Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW Z3 Coupe v dokonalém stavu nemusí stát majlant, jednu pihu ale má
13.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle auto si za 18 let příliš nesjelo a dnes může být vaše za dobrou cenu a v perfektním stavu. Má jen jednu vadu, na auta své doby docela neobvyklou.
BMW Z3, zejména verze se šestiválci, je pro nejednoho fanouška téhle značky a zároveň otevřených vozů velmi lákavá věc. Spousta lidí si takový stroj i koupí. Z3 ovšem má sourozence, který je tak trochu outsider, protože má pevnou střechu. Z3 Coupe je jedno z aut, které se člověku buď líbí, nebo naopak vůbec ne, nic moc mezi tím.
Jeho karoserie shooting brake totiž působí, jako by někdo prostě posadil plastový hardtop na původní roadster a trochu ho protáhl dozadu. Tak to možná i při vývoji bylo, ovšem střecha je normální plechová, není odnímatelná a hraje podstatnou roli v torzní tuhosti - Coupe je pevnější než Roadster. Přesto ale čísla prodejů vypadají jednoznačně - Z3 Roadster vznikl v téměř 280 tisících exemplářích, zatímco Coupe se vyrobilo jen necelých 20 tisíc kusů.
Design ovšem nebyl jediným důvodem, proč tomu tak bylo. Předně, Roadster se vyráběl v letech 1995 - 2002 a Coupe jen tři roky mezi 1999 a 2002. A také se do Coupe montovaly jen šestiválcové motory, což znamenalo start na vyšší ceně. Pro civilní verzi to byly motory 2,8l M52B28 a později M52TUB28 před faceliftem, po faceliftu tu byl třílitr M54B30. Verze M Coupe měla nejprve S50B32 z M3 E36, po faceliftu dostala motor S54B32 z M3 E46, alespoň pro evropské trhy.
Šestiválcové verze Coupe i Roadsteru měly také bohatší základní výbavu - nejpodstatnější byl samosvor Torsen mezi zadními koly, dále byla standardem stabilizace, kožené sedačky a větší kola. Klimatizace byla až mezi příplatky. Po technické stránce byly obě varianty Z3 velmi blízko řadě 3 E36 - stály na její platformě. S jedinou změnou, kterou byla zadní náprava - byla použita polovlečená ramena z řady 3 E30.
Stroj, který máme před sebou dnes, je Z3 Coupe z roku 1998, model před faceliftem, což pod kapotou znamená řadový šestiválec o 2,8 litru objemu a výkonu 193 koní a 280 Nm. Z3 Coupe nebylo úplně pírko, s 1 300 kilogramy hmotnosti ale také žádný Otesánek, a tak na stovce bylo za 6,6 sekundy. Tenhle konkrétní kousek se tomuhle času bude jistě schopný velmi přiblížit.
Je totiž v prvotřídním stavu. Najel pouze 52 601 kilometrů a samozřejmostí byla pečlivá údržba. Nejenže na voze nenajdete korozi, nejsou tu prý ani drobné oděrky od kamínků nebo škrábance, karoserie je podle dostupných informací - a fotek - jako nová. Interiér je také v perfektním stavu, jsou tu původní velurové koberečky, nic nejeví známky opotřebení. Zkrátka - jako normální auto, ale po dvou, ne osmnácti letech provozu.
K vozu je pochopitelně i kompletní servisní historie, ze které se dozvídáme, že do roku 2002 vůz najel jen necelých 4 500 km. Pak se začalo jezdit trochu víc a auto bylo v servisu každé dva roky - poslední záznam je z roku 2015, kdy bylo na tachometru 51 230 kilometrů. Úplná garážová lady to tedy také není, jezdí, což je pro auto jen dobře, zejména když přitom dostává pořádnou údržbu a nikdo s ním nejezdí dvě stě po poli.
Ve výbavě je vyhřívání sedaček, klimatizace, kožené čalounění i pro palubní desku a chrom-paket, který interiéru na několika místech přidal chromované rámečky, kliky a třeba ovladač světel. Také tu ale je věc, která hromadu kupujících odradí - čtyřstupňová automatická převodovka. Ta byla za příplatek a po pravdě, nedovedeme si moc představit, že bychom si do auta s takhle obrovským potenciálem pro ostré svezení pořídili automat. Ovšem, proti gustu...
I přes tuhle pihu na kráse je tohle auto asi jednou z nejlepších příležitostí, jak se dostat k BMW Z3 Coupe. Je i v docela zajímavé kombinaci stříbrné karoserie s černo-červeným koženým interiérem. A protože má automat a není to Z3 M Coupe, nestojí jmění - může být vaše za 67 tisíc zlotých, tedy asi 420 tisíc korun. To je na tak zajímavý kousek vážně pěkná cena, jen ten automat, jen ten automat...
Automatu je škoda, i tak je ale tohle auto perfektním kouskem
Zdroj: Gielda Klasykow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 9 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
před 7 hodinami - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
před 8 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 9 hodinami - Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
před 10 hodinami - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 00:39 - M.Z.
- Škoda Roomster- vybíjení baterie pojistka 22 05.08. 20:52 - Pokac1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.08. 20:46 - řidičBOB
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.08. 20:39 - HondaMan
- BMW Divize 05.08. 16:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 15:54 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 15:08 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 05.08. 14:52 - řidičBOB