Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Autopiloty mohly řídit auta už letos, stačilo jediné, říká překvapivě manažer Nissanu
21.8.2019 | Petr Prokopec
Automobilky jejich nasazení do sériových aut neustále odkládají a obvykle to vysvětlují technologickými výzvami. Peter Bedrosian z Nissanu říká, že problém je docela jinde.
Prakticky každá automobilka kromě elektromobility zmiňuje jako technologii blízké budoucnosti autonomní řízení. Dle původních prohlášení měly být plnohodnotné autopiloty touto dobou již na silnicích, realita je však docela jiná. Momentálně můžete sundat oči ze silnice a ruce z volantu jen na pár chvil a vždy musíte být připraveni okamžitě převzít kontrolu. Limitem se zdá být vývoj technologií, které si nedokáží poradit se všemi úskalími každodenního provozu, Peter Bedrosian z Nissanu však říká, že zádrhelem je hlavně legislativa.
„Není to know-how, co nás drží zpátky - je třeba hodně politiky, než bude představeno autonomní řízení úrovně SAE3 či vyšší. Je třeba udělat mnoho změn v legislativě i infrastruktuře, neboť se výrazně změní auta. Už letos budeme mít připravenou úroveň SAE3, v závislosti na legislativě pak můžeme od roku 2020 nasadit úroveň SAE4 či vyšší,“ uvádí Bedrosian, který u japonské automobilky zastává pozici šéfa produktového plánování evropské divize.
Jsou to překvapivá slova, neboť z nich vyplývá, že Nissan je o hodně dál než konkurence, která kolikrát naznačuje jako reálný termín nasazení plnohodnotných automobilů až přespříští dekádu, pokud vůbec s nějakým termínem pracuje. Obvykle přitom říká, že limitem jsou technologické výzvy. Problémy jsou spojené hlavně s chaotickým provozem ve městech, kde řidiči z masa a kostí na základě léty vypěstované intuice dovedou včas odhadnout, co jsou spořádaní chodci a co lidé, kteří jim záhy skočí pod kola. Pokud tedy svou jízdu přizpůsobí daným podmínkám, žádné nebezpečí nehrozí, umělé inteligenci intuice schází.
Nedovedeme si tedy představit, jak by dnes Nissany reagovaly na provoz právě ve městech či na okreskách, kde „myšky“ i velmi těsné objížděcí manévry jsou denní normou. I věčně sebevědomý Elon Musk nasazení plnohodnotných autopilotů opakovaně odložil právě kvůli jejich neschopnosti řešit podobné situace. Buď jsou tedy Japonci opravdu o hodně dál než kdekoli jiný, nebo Bedrosigan tak trochu přehání. Mimo relativně vyzpytatelné prostředí, jako jsou dálnice, zatím nikdo ani funkční řešení úrovně SAE3 v praxi neukázal.
Peter Bedrosigan říká...



...že Nissan má již autonomní technologii prakticky hotovou, což měl dokázat i koncept IMQ. Jejímu rozšíření ale brání pod něj politici
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 28 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
