Britové srovnali nejdražší Škodu s levnějšími soupeři, nakonec nevyhrála

Skoro 1,2 milionu korun je potřeba vytáhnout z kapsy, pokud chcete mít Škodu Kodiaq RS alespoň v základním provedení. Jak si vede vedle soků, kteří jsou do jednoho levnější?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Britové srovnali nejdražší Škodu s levnějšími soupeři, nakonec nevyhrála

24.7.2019 | Petr Prokopec

Britové srovnali nejdražší Škodu s levnějšími soupeři, nakonec nevyhrála

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Skoro 1,2 milionu korun je potřeba vytáhnout z kapsy, pokud chcete mít Škodu Kodiaq RS alespoň v základním provedení. Jak si vede vedle soků, kteří jsou do jednoho levnější?

Srovnávacích testů zaměřených na sprinty na čtvrtmíli není nikdy dost. Zvláště těch netradičních. Srovnání kolegů z Carwow jim ovšem nasazuje korunu, neboť dnes bezpečně nejdražší Škodu, tedy model Kodiaq RS, na startovní čáře doplnila Kia Proceed GT, Ford Focus kombi a Audi Q3 (i to je levnější než Kodiaq RS ve všech provedeních, natož pak v tom testovaném). Máme tu tedy souboj SUV a kombíků všeho druhu nejen ve zrychlení.

Než se dostaneme k výsledkům, je třeba představit soupeře. Papírově je přitom na tom nejlépe Kodiaq RS, který se dočkal nadvakrát přeplňovaného dvoulitrového dieselu. Ten posílá na všechna čtyři kola 240 koní a 500 Nm točivého momentu, a sice skrze sedmistupňový automat s funkcí Launch Control. Druhé SUV ve skupině, Q3, nemůže být odlišnější, byť DSG umožňující bleskurychlé starty zůstává. Spojeno je však jen se 150 koňmi benzinové jedna-pětky.

S identickým objemem motoru lze počítat u Fordu Focus, na rozdíl od Audi se však jedná o tříválec a nikoliv o čtyřválec. Jde o tu samou pohonnou jednotku, jakou dostala do vínku Fiesta ST, v tomto případě však byl výkon agregátu naladěn na 182 koní. O chlup výše pak stojí Proceed GT, jenž se dočkal přeplňované jedna-šestky a 204 koní. Stejně jako obě SUV pak i Kia počítá se sedmistupňovým automatem, pročež je Ford jediným vozem, který se dočkal manuálu, a to šestistupňového.

Soupeře tedy máme představené, nastal čas sešlápnout plynový pedál. To se ovšem Matovi Watsonovi, který usedl za volant korejského stylového kombíku, nepovedlo při první rozjížďce zrovna optimálně. Audi na tom bylo ještě hůře, se čtyřmi kruhy je však spárován nejméně výkonný motor, díky čemuž by ani bleskurychlý start nijak výrazně neovlivnil celkovou listinu. Q3 proto okamžitě zůstala vzadu, stejně jako Focus, se kterým se Mat vypořádal krátce po odlepení z místa.

Škoda ovšem měla díky pohonu všech kol a systému Launch Control velký náskok, který již Proceed GT nezvládl úplně stáhnout. Do cíle tak dorazil se ztrátou jedné desetiny sekundy. Navíc při pružném zrychlení Kia všechny tyto handicapy maže, v rámci testu brzd pak s ohledem na nižší hmotnost zvládá zastavit daleko dříve než Kodiaq GT. I když překvapivě nestačí na Q3, jenž si po dvou drtivých prohrách připisuje první výhru.

V neobvyklém klání tedy nakonec vavříny brala Kia Proceed GT, která by nejspíše při povedeném startu z místa české SUV porazila i v přímce. Navíc je výrazně levnější a také šmrncovnější, jakkoliv sedm sedadel nebo pohon všech kol v jejím případě budete po výrobci požadovat marně.


Britové srovnali nejdražší Škodu s levnějšími soupeři, nakonec nevyhrála - 1 - Skoda Kodiaq RS vs Kia Proceed GT vs Ford Focus Kombi vs Audi Q3 01Britové srovnali nejdražší Škodu s levnějšími soupeři, nakonec nevyhrála - 2 - Skoda Kodiaq RS vs Kia Proceed GT vs Ford Focus Kombi vs Audi Q3 02Britové srovnali nejdražší Škodu s levnějšími soupeři, nakonec nevyhrála - 3 - Skoda Kodiaq RS vs Kia Proceed GT vs Ford Focus Kombi vs Audi Q3 03Britové srovnali nejdražší Škodu s levnějšími soupeři, nakonec nevyhrála - 4 - Skoda Kodiaq RS vs Kia Proceed GT vs Ford Focus Kombi vs Audi Q3 04Britové srovnali nejdražší Škodu s levnějšími soupeři, nakonec nevyhrála - 5 - Skoda Kodiaq RS vs Kia Proceed GT vs Ford Focus Kombi vs Audi Q3 05Britové srovnali nejdražší Škodu s levnějšími soupeři, nakonec nevyhrála - 6 - Skoda Kodiaq RS vs Kia Proceed GT vs Ford Focus Kombi vs Audi Q3 06
Škoda Kodiaq RS byla při sprintech nejrychlejší, ovšem nejspíše jen proto, že Mat Watson za volantem Kie Proceed GT pokazil start. Ford Focus Kombi a Audi Q3 jsou tu pak se svými 1,5litrovými motory spíše za statisty, přes slušný výkon Fordu

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.