Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce
20.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kdo si myslel, že čínský miliardář Li Shufu prostě koupil nějaké akcie v Daimleru a tím to hasne, mýlil by se. Svou moc hodlá řádně uplatňovat.
Dokud byl čínský miliardář Li Shufu „pouze” majitelem automobilky Geely, přes kterou ovládal zejména Volvo, celý svět jej sice bral v potaz, ovšem nikoliv jako jednu z klíčových persón. Koupě desetiprocentního podílu v Daimleru ale vše změnila. Z čtyřiapadesátiletého byznysmena se rázem stal jeden z největších hráčů, který zjevně kráčí za naplněním své vize budoucnosti automobilového průmyslu - do příštích dekád má podle něj přežít jen několik málo společností a Geely má být jednou z nich.
Aby si čínský magnát takový vývoj pojistil, hodlá všechny „své” značky propojit nejen skrze svou osobu, ale s pomocí jejich vlastních vlastnických struktur a sdílení komponentů. To se má týkat i Mercedesu a Volva, na čemž začala neprodleně po svém vstupu do koncernu Daimler pracovat.
Vedení obou značek z toho prý příliš nadšené není a nevraživostí se má vyznačovat hlavně německá strana. Oficiálně ani jedna automobilka záměry Li Shufu nekomentovala, nicméně zdroje blízké celé záležitosti naznačují, že Mercedes není příliš šťasten z toho, že by jeho technologii mohly používat také čínská auta Geely. Aby proto došlo k jistému zjemnění napětí, mají Číňané poskytnout Němcům platformu pro elektrická vozidla, jejímž vývojem se již nějaký ten čas zabývají. Kromě toho má Mercedes získat i menší podíl ve švédské značce.
Volvo by se tak dostalo zejména k objemnějším pohonným jednotkám, které dnes nenabízí a zejména na některých trzích zákazníkům chybí. Mimo to je ve hře společná výroba baterií pro elektromobily, Mercedes by pak navíc mohl získat ještě přístup k bezpečnostním technologiím, kterými je Volvo proslulé.
Z toho pro změnu nejsou nadšeni Švédové, nicméně s ohledem na skutečnost, že největším akcionářem obou firem je jeden člověk, zřejmě nebudou mít mnoho na výběr. A kdo říká, že Li Shufu musel se svými nákupy skončit u asi desetinového podílu v Daimleru - může zajít i dál a firmu zcela ovládnout. Motivace má dost - krom spojování chce odlákat Mercedes od spojení s čínským konkurentem BAIC i aliancí Renault-Nissan...
Dle nových informací by Mercedes měl začít dodávat Volvu motory...
...zatímco Švédové by se s Němci podělili o autonomní technologii. A Číňané by pak navrch ještě přihodili platformu pro elektromobily
Zdroj: Manager Magazin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.