Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Borgward BX7 by mohl být klidně Audi nebo BMW, stačí vyměnit masku
27.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(ilustrace) Chcete další důkaz, že se design moderních aut stal příliš nespecifickým? Podívejte se na nové SUV Borgward s maskou jiných výrobců.
Narážíme na to v posledních letech pravidelně. Design nových aut působí stále více tak, jako by vznikal v počítačovém generátoru jednoho programátora a práce designového oddělení té které automobilky se soustředila jen na dodání identity skrze pár tradičních, snadno rozpoznatelných znaků - nejčastěji stále většího loga či unifikované masky výrobce.
Důkazů už tu bylo několik. Renault Talisman s logem VW by mohl být představen klidně jako nový Passat a nikdo by se nedivil. Nová Audi doslova visí na masce single-frame - když jim tento prvek seberete, ztratí i s logem čtyř kruhů ze své identity tolik, že připomínají kde co, klidně Fordy.
A to jsou jen případy z poslední doby. Vesměs věrohodně vyhlížející Kie s ledvinkami BMW mohl ještě leckdo považovat za spíše Schreyerovu než mnichovskou práci, jenže nespecifičnost designu BMW se ukáže, i když ledvinky a vrtuli nalepíte na Fiat.
Výrobci aut, snad ze strachu z neúspěchu modelu s jakkoli svébytným designem, snad kvůli výrobním nákladům, snad z nedostatku vlastních nápadů prostě přicházejí s novinkami, které vypadají tak, jako by je mohl vyrábět kdokoli. A své k tomu může říci i zbrusu nový počin znovuzrozené německé, dnes de facto čínské automobilky Borgward, která na autosalonu ve Frankfurtu představila model BX7.
U takové firmy by člověk čekal, že přijde s něčím novým, že stojaté vody rozvíří působivým strojem, jenže to se nestalo. Auto pro svůj vzhled mnoho obdivu nesklidilo a mnozí v něm viděli kde co známého. Audi, Buick, Porsche, linie všech těchto značek lze v BX7 objevit, jakkoli nic konkrétního ve své celistvosti nepřipomíná. Ono totiž ani nemůže, Borgward nic nekopíruje, přichází jen s tím, s čím všichni ostatní - generickým designem bez nápadu.
Jako nezřídka na to trefně poukazuje Theo Chin, který se rozhodl navléci novému Borgwardu masky značek jiných výrobců. Zejména jako Audi, BMW a Mercedes vypadá BX7 tak, jako by v Ingolstadtu, Mnichově a nebo Stuttgartu skutečně vzniklo a ani jako Maserati nepůsobí jako něco, co by Italové nemohli reálně stvořit. Buick je nám trochu vzdálený, ale ani toto není rána mimo terč.
Navíc musíme dodat, že s většinou těchto alternativních tváří vypadá BX7 citelně lépe než ve své pravé kůži, přitom se nic jiného nezměnilo. Když uvážíme, jak k tomu vozy jednotlivých značek ztrácejí na identitě i technicky (u BMW jste si kdysi mohli vsadit na atmosférický, nejlépe šestiválcový motor a zadní náhon - kde jsou ty časy), nestávají se na jednotlivých automobilkách cenná už jenom ona loga, obdivovaná vesměs pro někdejší pionýrství, výjimečnost a jedinečnost?






Borgward BX7 může být cokoli - jak kvůli své designové tuctovosti, tak díky designové tuctovosti aut jiných značek










Pro srovnání originální stroj na oficiálních i živých fotkách
Zdroj: Theo Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 9 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 15:00
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
Nejčtenější články
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
