BMW 3 kombi málem přišlo o unikátní funkci víka kufru, prý o ní nikdo neví

Technici automobilky jsou na celé řešení náležitě hrdí, jenže vedení se zdálo zbytečné, když o něm stejně nikdo neví. Produktový manažer se tak na něj nyní snaží upozornit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW 3 kombi málem přišlo o unikátní funkci víka kufru, prý o ní nikdo neví

16.7.2019 | Petr Prokopec

Technici automobilky jsou na celé řešení náležitě hrdí, jenže vedení se zdálo zbytečné, když o něm stejně nikdo neví. Produktový manažer se tak na něj nyní snaží upozornit.

Novou generaci BMW 3 Touring jsme si mohli představit před měsícem. Při té příležitosti jsme se ovšem spíše než zavazadelníku věnovali motorovému prostoru, což má své opodstatnění. Stávající model je s největší pravděpodobností tím vůbec posledním, u kterého je možné sáhnout po šestiválcové pohonné jednotce. Mnichovská automobilka vehementně propaguje downsizing a přeplňování, proto klade asi největší důraz na dvoulitrový čtyřválec TwinTurbo. Ten by pak u nástupce měl být vrcholným agregátem stejně jako dnes u jedničkové řady.

Prostor pod kapotou ale již opustíme a místo toho se zadíváme do toho nad zadní nápravou. Přivedla nás k němu slova produktového manažera automobilky Stefana Horna, který uvedl, že technici museli opravdu zoufale bojovat, aby si řada 3 Touring ponechala separátně otevíratelné okénko pátých dveří. „Je to tak trochu skrytá záležitost. Hlasovali jsme pro to, abychom ji ponechali ve výrobě - je ale třeba, aby o ni zákazníci měli větší povědomí, jinak zemře,“ uvedl Horn.

Marketingová divize značky by se tedy měla jaksepatří činit, aby naprostý unikát v rámci celého segmentu nezmizel z povrchu zemského. Zvláště když okno lze otevírat i dálkově, což naložení menších předmětu dělá mnohem snadnější činností. Tím finesy spojené se zavazadelníkem nekončí, majitelé si dokonce mohou v palubním menu iDrive i navolit výšku, jak vysoko se páté dveře vyklopí. Funkce Comfort Access pak zajišťuje otevírání a zavírání bez nutnosti užití rukou.

Samotný zavazadelník zvládá pobrat 500 litrů ve standardu a až 1 510 litrů po sklopení zadních sedadel. Ve srovnání s předchozí generací se navíc rozšířila plocha podlahy o 112 milimetrů, zatímco nákladová hrana byla snížena na 616 mm. Kromě toho byl snížen i prostor mezi ní a podlahou zavazadelníku, a to z 35 na pouhých 8 mm. Značka přitom podlahu opatřila automatickými ližinami, jenž se vysouvají po uzavření víka. Do originální pozice pak zaplují po vypnutí motoru.

Aby toho nebylo málo, lze zmínit, že zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40 a jejich opěradla lze sklopit i tlačítky v zavazadelníku. Panel s nimi zahrnuje jak háček, tak i zásuvku na 12 voltů. Ve finále tu pak máme ještě tažnou kapacitu, která v případě variant 320i, 330i, 318d a 320d osazených manuálními převodovkami činí 1 600 kilogramů, u zbytku nabídky pak 1 800 kg.


BMW 3 kombi málem přišlo o unikátní funkci víka kufru, prý o ní nikdo neví - 1 - BMW 3 Touring 2019 zavazadelnik 01BMW 3 kombi málem přišlo o unikátní funkci víka kufru, prý o ní nikdo neví - 2 - BMW 3 Touring 2019 zavazadelnik 02BMW 3 kombi málem přišlo o unikátní funkci víka kufru, prý o ní nikdo neví - 3 - BMW 3 Touring 2019 zavazadelnik 03
BMW 3 kombi málem přišlo o unikátní funkci víka kufru, prý o ní nikdo neví - 4 - BMW 3 Touring 2019 zavazadelnik 04BMW 3 kombi málem přišlo o unikátní funkci víka kufru, prý o ní nikdo neví - 5 - BMW 3 Touring 2019 zavazadelnik 05BMW 3 kombi málem přišlo o unikátní funkci víka kufru, prý o ní nikdo neví - 6 - BMW 3 Touring 2019 zavazadelnik 06
Nové BMW 3 Touring se i nadále chlubí separátně otevíratelným oknem v pátých dveřích, zároveň nově vyrukovalo s automatickými ližinami

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama