Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši
16.6.2019 | Petr Miler
Přes 2 000 koní a žádné turbo, to je definující charakteristika srovnání milníků evoluce Audi R8 od osmiválce s manuálem až po poslední verzi V10 Performance s rychlou dvouspojkou.
Audi vyrábí povětšinou celkem nudná auta. Nechceme nikomu sahat na jeho autopark, na typických modelech, jako jsou Q5 2,0 TDI nebo A6 3,0 TDI ale není mnoho aspektů, které by dokázaly vzít za srdce. Jsou to vozy, které nepochybně dobře slouží svému účelu, úsměv na tváří ale nevykouzlí.
O dost zajímavější jsou ostré varianty S a RS, pokud chcete ale Audi, u kterého vám nikdo nebude věřit, že vás dostává do varu, musíte sáhnout po modelu R8. Jak detailně probral náš někdejší test, i jeho aktuální generace je vozem, který se dalece vzdaluje nejen běžné produkci Audi, ale i moderním sporťákům obecně. Stačí, abyste poznali opojnost atmosféricky plněného pětilitrového desetiválce a rázem víte, že jste v jiné, alternativní realitě.
Je to jasně nejlepší Audi v nabídce a ve dvou generacích se vyrábí už 13 let. Ta druhá nedávno prošla faceliftem a při té příležitosti vzal kolega Mat Watson z Carwow tento stroj ve verzi Performance a postavil jej vedle trojice předchůdců - první R8 kupé s motorem 4,2 V8 a manuálem, pozdějšímu roadsteru s V10 a sekvenčním S-tronikem a vrcholné evoluci první generace LMX s V10 a dvouspojkou. Ani jeden z těchto strojů nemá turbo a výkonově se pohybují od 420 do 630 koní. Co provedlo 13 let evoluce s jejich dynamikou? Přesně to Mat ukázal tradičně na letišti.
Na přiloženém videu to uvidíte se všemi detaily, ve zkratce je ale každá novější verze pochopitelně rychlejší. Mezi původní V8 a poslední V10 Performance je už pořádný dynamický rozdíl, souboj má ale několik zajímavých momentů. Jednak start, který ukazuje, že nejrychleji lze na pokyn startéra zareagovat pořád se starým dobrým manuálem a pak třeba to, že mezi vrcholnou R8 I LMX a novou V10 Performance není zase taková propast. Nakonec, dělí je jen několik málo let vývoje.
Podívejte se na to sami i se srovnáním pružného zrychlení a brzdění, konkrétní výsledky nám ale nakonec přijdou tak trochu druhotné. Opojný je na všech R8 projev jejích atmosférických motorů, což je něco, o co je dnešní automobilový svět prakticky zcela ochuzen. Škoda, už jen znít tahle auta je slast, ať už jsou rychlá jakkoli...
























Srovnání dynamiky čtyř různých Audi R8 je zajímavé, nejlepší je ale stejně jejich zvuk - bez turba je to zvlášť v dnešní době něco
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
