Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce

Kdo si myslel, že čínský miliardář Li Shufu prostě koupil nějaké akcie v Daimleru a tím to hasne, mýlil by se. Svou moc hodlá řádně uplatňovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce

20.4.2018 | Petr Prokopec | 30 příspěvků

Kdo si myslel, že čínský miliardář Li Shufu prostě koupil nějaké akcie v Daimleru a tím to hasne, mýlil by se. Svou moc hodlá řádně uplatňovat.

Dokud byl čínský miliardář Li Shufu „pouze” majitelem automobilky Geely, přes kterou ovládal zejména Volvo, celý svět jej sice bral v potaz, ovšem nikoliv jako jednu z klíčových persón. Koupě desetiprocentního podílu v Daimleru ale vše změnila. Z čtyřiapadesátiletého byznysmena se rázem stal jeden z největších hráčů, který zjevně kráčí za naplněním své vize budoucnosti automobilového průmyslu - do příštích dekád má podle něj přežít jen několik málo společností a Geely má být jednou z nich.

Aby si čínský magnát takový vývoj pojistil, hodlá všechny „své” značky propojit nejen skrze svou osobu, ale s pomocí jejich vlastních vlastnických struktur a sdílení komponentů. To se má týkat i Mercedesu a Volva, na čemž začala neprodleně po svém vstupu do koncernu Daimler pracovat.

Vedení obou značek z toho prý příliš nadšené není a nevraživostí se má vyznačovat hlavně německá strana. Oficiálně ani jedna automobilka záměry Li Shufu nekomentovala, nicméně zdroje blízké celé záležitosti naznačují, že Mercedes není příliš šťasten z toho, že by jeho technologii mohly používat také čínská auta Geely. Aby proto došlo k jistému zjemnění napětí, mají Číňané poskytnout Němcům platformu pro elektrická vozidla, jejímž vývojem se již nějaký ten čas zabývají. Kromě toho má Mercedes získat i menší podíl ve švédské značce.

Volvo by se tak dostalo zejména k objemnějším pohonným jednotkám, které dnes nenabízí a zejména na některých trzích zákazníkům chybí. Mimo to je ve hře společná výroba baterií pro elektromobily, Mercedes by pak navíc mohl získat ještě přístup k bezpečnostním technologiím, kterými je Volvo proslulé.

Z toho pro změnu nejsou nadšeni Švédové, nicméně s ohledem na skutečnost, že největším akcionářem obou firem je jeden člověk, zřejmě nebudou mít mnoho na výběr. A kdo říká, že Li Shufu musel se svými nákupy skončit u asi desetinového podílu v Daimleru - může zajít i dál a firmu zcela ovládnout. Motivace má dost - krom spojování chce odlákat Mercedes od spojení s čínským konkurentem BAIC i aliancí Renault-Nissan...

Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 1 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 01Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 2 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 02Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 3 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 03Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 4 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 04Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 5 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 05Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 6 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 06Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 7 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 07Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 8 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 08Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 9 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 10
Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 10 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 09Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 11 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 11Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 12 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 12
Dle nových informací by Mercedes měl začít dodávat Volvu motory...

Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 13 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 62Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 14 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 63Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 15 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 64Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 16 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 65Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 17 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 66Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 18 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 67Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 19 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 68Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 20 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 69Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 21 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 70Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 22 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 71Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce - 23 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 72
...zatímco Švédové by se s Němci podělili o autonomní technologii. A Číňané by pak navrch ještě přihodili platformu pro elektromobily

Zdroj: Manager Magazin

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 30 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše