Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čas Alfy Romeo Giulia z Ringu je „levá“, vůz se vážně o půlrok opozdí
24.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové mají problém s podvozkem, který je tvrdý jako skála. Vůz se tak chová nervózně, na Severní smyčku tak musel vyrazit značně upravený.
Pro italskou automobilku nebyla poslední léta zrovna obdobím blahobytu. O to větší tlak byl kladen na bedra nové Alfy Giulia, která byla vyvinuta během rekordních třiceti měsíců. Jak se ovšem na počátku tohoto měsíce ukázalo, práce kvapná je skutečně málo platná. Plány značky se totiž začaly rozpadat, tedy alespoň na základě spekulací, jež zmiňovaly pozdní příchod sedanu, SUV i následujících šesti novinek. Že nejde jen o čiré fabulace, to nyní potvrdil další zdroj. Pokud jste tedy plánovali návštěvu showroomu italské značky, nechte si prozatím zajít chuť.
Podle nových informací by za veškerým zpožděním měly vězet problémy spojené s novou platformou Giorgio. Technici automobilky totiž ani pět měsíců po oficiálním odhalení nedosáhli optimální rovnováhy mezi kvalitou jízdy, jaká je očekávána ve většině zemí, a přilnavostí. „Podvozek je tvrdý jako skála a příliš nervózní. Zvláště chlapi ze Spojených států k nim (inženýrům) byli hodně kritičtí,“ řekl nejmenovaný zdroj z automobilky kolegům z australského Motoringu.
Tím ovšem trable spojené s italskými nadějemi nekončí, otazníky nyní visí nad rekordním časem dosaženým na Severní smyčce Nürburgringu. Až podezřele dobrý čas totiž nebyl dosažen zrovna se sériovým silničním autem. Jistě, žádná pravidla pro jeho tyto časy neexistují, pakliže si ale kupujete auto, které se chlubí nějakým výkonem, očekáváte, že jej dosáhlo právě ve vám prodávané podobě. A to se tady prý nestalo. „Dokonce i když dosáhli času na Ringu, byl vůz velmi nervózní, a to bylo na prořezávaných závodních slickách a navíc s vozem, který je o více než 100 kilogramů lehčí než produkční verze,“ dodává výše zmiňovaný technik Alfy.

Tahle tabulka Alfy je trochu virtuální realita
Dá se tedy předpokládat, že sériový model nakonec rychlejší než Němci nebude, tedy alespoň co se týče základního provedení Quadrifoglio Verde. Je ovšem možné, že Italové přijdou se zpětnou legalizací svého času v podobě speciální edice, která bude lehčí, výkonnější, dostane zvláštní pneumatiky a samozřejmě bude také dražší. Otázkou ale kde, kdy bychom tuto verzi měli čekat, neboť standardní Giulia QV nakonec má dorazit až v půlce příštího roku, nikoliv na konci tohoto.
Na základní provedení sedanu si budeme muset počkat přibližně rok, vůbec první SUV automobilky by se pak mělo objevit až někdy ve druhém čtvrtletí roku 2017. Tedy devět měsíců po původním termínu. Z toho důvodu asi nepřekvapí, že zpoždění bude mít dalších šest novinek, které měly být představeny během příštích tří let. Nově se ovšem počítá s obdobím od současnosti až do konce této dekády.
Pozměněné detailní plány by Alfa Romeo měl publikovat nejpozději do konce ledna 2016, podle šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho ale prozatím dochází jen ke změně termínů. Jinak ovšem vše zůstává v platnosti, potvrzena tedy byla jak celková investice do znovuzrození značky ve výši pěti miliard Eur (cca 135,15 mld. Kč), tak i cíl prodávat v roce 2018 čtyři sta tisíc exemplářů ročně. Jestli to tak dopadne, ukáže čas. A ten si můžete pro tuto chvíli krátit třeba hrátkami s oficiálními „konfigurátorem” nové Giulie.























Alfa Romeo Giulia QV nakonec dorazí až v půlce příštího roku
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 2 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 5 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
