Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson vysvětlil, proč mu v testu selhalo francouzské auto. A tentokrát překvapil
8.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čekali jsme, že po selhání nového DS v testu zůstane Jeremy Clarkson věrný své tradici a po autě se „povozí” stůj co stůj. Dopadlo to ale nakonec trochu jinak.
Před několika málo týdny fotografové nachytali Jeremy Clarksona, kterak stojí s nehybným (Citroënem) DS7 v centru Londýna. Rázem tak byla na světě malá senzace, neboť bylo více než jisté, že sarkastický britský novinář neponechá selhání francouzského SUV bez povšimnutí. Sám Clarkson se ale nyní ve své recenzi vozu vytasil s vysvětlením.
Clarkson v úvodu testu konstatuje, že původně se měl posadit za volant nového Volkswagenu T-Roc. Nicméně od toho jej nakonec odradila zavádějící reklama na možnosti financování, pod kterou se podepsalo britské zastoupení německé automobilky. Místo toho se tedy Jezza nakonec rozhodl, že raději vyzkouší nové DS7. Zavolal tedy do kanceláře svému asistentovi, aby mu francouzské SUV přivezl domů.
Naneštěstí během cesty došlo k dopravní nehodě, kdy do luxusního Citroënu zezadu narazil nějaký mladík se Subaru. Jeho vůz přitom po nárazu připomínal hromadu zmačkaných plechů, zatímco DS mělo přežít jen s několika malými oděrkami - tak to při podobných nehodách bývá. To pro Clarksona bylo příjemné překvapení, načež se rozhodl, že věc nebude dále řešit a auto otestuje i po menším karambolu. Nicméně o tři dny později došlo k oné poruše.
Zastoupení francouzské značky jednalo v podstatě tak, jak se u těchto vozů s ohledem na mnohé mýty i realitu očekává - tedy nikterak nevzrušivě. A na místo poslala servisní techniky. Clarkson přesto zavolal odtahovku, stejně jako taxík, kterým se chtěl vrátit domů. Jezza se celé situaci nejprve smál od ucha k uchu, zakrátko mu ale úsměv ztuhl. Technici přivedli DS zpět k životu a odtah nebyl třeba.
Důvodem celého selhání byla totiž jen vadná baterie, či dost možná pouze konektor, k jehož uvolnění došlo vlivem onoho nárazu. Jakkoliv tedy nyní ve své recenzi uvádí, že „nebaští“ prohlášení značky o bezproblémovém voze, neboť baterie je přeci jeho součástí, Francouzi jsou v tom dost možná nevinně - to pokud problém opravdu vznikl kvůli nehodě.
Jeremy se tak po autě kvůli jeho nespolehlivosti povozil jen trochu a uvedl celou realitu. A zajímavé je i to, že mnohé aspekty DS7 se mu líbí. Zvláště pak ono kožené čalounění či hodinky, které by klidně mohli zdobit zápěstí přeplácených fotbalistů. Stejně tak chválí i systém nočního vidění či ticho v kabině.
Problémem však dle něj je, že ačkoliv divize DS byla separována jako samostatná značka, stále je to Citroën. A na takový stojí nové SUV opravdu neskutečně mnoho, s veškerými příplatky je totiž provedení Crossback Prestige ve Velké Británii k mání od 44 855 GBP (cca 1,3 milionu korun). Navíc, původní DS bylo schopné i bez jednoho kola neskutečně komfortní jízdy. To nové to nezvládne ani se čtyřmi.
Ve finále tedy Clarkson francouzské novince stejně vystavil zamítavé hodnocení, byť připustil pár kladných bodů. Zejména však vysvětlil, že tento vůz nekolaboval na silnici z ničeho nic, ale proto, že předtím utrpěl během nehody, kterou nenásledovala žádná prohlídka v servise. A to jistě není nic výjimečně francouzského...





Clarkson před pár týdny zůstal viset v centru Londýna s nehybným DS7. Jak se ale ukázalo, problém byl vskutku banální
Zdroj: The Sunday Times Driving
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
