Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem
22.7.2019 | Petr Prokopec
Němci mohli vytáhnout tisíc relevantních argumentů, kterým by změnu koncepce u řady 1 obhájili, oni ale tvrdí ten největší nesmysl.
Třetí generaci BMW řady 1 fanoušci značky s velkým nadšením nepřivítali. Mnichovská automobilka se rozhodla pro razantní rošádu v rámci koncepce a nahradila pohon zadních kol pohonem předních, k tomu přidala i eliminaci šestiválcových motorů. Tím vyrazila přímo proti svým tradicím a ze zcela ojedinělé nabídky na trhu udělalo tuctovou. Mluvčí pro řadu 1 Florian Moser se nyní snaží potenciální klientelu uklidnit, činí tak ale tím nejhloupějším možným způsobem.
„Zatímco před 15 lety jste jasně rozpoznali, zda řídíte vůz s pohonem přední či zadní nápravy, dnes skoro neexistuje způsob, jak byste to zjistili. Před 15 lety byl rozdíl jednoznačný, ale časy se od té doby změnily,“ uvedl Moser a hořce nás rozesmál. Za posledních 15 let se v automobilovém světě změnilo mnohé, určitě to ale nejsou dramatické rozdíly mezi vnímáním různých koncepcí aut.
Mluvčí přitom mohl vytáhnout tisíc a jeden argument, pro který automobilka ke změně koncepce přistoupila. Koncepce „vše vpředu” je výrobně levnější, ponechává více prostoru pro cestující, řidičům může být i příjemnější, protože je méně záludná a třeba v zimě má menší potíže s přenosem výkonu na povrch zemský. To všechno je pravda, rozdíl v projevu auta s poháněnou přední a zadní nápravou je ale v momentě, kdy od něj něco chcete, dramaticky odlišný. Už to, zda přenos výkonu zatěžuje a nebo nezatěžuje kola při zatáčení, zásadně mění pocity řidiče z ovládání vozu, nemluvě o změnách v rozložení hmotnosti či tendenci vozu k nedotáčivosti či přetáčivosti. To vše nyní BMW považuje za „skoro nic”.
Mluvčí automobilky dále uvedl, že „díky přepřáhnutí na poháněnou přední nápravu jsme mohli udělat velký krok kupředu v kompaktním segmentu, kde musíme tvrdě bojovat o každý centimetr“. V tomto směru už nepřehání, změnou koncepce BMW získalo o 33 milimetrů prostoru navíc pro nohy zadních pasažérů, zatímco onen zavazadlový prostor dokáže nově pobrat 380 litrů, tedy o dvacet více než dosud. Celková délka řady 1 přitom o 20 mm klesla, což bude znát při parkování. Šířka pro změnu narostla o 33 mm. Příchod nové architektury UKL2 se pak ještě pozitivně podepsal na hmotnosti, jež klesla o 30 kilogramů.
To ale nejsou zase tak velké změny vedle toho, o co vůz přišel, i technici automobilky ale změnu pochopitelně hájí. Manažer pohonných jednotek pro řadu 1 Christian Bock říká, že proměna jedničky ze zadokolky na předokolku pro něj byl „jeden z nejzajímavějších a nejnáročnějších úkolů v mém pracovním životě. Musel jsem zajistit, aby pohonné ústrojí bylo lepší než u předchůdce, který disponoval opravdu velmi dobrou technikou, a myslím, že se nám to povedlo,“ uvádí sebevědomě Bock. První srovnání staré a nové jedničky ovšem naznačilo opak.
Až čas ukáže, jak si třetí generace řady 1 povede u zákazníků. Valné většině z nich je patrně jedno, jaká kola jsou u auta poháněna, moc si ale nedovedeme představit, že by vůz dále oslovoval nadšené řidiče, kteří si vůz vybírali právě kvůli jeho na trhu unikátní koncepci. Nyní se BMW přidává k davu, ve kterém se bude prosazovat o hodně složitěji. Už jeho dřívější pokusy s předním pohonem ukázaly, že konkurenti s dekádami zkušeností umí předokolky o něco lépe.
BMW řady 1 přepřáhlo na přední pohon, podle mluvčího značky to ale nejde poznat
Zdroj: Which Car
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 52 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23