Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem

Luxusní prodloužené Volvo s motorem R6, pohonem zadních kol a porcí luxusu pro ty vzadu? Taková věc se vážně prodávala, ne až tak dávno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem

28.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Luxusní prodloužené Volvo s motorem R6, pohonem zadních kol a porcí luxusu pro ty vzadu? Taková věc se vážně prodávala, ne až tak dávno.

Jsou značky, u kterých jsou prodloužené verze vrcholných sedanů samozřejmostí. Jiné se o něco podobného snaží, ale nikdy to nedotáhnou do konce symbolizovaného komerční úspěšností nebo alespoň všeobecným obdivem. Z takových pokusů můžeme zmínit Škodu Octavia Long a také Volvo 960/S90 Royal, o kterém dnes ví jen hrstka fanoušků.

Verzi S90 Royal jsme věnovali vlastní článek; sedan S90 si zaslouží zmínku jako poslední zadokolka Volva a zároveň jako první vůz, který použil označení S90. Dostal ho model 960 do svého posledního modelového roku; kombík se jmenoval V90. Dnešní „devadesátky” tak nejsou první Volva s tímto číslem, ale k tomu se dnes vracet nechceme.

Vrcholná výbavová varianta tohoto sedanu se jmenovala Royal už dříve, ještě než došlo k přejmenování z 960 na S90. A třebaže jsme se o ní zmiňovali jako o velmi vzácném voze, protože to taky velmi vzácný vůz je i proto, jak byl v druhé půlce 90. let drahý, občas se nějaký kousek na prodej najde. Stroj na fotkách níže je ten případ.

Je to Volvo 960 Royal z roku 1997, které má pod kapotou nejsilnější, 204koňový řadový šestiválec o objemu 2,9 litru. Jak se na auto této třídy sluší, o přenos síly na zadní kola se stará čtyřstupňový automat. A podle dostupných informací má tento vůz za sebou 133 tisíc kilometrů a z kousků, které se čas od času objeví v prodeji, vypadá relativně zachovale.

Nakolik budete věřit kilometrům, necháme na vás, zničené auto to ale vážně není. Kůže by tedy potřebovala vyčistit a volant nese jisté známky opotřebování, ale díváme se na dvacetileté auto, ne na novinku. A je to staré Volvo, takže odolnost bude příkladná - při dobré údržbě, samozřejmě.

Na dvacet let staré auto je také dost drahé - německý majitel žádá 8 100 Eur, tedy asi 219 tisíc korun. Jenže je to vážně neobyčejný vůz a v dobrém stavu se běžně prodává za výrazně vyšší částky. Jeho výjimečnost tkví vzadu, Royal si tahle verze 960 neříká náhodou. Ddíky prodlouženému rozvoru je tu více místa, dvě oddělená a plně nastavitelná křesla, pochopitelně vyhřívaná. Najdete tu také ledničku a jakýsi bar uprostřed.

Auta nabízející podobné věci se s takovou cenovkou obvykle nenabízí a když už nejde o něco, co opravdu nepotkáte na každém rohu - v historii Volva je to raritní věc. Kdybyste si ji chtěli užít o 20 let později, tento konkrétní kus je nabízen zde. A další podobný v Evropě hned tak nenajdete...


Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 1 - volvo 960 royal 133k prodej 01Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 2 - volvo 960 royal 133k prodej 02Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 3 - volvo 960 royal 133k prodej 03Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 4 - volvo 960 royal 133k prodej 04Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 5 - volvo 960 royal 133k prodej 05Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 6 - volvo 960 royal 133k prodej 06Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 7 - volvo 960 royal 133k prodej 07Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 8 - volvo 960 royal 133k prodej 08Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 9 - volvo 960 royal 133k prodej 09Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 10 - volvo 960 royal 133k prodej 10
Tahle 960 může být vaše za zajímavé peníze

Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 11 - 1997 volvo s90 royal 00Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 12 - 1997 volvo s90 royal 03Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 13 - 1997 volvo s90 royal 04Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 14 - 1997 volvo s90 royal 05Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 15 - 1997 volvo s90 royal 06Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 16 - 1997 volvo s90 royal 07Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 17 - 1997 volvo s90 royal 08Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 18 - 1997 volvo s90 royal 09Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 19 - 1997 volvo s90 royal 10Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 20 - 1997 volvo s90 royal 11Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 21 - 1997 volvo s90 royal 12Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 22 - 1997 volvo s90 royal 13Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 23 - 1997 volvo s90 royal 15Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 24 - 1997 volvo s90 royal 16
Přejmenovaná verze S90 Royal na dalších fotkách

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše