Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Do dražby jde první osobní auto největšího talentu Formule 1. Úplně od nuly nezačínal
15.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Vzpomínáte na své první auto? Pokud jste nevyrůstali na zámku či podobném místě, nejspíše to bylo něco vcelku obyčejného. Max Verstappen začínal výš, o dost výš.
Ani nemusíte být velcí fanoušci Formule 1, abyste znali nejmladšího pilota historie tohoto sportu. Jmenuje se Max Emilian Verstappen, narodil se 30. září 1997 a už za 17 let debutoval během Velké ceny Austrálie 2015. Tehdy se stal - a s ohledem na změnu pravidel už možná navždy zůstane - člověkem, který se závoděním s ef-jedničkami začal nejdříve.
Někteří staří mazáci tehdy FIA kritizovali, že tak mladého člověka do královny motoristického sportu vůbec pouští, vnímali to jako bezpečnostní riziko. Ti stejní lidé - mezi nimi třeba Mika Hakkinen - se mu pak ale museli omlouvat, když viděli, jak bravurně to zvládá. To všechno je dnes historie, Max Verstappen platí ve svých 20 letech za řidičské eso a Flavio Briatore jej čerstvě označil za „jediný opravdový talent v současné Formuli 1”.
Jeho začátky v F1 jsou ale obecně známe, jeho začátky coby řidiče silničních aut už méně. Tady každý z nás může zavzpomínat, kdy a s čím začínal jezdit a pokud jste se do toho nepouštěli v posledních letech, pravděpodobně to bude mít blízko k tomu, co dal dohromady krátký průzkum mezi kolegy z redakce: Škoda 105, Škoda 120, Škoda 125 (protekční verze s pětikvaltem, že mu není stydno...) a Renault 5. To poslední už nezní tak nezajímavě, ovšem kdyby se to odehrálo někdy před 40 léty, což se nestalo. Jinými slovy, byly to svého času „šunky”, ta nejobyčejnější levná auta, co šlo sehnat.
Max Verstappen „tak nízko neklesl”. Jeho otec byl též úspěšný závodní pilot a on sám byl ještě před premiérou ve Formuli 1 členem mládežnické akademie u Mercedesu. Možná to ho později motivovalo, aby si pořídil svůj první vůz této značky, který je nyní na prodej.
Vůz odpovídá povaze Verstappena, takže nejde o nic jako základní dieselovou verzi jakéhokoli modelu. Jedná se o Mercedes-AMG C63 S Coupé s najetými 17 390 kilometry. Pohání jej zážehový čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který produkuje výkon 375 kW (510 koní) a točivý moment 700 Nm. Šedá barva v kombinaci s černými koly, žlutými brzdiči a jedním rychlým pruhem vypadají elegantně s jemným sportovním nádechem, který umocňuje karbonová odtrhová hrana víka kufru. Štědře vybavené AMG z tzv. Edition 1 má téměř všechno, na co si vzpomenete, jen příkladem: žluté doplňky interiéru, panoramatická posuvná střecha, vzduchový podvozek, LED dynamické světlomety, karbon-keramické brzdy nebo karbonové doplňky.
Důvod prodeje není známý, zřejmě to bude něco jako „příliš mnoho aut” ve spojení se sponzorskými povinnostmi - Max nyní „musí” (velká oběť to asi nebude...) hlavně auty značky Aston Martin, která se stájí Red Bull úzce spolupracuje. Nevíme o tom, že by Mercedes dostal darem, a tak je třeba konstatovat, že první auto si vybral docela vkusně.
Na prodej je skrze aukční síň Epic Auctions, která v jeho domovském Nizozemsku organizuje dvanáct dražeb ročně a všechny její prodeje jsou bez rezervy. Jinak řečeno, všechny položky se vždy prodají za jakékoliv peníze. Tady ale asi nehrozí, že by se vůz prodal za 1 euro nebo cokoli podobného - minimálně Nizozemci budou v zářnou budoucnost Verstappena věřit jak nikdo jiný, a tak rádi investují do něčeho, co se může jednou stát cenným. A pomoci tomu může i vlastnoruční podpis na krytu motoru a obložení palubní desky.
Aukce ještě nezačala, zatím se tedy nepřihazuje. Jak jsme zmínili, mohla by to být zajímavá investice, pokud bude Verstappen pokračovat v překonávání rekordů stejným způsobem, jak se mu to zatím daří. Jinak asi není mnoho důvodů si pořídit zrovna jeho auto - stejné Céčko vám dnes Mercedes prodá jako nové, pravděpodobně levněji...
Zdroj: Epic Auctions
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB