Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čech prodává nejlevnější dvanáctiválcové Ferrari v Evropě. Má jen jednu vadu
23.8.2018 | Mirek Mazal
Není to vlastně ani vada, spíše vlastnost, která se spolu s dalšími okolnostmi stará o to, že relativně levně můžete koupit věc, která se obvykle ani trochu levně neprodává.
Ferrari 456M je modernizované pojetí verze označené jen 456. Sama 456 se začala v Maranellu vyrábět v proce 1992, faliceftované provedení Modificata vstoupilo do výroby o 6 let později. Vylepšení se projevilo v aerodynamice, upravilo se chlazení a v kabině se usadily nové sedačky. Nové průduchy lépe sytily dvanáctiválec o objemu 5,5 litru s výkonem 325 kW (442 koní) a 550 Nm. Na zadní kola spojená samosvorným diferenciálem putovala veškerá energie přes manuální nebo automatickou převodovku a dokázala vůz rozjet až na rychlosti blížící se 300 km/h.
V své době byla 456M nejvýkonnějším silniční automobilem italské značky a jeho produkce skončila až v roce 2003. Bylo to vůbec poslední Ferrari s vyklápěcími světlomety, přesto se nedá říci, že by pro to nebo pro cokoli jiného platilo zrovna za sběratelský kousek. Po patnácti letech od konce výroby ceny ojetých kusů klesají nebezpečně nízko a ten, který vám ukážeme nyní, je dokonce tím nejlevnějším v Evropě, pokud vezmeme v potaz pouze pojízdné a nebourané exempláře.
Zaujal nás tím, že je na prodej v Praze od jednoho z českých majitelů. Soukromý prodejce nabízí zlatě zbarvené provedení 456M z roku 2000 za 39 399 Eur, tedy skoro přesně 1 milion Kč. Nebouraný exemplář se stylovými mrkačkami neplatil zrovna za garážovou královnu, ujel 137 000 kilometrů. To ale u Ferrari 456 není zase tak neobvyklá a tedy ani diskreditující porce, přece jen je to GT, nakonec má vůz tyto písmena i v názvu.
Tenhle konkrétní kus má ale v názvu ještě jedno písmeno, a to sice A. Nejen modří už budou vědět, že značí automatickou převodovku a právě ta je důvodem, proč je tato (i jiné 456 GTA) tak levná. Zatímco GT s ručním řazením stojí klidně několikanásobek této sumy, verze GTA začínají kolem milionu a tato je dnes opravdu nejlevnější.
Jinak se opravdu nezdá, že by ji cokoli chybělo. Barva vítězů oživená metalízou je kombinovaná s tmavě modrým interiérem. Kožené čalounění podstoupilo pravidelné ošetření speciální kosmetikou. Prodejce zmiňuje nedávnou kontrolu v autorizovaném servisu, kde se mechanici zaměřili na převodovku, řízení a motor. Budoucí majitel by se teoreticky neměl obávat žádných nečekaných investic. Naopak se může těšit na vlastnictví jedné z celkem vzácných klasik, vyrobeno bylo jen 650 kusů tohoto stroje.
Člověk aby si promyslel, jestli utratí peníze za nový Superb, nebo investuje do sametového dvanáctiválce s koníkem na přídi, chce se s nadsázkou říci. Pro zajímavost jsme se podívali ještě za oceán, kde bývají ojetá Ferrari ještě levnější, ale o mnoho lépe jsme nepochodili. Černé kupé na fotkách níže s nižším nájezdem (48 953 kilometrů) je tam na prodej za 39 995 USD, tedy asi 885 000 Kč. To už není o tolik méně, navíc jsou tu neoriginální kola a pochopitelně znovu automat.
Nabídka českého majitele je tedy zajímavá nejen z evropské perspektivy. Teď je jen otázkou, kdo bude mít odvahu se do dobrodružství s ojetým Ferrari, vůbec nejlevnějším dvanáctiválcovým modelem v prodeji, pustit. Místo bezpečné, ale nudné volby špičkového Superbu to bude jistě dobrodružná, ale o to riskantnější volba...
Hezké Ferrari s pětilitrovým V12 se dá pořídit za milion korun rovnou v Praze. Vypadá dobře, jen automat tomuto vozu nesluší a trh mu to dává jasně znát
Nejlevnější srovnatelný kus v USA vyjde jen o nějakých 115 tisíc levněji
Zdroj: Autotrader a Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před hodinou - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.