Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Boj Němců proti dieselům se vymyká z rukou, aktivisté cíleně manipulují měření
18.2.2019 | Petr Prokopec
Už tak pochybné limity a podobně pochybný způsob měření koncentrace emisí nyní doplňuje otevřená snaha výsledky přímo manipulovat. Co to má společného s bojem za lepší svět?
Boj za kvalitu ovzduší je horkým tématem v celém civilizovaném světě, Němci se ovšem rozhodli, že budou zelenější než zbytek planety. Před staršími automobily uzavírají jedno město za druhým, to vše na základě pofidérních emisních limitů. Ty zpochybňuje řada světových vědeckých kapacit, navíc už jen fakt, že v jinak nesmlouvavé Kalifornii je povolen dvojnásobek NOx a přesto nedochází k problémům, naznačuje, že Evropa poněkud přehání. A Němci jsou zjevně ochotni zajít hodně daleko.
Jako by nestačilo, že samotná měření koncentrací emisí hned vedle silnic jsou znovu pochybná, se tento týden se internetu objevilo video s návodem, jak zařízení na měření emisí zmanipulovat. Kdo stojí za jeho vypuštěním a stvořením, zatím není jisté, po negativní reakci veřejnosti ale bylo staženo. Momentálně vám jej můžeme pouze popsat a navrch přihodit do placu pár fotografií z něj pořízených. Mimo to pak máme k dispozici i názor expertů.
Oč tedy jde? V centru dění zmíněného videa se ocitá měřící stanice umístěná na Friedberger Landstraße ve Frankfurtu. K jejímu ošálení je použita běžná pumpa na nafukování matrací, která je připojena k výfuku automobilu. Jakmile se naplní, je její obsah rozprášen v okolí senzorů zařízení. Množství NOx a pevných částic by dle tohoto návodu mělo být navýšeno o 20 procent, což velmi často stačí k překročení kritizovaných limitů.
Video dále naznačuje, že podobné útoky, které nakonec povedou ke zlepšení ovzduší a jsou tudíž plně ospravedlnitelné. Jeho autoři jsou si tak plně vědomi toho, že lid nabádají minimálně k přestupku, vše ale zjevně má vyvážit ono vyšší dobro. Že se ho po vymýcení zejména dieselových aut nedočkají, snad už ani nemá smysl dodávat - elektromobilita stále není na takové úrovni, aby spalovací motory rozumně nahradila.
Přitom podle experta z technologického institutu v Karlsruhe by k ovlivnění měřicích zařízení stačil méně nápadný krok, a sice pouhé zapálení svíčky v jejich blízkosti. Kromě toho zmiňuje třeba i běžící motorovou pilu, nicméně ta na sebe i svého majitele hlukem upozorní jistě více. Stefan Jacobi s hessenského státního úřadu pro geologii a životní prostředí připouští, že způsobem, jaký je popsán na videu, lze emise ovlivnit, ovšem samotná metoda je podle něj velmi primitivní.
Jak moc je tato praxe v Německu rozšířená, je otázkou, nicméně už sama existence takového návodu ukazuje, že se boj za lepší svět začíná vymykat z rukou a lidé se v honbě za bájnou chimérou začínají pohybovat na šikmé ploše. Toto už nemá s bojem za lepší svět nic společného...
Němci již tvoří videonávody, jak ovlivnit měřicí zařízení. Boj proti klimatickým změnám tak dostává nové obrátky
Návod byl v mezičase stažen, na webu Indymedia se ale prokazatelně vyskatoval
Zdroj: Indymedia.org
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 4 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 5 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 7 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 8 hodinami - Nové Ferrari zaskočilo jménem i vzhledem, jeho motor ale stačí k tomu, aby se vyprodalo na léta dopředu
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.03. 19:16 - Zajda
- Politický koutek 05.03. 19:09 - řidičBOB
- Rychlodotazy 05.03. 16:32 - pavproch
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda