Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Veyron 1945: není Veyron jen další evolucí Porscheho Brouka?
5.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Neberte to příliš vážně, ale co kdyby? Designy dvou naprosto odlišných aut, která od sebe dělí desítky let, do sebe totiž docela dobře pasují.
Polského počítačového grafika a designéra, který si říká „RC82 Workchop“, napadla při pohledu na Veyron zajímavá souvislost (a tedy když ne jeho, tak nás při zkoumání jeho obrázku určitě) - pokud se Porsche 911 vyvinulo z KdF, respektive Volkswagenu Brouk a mezistupněm byl model 356 z roku 1948, není náhodou moderní Bugatti Veyron jen další designovou evolucí stejného vzoru?
Myšlenka je to sice šílená, ale když se podíváte na současné Porsche 911, také vám asi nevytane na mysli lidové vozítko, které se proslavilo hlavně v první polovině minulého století. „Znalci” jej přesto bez váhání nazvou „vytuněným Broukem” a nakonec jim nelze odporovat - oba vozy mají nejen částečně podobnou koncepci, ale především autora stejného jména. A spojitost mezi Broukem a Bugatti Veyron?
Za života zakladatele slavné francouzské značky, který skončil v roce 1947, by byla jistě vyloučena. Volkswagen nabral skutečnou ekonomickou sílu až na počátku 50. let a na prodej něčeho tak cenově nedostižného, jako byly svého času technicky téměř dokonalé modely Bugatti, nemohla mít automobilka mobilizující zbídačenou Evropu levnými vozy ani pomyšlení. Nakonec ani za života Ferdinanda Porsche a jeho syna Ferryho, kteří vyznávali na rozdíl od Ettore Bugattiho jednoduchou účelnost, by teoretický supersport Bugatti stojící nad typem 356 vypadal jinak.
Bugatti se ale v roce 1998 dostalo pod křídla koncernu VW, který měl vždy blízko k Porsche, a tak podobně vyhlížející linie všech tří aut nemusejí být nutně neúmyslné či náhodné. Ostatně právě z přiloženého renderu je zarážející, s jakou lehkostí pasují známé detaily Brouka ke karoserii navržené současným designérem Škody zhruba o sedmdesát let později.
Prznit kvůli originálnímu nápadu skutečný Veyron by asi byla škoda, idea spojující skrze Volkswagen Ferdinanda Porsche a moderní Bugatti do jednoho retro-celku a poukazující na jejich společnou současnost je ale pozoruhodná, a proto na našem webu dostala prostor. Berte vše řečené s velkou nadsázkou, po dnešku by se ale za označení „vytuněnej Brouk” neměl zlobit ani majitel Veyronu - i tato dvě auta zjevně leccos spojuje...
Autor se velmi pravděpodobně zabýval stejnou teorií, svůj výtvor nazval Veyron 1945. Jestlipak by mohl mít plochý, vzduchem chlazený šestnáctiválec?
Zdroj: RC82 Workchop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda