Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové vyzkoušeli nejdražší Škodu dneška, zklamala je svou dosavadní předností
19.2.2019 | Petr Prokopec
Vypadá dobře na pohled, chválen je rovněž jeho interiér a nakonec nevadí ani diesel pod kapotou, i přes horší zvuk. Škodě s Kodiaqem RS ale narostlo sebevědomí možná až příliš.
Loňské evropské prodeje Škody Kodiaq nejspíše nebyly tak vysoké, jak automobilka na počátku roku doufala. Dáno je to hlavně příchodem nové měřicí procedury WLTP, která si vyžádala opětovnou homologaci naprosto všech vozů, motorizací a výbav, jež chtěli výrobci ponechat v nabídce. Mladoboleslavské SUV tak bylo po nějaký čas k dispozici pouze s dvoulitrovým turbodieselem, a to navíc jen v omezeném množství. Prodeje v září tak klesly pod úroveň z března 2017, kdy se Kodiaq dostal na všechny evropské trhy.
Nyní je již nabídka o poznání širší. V posledních dvou měsících loňského roku se proto Kodiaq vrátil na původní vlnu zájmu, ze které nejspíše hned tak nespadne. Na českém trhu může působit jako drahý, v zahraničí je naopak považován za velmi příznivou nabídku - sedm sedadel, působivý zevnějšek a prostornou kabinu si zákazníci mohou pořídit levněji než u konkurence. Nově pak navíc mohou sáhnout i po vrcholném provedení RS. Je však otázkou, zrovna ta značce přinese očekávané výsledky.
Již během loňského příchodu na trh se Škoda s Kodiaqem RS nepředvedla v bůhvíjakém světle, když se pochlubila jeho časem z Ringu. Ten nebyl zrovna oslňující, pod deset minut se dnes dostane pomalu kdokoliv, kdo se do pohoří Eifel vydá. Škoda tak v podstatě pokořila jen pár dodávek, což rozhodně není něco, co kupce dostane do kolen. Na ta ale nakonec padnou, i když z trochu jiného důvodu. A opětovně nejde o pozitivum, jakkoliv se budeme pohybovat ve vodách, které by české značce měly maximálně vyhovovat.
Nejspíše jste již pochopili, že řeč je o ceně. Kodiaq RS aktuálně zamířil do testu britského Carbuyeru, který na něj ústy redaktorky Ginny Buckley pěje chválu. Vůz zaujal vzhledem i bohatou výbavou, na britském trhu je standardně nabízen prakticky se vším, co potřebujete k životu ve vyšším pohodlí. Palec nahoru dostal i dvoulitrový turbodiesel, a to navzdory evropským náladám i typickému chraplavému zvukovému doprovodu - SUV totiž propůjčuje velmi dobrou jízdní dynamiku pro každodenní použití.
Opravdovým problémem podle Ginny je ale cena, tedy oblast, na kterou si Britové v souvislosti se Škodou dosud nikdy nestěžovali. Nicméně Kodiaq RS startuje na 43 tisících librách (cca 1 261 200 Kč), tedy prakticky na stejné úrovni jako prestižnější Land Rover Discovery Sport či BMW X3 se šestiválcem pod kapotou. A je také o 7 tisíc liber (205 300 Kč) dražší než Seat Ateca Cupra, jehož řidič si může užívat služeb benzinového motoru s 300 koňmi.
Je tedy vskutku otázkou, zda Kodiaq RS dokáže šířeji zaujmout. Pravdou je, že vypadá dobře, zvláště s příplatkovým lakem a na velkých litých kolech. S 240 koňmi a 500 Nm pak zvládá sprint na stovku za 7 sekund a nejvyšší rychlost 220 km/h, což jsou na sedmimístné auto dobré hodnoty. Ale jako Škoda, za takové peníze? Minimálně v Británii to podle samotných Britů nebude mít jednoduché. A v České republice na tom podle nás nebude o mnoho lépe...








Škoda Kodiaq RS bude zřejmě na britských silnicích spíše sporadickým účastníkem provozu. Zdá se být příliš drahou, neboť stojí prakticky stejně jako Land Rover Discovery Sport či BMW X3
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový týmový kolega pro Ondřeje Vostatka včera 20:31
- Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem včera 14:40
- Konec týmu Motoxracing? včera 12:00
- Časový program Estoril včera 11:25
- Phillip Island a Sepang bez Marca Marqueze 6.10.2025
Nejnovější články
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
včeraStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
včeraNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
včeraČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včeraFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12