Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic
9.8.2019 | Petr Prokopec
Obvykle mluvíme o autech, která kilometrů najíždějí v průměru nejvíce, jak ale vypadá opačný konec žebříčku? Tato desítka ještě relativně frekventovaných vozů sotvakdy opouští garáže.
Většina z nás si kupuje automobil kvůli zajištění každodenních potřeb. Jezdíme s ním tedy na nákupy, odvážíme děti do škol a školek a o víkendu míříme s napěchovaným zavazadelníkem na chatu či chalupu. Pokud přitom váš rozpočet není napjatý jako tětiva indiánského luku, a automobily pro vás představují cosi víc než pouhé dopravní prostředky, pak se rovněž dá očekávat, že tohle auto bude umět i pobavit, nebo nezůstanete jen u jednoho. V takovém případě bude jedno auto řešit běžné starosti, zatímco to druhé poslouží hlavně jako zdroj radosti z jízdy.
Je přitom více než jasné, že při této diverzifikaci se bude lišit i nájezd. Zatímco primární vůz bude najíždět desítky či dokonce stovky kilometrů denně, ten sekundární se v tomto ohledu pomalu ani nezapotí. Z garáže jej totiž vytáhnete jen kvůli občasným projížďkám, jenž si navíc můžete střihnout jen ve chvíli, kdy se to zrovna hodí. Není tak překvapivé, když ročně zvládnete „nakroutit“ jen pár kilometrů. A pokud vlastníte nějaký vzácný kousek, pak vlastně není tak neobvyklé, že jej pomalu ani nenastartujete.
Teoreticky tedy dokážeme o takových vozech hovořit zasvěceně, ale jaké to prakticky jsou? Právě na to se zaměřila studie společnosti iSeeCars, která hledala právě auta s nejnižším nájezdem. Přehled vznikl na základě prověrky více než 2,3 milionů prodávaných aut ve stáří do deseti let, jenž v průběhu let 2015 až 2018 změnily majitele. Podmínkou byl i jistý minimální počet, takže tu nečekejte Bugatti Veyron, exotů se ale vzhledem k šíři zkoumaných dat našlo docela dost a jen takové stroje opanovaly celou desítku.
Na desátém místě v něm najdeme Chevrolet Corvette Cabrio, s nímž lidé ročně najedou v průměru 4 272 mil, tedy 6 874 kilometrů. To už zní jako docela dost, přesto na každý víkend v roce připadá porce jen 132 kilometrů, což by vám nestačilo ani na cestu z Prahy do Brna, pokud byste s americkým kabrioletem hodlali třeba po vlastní ose zamířit na Masarykův okruh.
Otevřená verze americké ikony si přitom příliš nezadá s verzí s pevnou střechou, jejíž roční nájezd se totiž v průměru pohybuje na 4 693 mílích (7 551 km). Ukazuje se tedy, že Corvette sice mizí ze showroomů jak na běžícím pásu, ovšem následně se na ni lidé spíše koukají, než aby jí řídili. Rozhodně tak přitom nečiní kvůli nízkému nájezdu, který by hovořil v jejich prospěch během přeprodeje - Chevrolet prodává jen v USA okolo 20 tisíc Corvette ročně, takže o vzácnost rozhodně nejde.
Ve srovnání s dalšími exkluzivními vozy ale lidé za volant Corvette usedají ještě poměrně často. Nájezdu amerického kabrioletu se totiž přibližuje pouze Bentley Continental GT, které ročně zvládá v průměru 4 210 mil (6 774 km). To je ovšem více než dvojnásobná porce vůči Lamborghini Muciélago, které je nejméně provozovaným vozem, tedy alespoň dle aktuálních studií, které italskému kupé přisoudili roční nájezd 1 674 mil (2 693 km). Nejlepší trojku pak doplňují Ferrari F430 a Lamborghini Gallardo jen s o trochu vyššími nájezdy.
Celé pořadí desítky vám prozradí tabulka níže, my jen dodám, že jde o průměry a výjimky jistě existují v obou směrech. I tak jde ve všech případech o tipy na zajímavou koupi, neboť s ohledem na omezenou produkci a minimální kilometráž mají tyto vozy do budoucna značný potenciál růst na ceně, i když po prvních letech obvykle velkou část své hodnoty ztratí, jako tuctové modely. Teď jen mít pár milionů nazbyt, protože za méně většinu aut z následujícího žebříčku nekoupíte ani jako ojetiny...
S těmito stále docela rozšířenými auty jezdí lidé v průměru nejméně
Na vrcholu žebříčku je Lamborghini Aventador...
...následované Ferrari F430...
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 6 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
Nejčtenější články
- Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží?
8.4.2024 - Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně
8.4.2024 - V Rusku vyvinuli úplně nový spalovací motor. Jdou tak proti běhu dějin, svět aut jím ale nezmění
8.4.2024 - BMW po letech ukázalo dosud utajovaný prototyp s monstrózním motorem 6,7 V16, mohla to být pořádná bestie
8.4.2024 - Fiasko s elektromobily se Hertzu vrací jako bumerang, firma se kvůli nim snížila k velmi pochybným praktikám
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva