Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britský novinář poprvé v životě osedlal první Škodu Octavia RS. A nestačil se divit
11.6.2018 | Mirek Mazal
Škoda Octavia RS první generace je dnes 18 let starou a nám dobře známou historií. Jak ji ale dnes vnímá člověk, který s ní nikdy dříve nejel a zkušeností s auty má na rozdávání?
Alex Kersten z Car Throttlu je jedním z těch zástupců mediální scény, kteří se nebojí „ušpinit si ruce” různými staršími auty. V poslední době je hlavním objektem jeho zájmu ojetá Škoda Octavia TDI s nájezdem skoro 700 tisíc kilometrů, již koupil za polovinu minimální mzdy. Vůz s mimořádně odolným dieselovým agregátem podstupuje různé testy výdrže, ale tentokrát modrou oběť všemožných hrátek na chvíli odstavila plánovaná výměna čelního skla a elektrické kabeláže.
Alex se díky tomu dostal k nejsilnějšímu provedení první novodobé Octavie, jinak řečeno nedotknutelnou modlu všech diskusí u piva s porcí kabanosu označenou písmenky RS jako Rallye Sport. Jednalo se o rychlou verzi s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,8 litru, výkonem 132 kW (179 koní) a točivým momentem 235 Nm. Stovka padla za 7,9 sekundy, 235 km/h měla být maximální hranice možností. Svého času docela rychlý stroj a dozajista vrchol škodovácké nabídky.
Možná byste čekali, že britský novinář coby člověk bez špetky české národní hrdosti nebude mít pro stárnoucí ikonu mnoho pochopení, ale stal se pravý opak. Nestačil se divit tomu, co všechno nabízí, a to i díky ceně, kterou dnes ve Velké Británii má jako ojetina. Na ostrovech jsou ojeté vozy tradičně velmi dostupným artiklem, na rozdíl od bazarů na našem území, kde je Škoda obvykle nejdražší předmět v poměru cena/užitná hodnota.
Alexovi se líbil pružný motor a konečně pochopil, proč si RS první generace kupovala britská policie. Pocitově tipoval více koní pod kapotou, dokonce to odhadl na dvě stovky plnokrevníků pohánějící přední nápravu, přesto byl ujištěn, že zkoušený kus je plně sériový. Řízení a řazení pětistupňové manuální převodovky rovněž předčilo očekávání. Podvozek je více než na stabilitu ve vysokých rychlostech orientován na komfort, přesto statečně sekundoval líbivému motoru.
Další vyznamenání si podle Alexe zaslouží decentní vzhled a praktická stránka věci. Subjektivně hodnotí tvary jako hezky vyvážené vhodně podtrhnuté legendárními 17palcovými disky Spider objevující se na všech podomácku upravených modelech Škoda. Pod nenápadnou karoserii se ukrývá černá díra v podobě obrovského kufru, který lze ještě podpořit sklopením zadních sedadel. Hlavní argument českých majitelů převážející celoročně vzduch se líbí i britskému novináři.
Alex říká, že kdyby mohl, nějakou Octavii RS první generace by si hned pořídil. Slušná kombinace výše zmíněných vlastností mile překvapila, je potřeba přidat dobré ceny na ostrovech a poté není důvod pochybovat o jeho prohlášeních. Slušnou „O1RS” dnes v Británii koupíte mezi 1 a 2,5 tisíci liber (29 až 73 tisíc Kč, navíc co to je pro Brity s průměrným platem asi 75 tisíc měsíčně...), to je pak poměr výkon/cena hned zajímavější.
Tato Octavia I RS prospěla na výbornou v testu britského novináře, který se s ní náhodně setkal, hned by si ji koupil...
... stříbrná vyjde v Anglii na pár desítek tisíc korun českých
Zdroj: Car Throttle
Další zajímavé články:
Bleskovky
- Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
před 10 hodinami - Zloděj použil svou nejlepší schopnost k tomu, aby zachránil dítě uvězněné v autě
včera - Řidič ve 200 km/h na dálnici vyblikal i policisty, ti mu to vrátili i s úroky
18.2.2019 - Elon Musk veřejně pochválil starou Ladu, a to ani nemusela být na elektřinu
17.2.2019 - Skrytá kamera natočila dopravní policisty, jak si rozdělují úplatky, teď jdou do vězení
14.2.2019

Nejčtenější články
- Nenechte se napálit, tříválce jsou dnes nabízeny pod různými zavádějícími názvy
21.1.2019 - Jediný čínský klon, který ohromil i šéfy Porsche, se dočkal překvapivého faceliftu
21.1.2019 - Nejprodávanější nová i ojetá auta Ruska v roce 2018? Je to pořád svébytný svět
21.1.2019 - Auta s nejvíce poruchovými turbomotory podle CR potvrzují obavy
21.1.2019 - BMW M7 by teprve nechalo vyniknout gigantické ledvinky nové řady 7
21.1.2019 - Nejdražší opravy ojetin za rok 2018 ukazují nástrahy koupě i docela obyčejných aut
21.1.2019 - Poslednímu SUV Jaguaru chybí řada funkcí. Oprava není možná, kompenzace je směšná
21.1.2019 - James May v rozhovoru vyhlásil nejlepší auto roku 2018, hned si jedno koupil
21.1.2019 (1) - Rychlé kombíky do 200 tisíc Kč. S rodinou to nemusí skončit, ani s malým rozpočtem
22.1.2019 - Oba nejmenší VW jsou mrtvé, říká šéf automobilky. Pravidla EU jim nedovolí žít
22.1.2019
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 00:31 - GeneHawkins
- Laděný výfuk 00:02 - Igori123
- Řidiči, co to mají v ruce... 22:32 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 22:22 - mattonecz
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 19:05 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 18:19 - řidičBOB
- trackday 16:06 - Spectral
- Onboard videa 15:47 - EL_XEL
- Má nebo nemá hydroštely? 14:30 - jirka87
- IT poradna 12:24 - pavproch
Autobazar
Škoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2017
236 000,- KčŠkoda Octavia 1.2 TSI
r.v. 2015
326 000,- KčŠkoda Octavia 2.0 TDI
r.v. 2014
245 000,- KčCitroen Xsara Picasso 1.6 16V
r.v. 2007
85 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2017
320 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2017
290 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2015
180 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2017
310 000,- Kč