémiové značky střední třídy” se staly spíše masovou záležitostí a vysoké prodeje v kombinaci s relativně nižším počtem showroomů zajišťují jednotlivým dealerům velmi slušné postavení.
Na páté pozici je holandská jednička, Renault, s 289 auty na dealerství a i zbytek nejlepší desítky doplňují pouze masové značky. Pozoruhodné přitom je, že v Nizozemí též velmi úspěšný Opel je s 226 auty na zastoupení až devátý (potřebuje jich na své prodeje 154), těsně před desátou škodovkou s 221 prodanými vozy připadajícími na jednoho dealera.
Podobně pozoruhodný je opačný konec žebříčku. Přítomnost Jeepu, Jaguaru nebo Land Roveru nepřekvapí. To jsou vcelku úzkoprofilově zaměřené značky prodávající svá auta za vysoké ceny, jakkoli třeba průměr 16 aut ročně na dealera Jeepu se zdá být k nepřežití. Čtvrté nejhorší Subaru (31 aut na dealera) by ale mohlo pomýšlet výše, dvojnásob to pak platí pro Dacii (32) a Hondu (54), které je na tom hůře než Land Rover, nebo Mazdu (84).
Čísla se dají interpretovat různě, na každý pád je to vcelku nevšední pohled na efektivitu prodeje aut v určité zemi. Pokud by si nějaký dobrovolník chtěl dát práci s vytvořením podobného žebříčku pro Českou republiku, může se nám ozvat, prostor k realizaci rádi poskytneme...
Pokud chcete mít v Holandsku opravdu úspěšné dealerství, zdá se být sázka na Volkswagen jistotou. Možná ještě lépe jsou na tom ale ve výsledku prodejci Audi, BMW a Lexusu
Značky s největším počtem prodaných vozů na dealera v Nizozemí
1. Volkswagen - 490
2. Audi - 384
3. BMW - 337
4. Lexus - 331
5. Renault 289
6. Toyota - 281
7. Kia - 255
8. Peugeot - 232
9. Opel - 226
10.Skoda - 221
Značky s nejnižším počtem prodaných vozů na dealera v Nizozemí
1. Jeep - 16
2. Smart - 19
3. Jaguar - 27
4. Subaru - 31
5. Lancia a Dacia - 32
6. Mitsubishi - 40
7. Honda - 54
8. Land Rover - 71
9. Alfa Romeo - 82
10. Mazda - 84
Zdroj: Automotive Online přes Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 6 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 7 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 9 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 10 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva