Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Citroën se v Německu přejmenoval na Citrón, možná by to měl udělat i u nás
23.7.2019 | Petr Prokopec
Nejde o překlep ani vtípek kohokoli mimo automobilku, Citroën si sám v Německu začal říkat Zitrön. Němci mu prý ani za 100 let existence nepřišli na jméno, teď to má být bez problémů.
Naučit se dnes cizí jazyk je jednodušší než kdy dříve. Kromě toho, že existuje spousta soukromých učitelů, vám může pomoci spousta audiovizuálních aplikací ať už pro počítače nebo pro chytré telefony. Stačí tedy jen trocha času, peněz a úsilí a zakrátko můžete alespoň trochu rozumět cizímu jazyku. Možná vám ale některá slovíčka budou dělat problém i nadále. Třeba proto, že v mezičase jste si již zvykli na jejich dosavadní špatnou, ovšem zavedenou výslovnost. A typickým příkladem takového slova je jméno automobilky Citroën.
Většina Čechů název této značky vyslovuje tak, jak je napsaný. Tedy s „C“ na začátku, přičemž na přehlasované „E“ není brán žádný zřetel. Tak je tomu ovšem špatně, správná verze zní „si-tro-en“, přičemž u prostřední slabiky je třeba položit jazyk na horní patro a naladit francouzský dialekt. Na něco takového ovšem Češi nejspíše nepřistoupí, ostatně jen málokdo zde nazývá Hyundai „hjondé“, jak tomu má být. Místo toho se spíše nadále dočkáte výslovnosti „hjundaj“.
Zpět ale k Citroënu, s jehož názvem nemají problém pouze Češi, ale také Němci. Tamní zastoupení se však na rozdíl od tuzemské centrály Hyundai rozhodlo, že nebude do německých zákazníků tlačit něco, co jim nejde přes rty. Místo toho se importér aut ze země galského kohouta rozhodl, že bude mnohem lepší se přizpůsobit dané zemi. Z Citroënu se proto stal Zitrön, tedy asi jako kdyby si u nás automobilka začala říká Citrón (přímo v němčině je citrón ještě s „e” na konci), jak si ji ostatně někteří místní překřtili. S výslovností takových slov už nikdo problém nemá.
Slovo Zitrön se tak nyní objevuje všude - v logu, v reklamách i na webu automobilky. Zajímavé je, že francouzská automobilka nechává zákazníky při myšlence, že tento krok je trvalý. Tak tomu ovšem s největší pravděpodobností není, místo toho by mělo jít pouze o pečlivě promyšlený marketingový tah, jenž má přitáhnout více pozornosti k oslavám stého výročí existence značky. Ono přejmenování tedy bude nejspíše jen dočasné.
Je třeba uznat, že od Citroënu jde o chytrý krok, neboť o francouzské automobilce se nyní mluví více, než kdyby představila nový model, a to nejen v Německu. Navíc bez negativních konotací. Tuzemské zastoupení by se tak mohlo nechat inspirovat a vyrukovat s přejmenováním na Citrón - lidé by si zvykli snadno a vůbec bychom se nedivili, kdyby prodeje poté vzrostly...


Německé zastoupení Citroënu se přejmenovalo na Zitrön. Kromě nového loga, které se objevilo na oficiálním webu, vyrukovalo i s vtipným videoklipem
Zdroj: Citroën Deutschland
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
