Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate nedojímá? V ČR jsou k mání tři sotva jeté starší VW s TDI, za dobré ceny
10.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Diesel si člověk většinou nekupuje na jízdu kolem komína. Tato tři auta tak ale snad jezdila. Za 6 - 8 let nenajela skoro nic a jsou ve stavu nových.
Když si koupíte nový dieselový sedan, asi plánujete ho taky používat tak, jak se takové auto většinou používá - na polykání tisíců kilometrů každý týden. Většinou tomu tak jistě je a u hatchbacků a kupé tomu bývá podobně. Dieselová auta si lidé nekupují na to, aby s nimi jeli jednou za měsíc do města nakoupit. A pokud ano, obvykle to nejsou nová auta za statisíce korun.
Přesto se občas takové auto objeví. Dnes tu máme hned tři Volkswageny, které jsou staré několik let, ale nemají najeto půl milionu kilometrů, třebaže by to nebyl takový problém. Nikoliv, ten nejvíc ojetý z nich má jen něco přes 5 tisíc kilometrů za pět let provozu. Není ho na prodej jen půlka a není za cenu nového auta.
Minimálně dva z nabízených vozů mají motor EA189, tedy jednotku stiženou Dieselgate. To může pro někoho znamenat vadu na kráse, pro jiné ale naopak - VW neohnul pravidla v neprospěch zákazníka, to spíše naopak, pakliže si tedy někdo nezakládá na tom, že si s dieselem koupil ekologické auto. Stižené jednotky vidíme ve dvoulitrové variantě. Třetí nabízený vůz má dokonce legendární 1,9 TDI, motor, který byl později nahrazen právě EA189 ve verzi s objemem 1,6 litru s ne až tak zajímavým projevem ani spotřebou. Takže pokud chcete nové auto se starším dieselem ne až tak zatíženým emisními regulacemi a anebo vás vzrušuje idea vlastnictví podvádějícího vozu, tahle trojka je přesně pro vás.
Nejstarší vůz - z roku 2008 - je Volkswagen Jetta 1,9 TDI s výkonem 77 kW (105 koní) ve snad nejnudnější barvě, kterou si můžete na svůj Volkswagen objednat. Šedý exteriér doplňuje šedý interiér, ale to už je aspoň trochu změna oproti tradiční černé barvě, když už nebyl první majitel dost odvážný na něco jako béžovou.
Vůz vidíme na nepříliš pěkných fotkách a v popisu inzerátu si můžeme přečíst, že tu jsou dvě sady kol; proč nebylo auto prezentováno na té lepší, nevíme. Plechové disky s poklicemi z hypermarketu jsou tou horší, zimní sadou a je škoda že si prodávající s autem před vystavením nabídku trochu nepohrál. Na fotkách také chybí dokumentace, ale s ohledem na charakter prodávajícího i toho, co můžeme vidět, lze kilometrovému proběhu 3 680 km věřit.
I přes prezentaci s otazníky však máme co do činění s téměř novým autem, které je sotva zaběhnuté a má před sebou pravděpodobně ještě statisíce kilometrů jízdy. Samozřejmě, s dobrou údržbou. Interiér ale vypadá jako nový, přesně, jak byste od zánovního auta čekali. A cena? 290 tisíc není úplně málo za šestiletou ojetinu, ale tohle auto je ve stavu nového a na to je tato částka pěkná - nové muselo stát dvojnásobek a více jak sedm let v garáži s občasnými projížďkami mu těžko mohlo příliš uškodit. Máte-li zájem, nabídka je zde.






Sotva jetá Jetta TDI této generace se už v nabídce příliš nevidí, tohle je v tuto chvíli evropský unikát
Druhý stroj je z roku 2010 a je to Volkswagen Golf VI 2,0 TDI, tedy minulá generace Golfu. Motor pod jeho kapotou má 81 kW (110 koní) a 250 Nm a spolupracuje s pětistupňovou převodovkou, což byla nepříliš dlouho vyráběná verze, kterou později nahradila jedna-šestka. Že to byl uživatelsky posun k horšímu, netřeba dodávat. Fotky tu jsou ještě horší než v případě Jetty výše, ale aspoň je jich více. A také se nám prodejce v rozhodl ukázat auto na originálních kolech.
Vidíme také poměrně dost výbavy, jsou tu automatická světla, automatické stmívání vnitřního zrcátka nebo třeba zobrazení výstupu parkovacích senzorů na displeji rádia. Hodí se i tempomat, pokud tohle auto opravdu chcete používat. Za co ale potenciální kupující asi rád nebude, je držák na mobil jako z roku 1999.
Barva vozu tu není o mnoho živější a interiér trpí černou od palubní desky po koberec. Soudě dle dostupných fotografií, které jsou v tak špatné kvalitě, že je problém poznat semiš od kůže, to ale vypadá opět na stav nového auta. Jak by taky ne, když má tento Golf za sebou jen 5 300 km. Může být váš za 349 tisíc korun, což zase není málo. Ale zkuste si za tyto peníze koupit nový Golf s dvoulitrovým dieselem...






Ani naftový Golf VI s takovou kilometráží dnes jinde v Evropě nenajdete
Třetí a poslední vůz je Volkswagen Scirocco 2,0 TDI. Dal by se očekávat v jasně zelené barvě Vipern nebo v krásné modré Rising, místo toho ale dostal obyčejný bílý lak. Možná to je nějaká perleť za peníze navíc, která ale vypadá stejně jako pastelová bílá, to fotky neřeknou. Co ale řeknou, je, že i zde zůstává kabina u černoty.
Motor pod kapotou tu má už obvyklejších 103 kW (140 koní) a 320 Nm a je spojen s manuálním šestikvaltem. Tenhle vůz najel za svých necelých šest let provozu nejmenší vzdálenost, jen necelých 1 400 km. A podle toho také vypadá - opět, lze-li soudit z fotografií mizerné kvality. Všechno tu je jako nové, přesně tak, jak by člověk od sotva zajetého auta čekal. A nabídka to neopomíjí zmínit.
Najdete tu i poměrně dost výbavy, třeba rádio s dotykovým displejem, ale patrně bez navigace. Jsou tu i nějaké parkovací senzory, ESP a možná i automatická světla, na fotce to není pořádně vidět a v popisu se o tom nepíše. To všechno může být vaše za 359 tisíc korun. Za skoro nové Scirocco to není špatná nabídka, zvlášť když už se u nás oficiálně nenabízí.






Nové Scirocco se u nás s velkým zájmem kupujících nesetkalo, toto by třeba mohlo
Kompletní fotogalerie
Volkswagen Jetta 1,9 TDI
Volkswagen Golf VI 2,0 TDI
Volkswagen Scirocco 2,0 TDI
Zdroje: Domanský, Partner Exclusive Cars poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
