Reklama

Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví

Bugatti Chiron je autem mnoha nej. Je nejdražším, nejvýkonnějším i jedním z nejrychlejších sériově vyráběných vozů planety. Mezi těmito extrémy ale skoro všem uniká jeden nesledovaný primát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví

15.9.2018 | Mirek Mazal

Bugatti Chiron je autem mnoha nej. Je nejdražším, nejvýkonnějším i jedním z nejrychlejších sériově vyráběných vozů planety. Mezi těmito extrémy ale skoro všem uniká jeden nesledovaný primát.

Přemotorovaná bestie z Molsheimu disponuje osmilitrovým šestnáctiválcem o výkonu až 1 103 kW (1 500 koní) a točivém momentu nejvýše 1 600 Nm. To z něj dělá nejvýkonnější sériově vyráběný automobil současnosti, který je při své ceně i tím nejdražším. A se spotřebou paliva, která může dosáhnout až 158,7 litru benzinu na 100 km, je pravděpodobně také tím nejužranějším.

Jaký další světový rekord může patřit tomuto monstru? Ne, ten rychlostní to není, přetahovanou na dráze 0-400-0 km/h mezi Bugatti a Koenigseggem vyhrál druhý jmenovaný. A přes 457 km/h jel zatím také jen Koenigsegg, dokonce na veřejné silnici, čímž uzmul i dávný rekord jednoho nacistického monstra.

Pátrání v těchto sférách prostě nebude úspěšné, Chiron je ale výjimečný ještě v jiném směru. Svoji grandiózní techniku dokonale zahaluje do baculaté aerodynamické karoserie, která je mezi současnými auty též jedinečným úkazem. Se svými rozměry je dnes totiž nejširším sériově vyráběným osobním vozem, tedy klasickým autem, mezi která nepočítáme SUV. Za těchto okolností stačí jeho 2,03 metru bez zrcátek k jasnému prvenství.

Pro srovnání - současná Škoda Octavia měří na šířku 1,81 metru, to je obrovský rozdíl. A můžeme posloužit i dalšími příměry. Statistické první místo odpovídá výšce profesionálního amerického basketbalisty LeBrona Jamese či abychom zůstali tematicky na svém, tak motoristický moderátor Jeremy Clarkson, který nepatří mezi drobné chlapíky, má na výšku ještě o 7 centimetrů méně.

Jak se Jezza musí sklánět do dveří, musí se Chiron mít na pozoru před užšími jízdními pruhy. Ani jízda v podzemních garážích jistě nebude příjemná záležitost, zvláště v těch dříve postavených. Do řady z nich s ním snad ani nepůjde vjet bez kontaktu se zdmi v úzkých, zakroucených vjezdech...

Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 1 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 42Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 2 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 43Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 3 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 44Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 4 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 45Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 5 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 46Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 6 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 47Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 7 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 48Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 8 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 49Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 9 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 50Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 10 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 51Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 11 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 52Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 12 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 53Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 13 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 54Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 14 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 55Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 15 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 56Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 16 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 57Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 17 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 58Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 18 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 59Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 19 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 60Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 20 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 61Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 21 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 62Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 22 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 63Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 23 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 64Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 24 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 65Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 25 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 66Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 26 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 67Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 27 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 68Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 28 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 69Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 29 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 70Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 30 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 71Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 31 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 72Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 32 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 73Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví - 33 - Bugatti Chiron 2017 prvni testy 74
Že je Bugatti Chiron autem mnoha nej, ví kde kdo. Že je dnes také absolutně nejširším sériově vyráběným osobním autem, tuší málokdo

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama