Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Borgward BX7 by mohl být klidně Audi nebo BMW, stačí vyměnit masku
27.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(ilustrace) Chcete další důkaz, že se design moderních aut stal příliš nespecifickým? Podívejte se na nové SUV Borgward s maskou jiných výrobců.
Narážíme na to v posledních letech pravidelně. Design nových aut působí stále více tak, jako by vznikal v počítačovém generátoru jednoho programátora a práce designového oddělení té které automobilky se soustředila jen na dodání identity skrze pár tradičních, snadno rozpoznatelných znaků - nejčastěji stále většího loga či unifikované masky výrobce.
Důkazů už tu bylo několik. Renault Talisman s logem VW by mohl být představen klidně jako nový Passat a nikdo by se nedivil. Nová Audi doslova visí na masce single-frame - když jim tento prvek seberete, ztratí i s logem čtyř kruhů ze své identity tolik, že připomínají kde co, klidně Fordy.
A to jsou jen případy z poslední doby. Vesměs věrohodně vyhlížející Kie s ledvinkami BMW mohl ještě leckdo považovat za spíše Schreyerovu než mnichovskou práci, jenže nespecifičnost designu BMW se ukáže, i když ledvinky a vrtuli nalepíte na Fiat.
Výrobci aut, snad ze strachu z neúspěchu modelu s jakkoli svébytným designem, snad kvůli výrobním nákladům, snad z nedostatku vlastních nápadů prostě přicházejí s novinkami, které vypadají tak, jako by je mohl vyrábět kdokoli. A své k tomu může říci i zbrusu nový počin znovuzrozené německé, dnes de facto čínské automobilky Borgward, která na autosalonu ve Frankfurtu představila model BX7.
U takové firmy by člověk čekal, že přijde s něčím novým, že stojaté vody rozvíří působivým strojem, jenže to se nestalo. Auto pro svůj vzhled mnoho obdivu nesklidilo a mnozí v něm viděli kde co známého. Audi, Buick, Porsche, linie všech těchto značek lze v BX7 objevit, jakkoli nic konkrétního ve své celistvosti nepřipomíná. Ono totiž ani nemůže, Borgward nic nekopíruje, přichází jen s tím, s čím všichni ostatní - generickým designem bez nápadu.
Jako nezřídka na to trefně poukazuje Theo Chin, který se rozhodl navléci novému Borgwardu masky značek jiných výrobců. Zejména jako Audi, BMW a Mercedes vypadá BX7 tak, jako by v Ingolstadtu, Mnichově a nebo Stuttgartu skutečně vzniklo a ani jako Maserati nepůsobí jako něco, co by Italové nemohli reálně stvořit. Buick je nám trochu vzdálený, ale ani toto není rána mimo terč.
Navíc musíme dodat, že s většinou těchto alternativních tváří vypadá BX7 citelně lépe než ve své pravé kůži, přitom se nic jiného nezměnilo. Když uvážíme, jak k tomu vozy jednotlivých značek ztrácejí na identitě i technicky (u BMW jste si kdysi mohli vsadit na atmosférický, nejlépe šestiválcový motor a zadní náhon - kde jsou ty časy), nestávají se na jednotlivých automobilkách cenná už jenom ona loga, obdivovaná vesměs pro někdejší pionýrství, výjimečnost a jedinečnost?






Borgward BX7 může být cokoli - jak kvůli své designové tuctovosti, tak díky designové tuctovosti aut jiných značek
Pro srovnání originální stroj na oficiálních i živých fotkách
Zdroj: Theo Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 6 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
Ford už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před hodinou„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 3 hodinamiŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 4 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 6 hodinamiAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva