Bugatti Veyron 1945: není Veyron jen další evolucí Porscheho Brouka?

Neberte to příliš vážně, ale co kdyby? Designy dvou naprosto odlišných aut, která od sebe dělí desítky let, do sebe totiž docela dobře pasují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Bugatti Veyron 1945: není Veyron jen další evolucí Porscheho Brouka?

5.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Bugatti Veyron 1945: není Veyron jen další evolucí Porscheho Brouka?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Neberte to příliš vážně, ale co kdyby? Designy dvou naprosto odlišných aut, která od sebe dělí desítky let, do sebe totiž docela dobře pasují.

Polského počítačového grafika a designéra, který si říká „RC82 Workchop“, napadla při pohledu na Veyron zajímavá souvislost (a tedy když ne jeho, tak nás při zkoumání jeho obrázku určitě) - pokud se Porsche 911 vyvinulo z KdF, respektive Volkswagenu Brouk a mezistupněm byl model 356 z roku 1948, není náhodou moderní Bugatti Veyron jen další designovou evolucí stejného vzoru?

Myšlenka je to sice šílená, ale když se podíváte na současné Porsche 911, také vám asi nevytane na mysli lidové vozítko, které se proslavilo hlavně v první polovině minulého století. „Znalci” jej přesto bez váhání nazvou „vytuněným Broukem” a nakonec jim nelze odporovat - oba vozy mají nejen částečně podobnou koncepci, ale především autora stejného jména. A spojitost mezi Broukem a Bugatti Veyron?

Za života zakladatele slavné francouzské značky, který skončil v roce 1947, by byla jistě vyloučena. Volkswagen nabral skutečnou ekonomickou sílu až na počátku 50. let a na prodej něčeho tak cenově nedostižného, jako byly svého času technicky téměř dokonalé modely Bugatti, nemohla mít automobilka mobilizující zbídačenou Evropu levnými vozy ani pomyšlení. Nakonec ani za života Ferdinanda Porsche a jeho syna Ferryho, kteří vyznávali na rozdíl od Ettore Bugattiho jednoduchou účelnost, by teoretický supersport Bugatti stojící nad typem 356 vypadal jinak.

Bugatti se ale v roce 1998 dostalo pod křídla koncernu VW, který měl vždy blízko k Porsche, a tak podobně vyhlížející linie všech tří aut nemusejí být nutně neúmyslné či náhodné. Ostatně právě z přiloženého renderu je zarážející, s jakou lehkostí pasují známé detaily Brouka ke karoserii navržené současným designérem Škody zhruba o sedmdesát let později.

Prznit kvůli originálnímu nápadu skutečný Veyron by asi byla škoda, idea spojující skrze Volkswagen Ferdinanda Porsche a moderní Bugatti do jednoho retro-celku a poukazující na jejich společnou současnost je ale pozoruhodná, a proto na našem webu dostala prostor. Berte vše řečené s velkou nadsázkou, po dnešku by se ale za označení „vytuněnej Brouk” neměl zlobit ani majitel Veyronu - i tato dvě auta zjevně leccos spojuje...


Bugatti Veyron 1945: není Veyron jen další evolucí Porscheho Brouka? - 1 - Bugatti Veyron 1945
Autor se velmi pravděpodobně zabýval stejnou teorií, svůj výtvor nazval Veyron 1945. Jestlipak by mohl mít plochý, vzduchem chlazený šestnáctiválec?

Zdroj: RC82 Workchop

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše