Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Borgward BX7 by mohl být klidně Audi nebo BMW, stačí vyměnit masku
27.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(ilustrace) Chcete další důkaz, že se design moderních aut stal příliš nespecifickým? Podívejte se na nové SUV Borgward s maskou jiných výrobců.
Narážíme na to v posledních letech pravidelně. Design nových aut působí stále více tak, jako by vznikal v počítačovém generátoru jednoho programátora a práce designového oddělení té které automobilky se soustředila jen na dodání identity skrze pár tradičních, snadno rozpoznatelných znaků - nejčastěji stále většího loga či unifikované masky výrobce.
Důkazů už tu bylo několik. Renault Talisman s logem VW by mohl být představen klidně jako nový Passat a nikdo by se nedivil. Nová Audi doslova visí na masce single-frame - když jim tento prvek seberete, ztratí i s logem čtyř kruhů ze své identity tolik, že připomínají kde co, klidně Fordy.
A to jsou jen případy z poslední doby. Vesměs věrohodně vyhlížející Kie s ledvinkami BMW mohl ještě leckdo považovat za spíše Schreyerovu než mnichovskou práci, jenže nespecifičnost designu BMW se ukáže, i když ledvinky a vrtuli nalepíte na Fiat.
Výrobci aut, snad ze strachu z neúspěchu modelu s jakkoli svébytným designem, snad kvůli výrobním nákladům, snad z nedostatku vlastních nápadů prostě přicházejí s novinkami, které vypadají tak, jako by je mohl vyrábět kdokoli. A své k tomu může říci i zbrusu nový počin znovuzrozené německé, dnes de facto čínské automobilky Borgward, která na autosalonu ve Frankfurtu představila model BX7.
U takové firmy by člověk čekal, že přijde s něčím novým, že stojaté vody rozvíří působivým strojem, jenže to se nestalo. Auto pro svůj vzhled mnoho obdivu nesklidilo a mnozí v něm viděli kde co známého. Audi, Buick, Porsche, linie všech těchto značek lze v BX7 objevit, jakkoli nic konkrétního ve své celistvosti nepřipomíná. Ono totiž ani nemůže, Borgward nic nekopíruje, přichází jen s tím, s čím všichni ostatní - generickým designem bez nápadu.
Jako nezřídka na to trefně poukazuje Theo Chin, který se rozhodl navléci novému Borgwardu masky značek jiných výrobců. Zejména jako Audi, BMW a Mercedes vypadá BX7 tak, jako by v Ingolstadtu, Mnichově a nebo Stuttgartu skutečně vzniklo a ani jako Maserati nepůsobí jako něco, co by Italové nemohli reálně stvořit. Buick je nám trochu vzdálený, ale ani toto není rána mimo terč.
Navíc musíme dodat, že s většinou těchto alternativních tváří vypadá BX7 citelně lépe než ve své pravé kůži, přitom se nic jiného nezměnilo. Když uvážíme, jak k tomu vozy jednotlivých značek ztrácejí na identitě i technicky (u BMW jste si kdysi mohli vsadit na atmosférický, nejlépe šestiválcový motor a zadní náhon - kde jsou ty časy), nestávají se na jednotlivých automobilkách cenná už jenom ona loga, obdivovaná vesměs pro někdejší pionýrství, výjimečnost a jedinečnost?






Borgward BX7 může být cokoli - jak kvůli své designové tuctovosti, tak díky designové tuctovosti aut jiných značek










Pro srovnání originální stroj na oficiálních i živých fotkách
Zdroj: Theo Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 10 hodinami
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
včera
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
včera
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
včera
Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
