Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové v testu nové Škody Scala vyjmenovali i řadu nedostatků
10.4.2019 | Petr Prokopec
Ať už Čech o jakékoli nové Škodě řekne cokoli, vždy bude jeho pohled zpochybňován už kvůli tomu, že pochází ze stejné země jako sama automobilka. Co si tedy myslí Britové?
Když automobilky u nového modelu, který cílí na tytéž zákazníky jako jeho předchůdce, použijí jiné jméno, obvykle to znamená, že předchozí produkt neuspěl podle jejich představ. Překvapivě se tak děje poměrně často, třeba Ford takto Focusem nahradil Escort. A také Opel již nemá ve svém portfoliu Vectru, nýbrž Insignii. Jedna značka si však v této strategii začíná více než libovat, přičemž kvůli jejímu hledání nemusíme ani opouštět českou kotlinu. Jak totiž asi již tušíte, řeč bude o Škodě.
Mladoboleslavská automobilka ještě donedávna povětšinou hledala názvy pro své novinky ve své vlastní minulosti. Takto třeba v roce 2012 přišel na svět Rapid. Dané označení však značka použila vícekrát, poprvé před čtyřiaosmdesáti lety. Evidentně pro ni tedy má váhu a dalo by se čekat, že jím bude označena i novinka. Jenže ta nese jméno Scala. Podle Škody má nový název symbolizovat posun, jaký nový vůz vůči předchůdci učinil.
Jde však o pouhé marketingové klišé nebo o realitu? To momentálně zjišťují zástupci tisku a mezi nimi i britský Auto Trader, který se nebojí nejen pochválit, jak to s oblibou činí Češi, ale popisuje i řadu nedostatků. Nicméně i tak redaktor Ivan Aistrop uznává, že vůči Škodě Rapid ušla novinka řádný kus cesty.
Podvozek Scaly je podle něj typický pro vozy postavené na modulární platformě MQB. Architektura je tedy poměrně nepoddajná a přenáší do kabiny řadu nerovností vozovky. Patrné je to hlavně v nižších rychlostech. Kupodivu přitom všechna testovací vozidla byla vybavena podvozkem s nastavitelnou tvrdostí tlumičů, nicméně ani v měkčím režimu nezvládaly vyžehlit veškeré nerovnosti, zvláště při použití velkých litých kol.
Čím působivěji tedy bude Scala vypadat zvenčí, tím více bude trpět posádka uvnitř. A nikoliv jen kvůli podvozku, zrovna chválou není zahrnut ani motor, v tomto případě litrový tříválec se 115 koňmi. Již koncepce této jednotky do značné míry ubírá kultivovanost, v případě Škody Scala je však třeba počítat s výraznějšími vibracemi přenášenými do interiéru.
Palec nahoru nedostalo ani řízení, které je příliš lehké prakticky v jakémkoliv jízdním režimu kromě toho sportovního. Tento nedostatek, stejně jako výše zmíněné, jsou ovšem tradiční slabinou koncernových vozů. K odstranění prostředního může napomoci pořízení objemnějšího čtyřválce, kdy ten benzinový jménem 1,5 TSI dává 150 koní. V takové chvíli je však třeba navýšit rozpočet a tedy částečně vymazat jeden z tradičních kladů Škody.
Pokud se rozhodnete držet dynamicky vcelku na uzdě a tříválec akceptujete, dostanete se z útratou pod 400 tisíc. Sice bude jezdit bez adaptivního podvozku, na druhou stranu však na 16palcových kolech, za něž bude vaše pozadí vděčno. Stejně jako si kolena či hlava nikdy nebudou stěžovat na nedostatek místa, a to ani vepředu, ani na zadních sedadlech, kam se dva dospělí vejdou bez problému.
Právě prostorná kabina, stejně jako zavazadelník, jsou spolu s nízkou cenou i nadále nepřebitelnými argumenty značky. Scala je tak dle Aistropa dalším typickým modelem Škody, jenž sice své dražší sourozence nepřekoná třeba kvalitou některých plastů v interiéru, ovšem bezpečnostními a asistenčními systémy míří na špici v rámci nabídky celé automobilky. Skok vůči Rapidu je tedy potvrzen a opravdu není malý, stejně tak ale není bezchybný.









Britský Auto Trader sice nemá při hodnocení Škody Scala nasazené růžové brýle, i tak ovšem mladoboleslavskou novinku doporučuje, a to přes řadu nedostatků, které jmenuje
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejčtenější články
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
28.10.2025
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
28.10.2025
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
28.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Západní automobilka si koupila čínské Porsche za cenu Octavie a rozebrala ho na díly, aby zjistila, čemu se nemůže vyrovnat
29.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
