Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Donald Trump chce jako jeden z mála politiků zrušit nařizování elektromobilů, i díky tomu se má vrátit do Bílého domu
10.9.2023 | Petr Prokopec
Donald Trump je Donald Trump a je snad nemožné s ním souznít ve všem, co dělá a říká, v tomto směru ale jako jeden z mála otevřeně říká, že protežování elektromobilů není v souladu se zájmy USA a jejich nařizování je připraven prostě zrušit.
Pětačtyřicátý americký prezident má k dokonalému politikovi podle našich představ daleko, o kterém ale nakonec můžete říci opak. Donald Trump v poslední době bojuje s řadou především legálních patálií, touha vrátit se do Bílého domu ho ale neopouští. Za republikány tedy hodlá kandidovat i v příští rok, přičemž do jisté míry jen opráší heslo, které mu vyneslo úspěch v předminulých volbách.
Tehdy Trump zvítězil nad Hilary Clinton díky tomu, že chtěl Ameriku znovu udělat největší světovou mocností. Jak moc uspěl, nechť posoudí každý sám, zejména v oblasti liberalizace řady už i v USA přeregulovaných oborů ale odvedl kus práce, který v dalších volbách prakticky vůbec nedokázal prodat. Hlavními tématy se stalo něco úplně jiného a dění bezprostředně po volbách snad ani nestojí za řeč.
Nic to ale nemění na tom, že regulací v USA nyní opět přibývá. A přeregulovaným se postupně stává také automobilový sektor. Jakkoli je situace pořád o dost lepší než v EU, Joe Biden a jeho administrativa se nemalou měrou snaží nesmyslným nařízeným bruselského střihu přiblížit. Obdobným způsobem tak protežuje elektromobily, třebaže si nemůže dovolit jít cestou až tak vehementního vnucování, natož pak zákazu prodeje čehokoli jiného k určitému datu.
Trump oproti tomu kope za svobodný trh, na kterém nebude stát určovat, jaké technické řešení pro nová auta je to nejlepší. Můžete si o něm myslet, co chcete, tohle je ale přístup, který je třeba podporovat - lepší auta nám opravdu nevymyslí politici, je třeba nechat v tomto segmentu vládnout vědce, techniky a zákazníky, cokoli jiného bude vždy představovat rychlejší či pomalejší cestu do záhuby.
Kampaň Donalda T. se tak strategicky zaměřuje v prvé řadě na Michigan, kde stále sídlí největší velikáni amerického automobilového průmyslu, jmenovitě Ford, General Motors a Chrysler. Vedení těchto firem je očividně jedno, co po nich zrovna vláda bude chtít, jejich zaměstnancům ale ne. A právě na ty se Trump obrací už nyní.
Bývalý prezident jako jeden z mála vrcholných politiků otevřeně poukazuje na rizika plánů na vnucování elektromobilů, které ve výsledku otevírají dveře hlavně čínské konkurenci. „Úžasný stát Michigan již nebude mít automobilový průmysl, pokud dojde naplnění šílený plán pokřiveného Joe Bidena, aby všichni sáhli jen po elektromobilu. Tato auta bude vyrábět Čína. Odbory, volte proto Trumpa. Apelujte na své lídry, ať mne podpoří, a já zachovám veškerá pracovní místa a ještě stvořím nová,“ říká Trump ve svém typickém stylu.
„Shawn Fain, vážený prezident odborové organizace UAW, ani nechce uvažovat o tom, že by všichni přešli na elektromobily - všechny budou z Číny a automobilový průmysl v Americe přestane existovat,“ uvedl dále Trump. Jeho slova je třeba brát s jistou nadsázkou jako každé politické prohlášení, i analytici ale za nezměněných okolností takový vývoj očekávají. Pokud lidem budou vnucována elektrická auta, podíl čínských na celosvětových prodejích má do roku 2030 vzrůst na 33 procent. Na úkor kohokoli jiného než současných hvězd automobilového nebe se tak stát nemůže.
Donald Trump touží po znovuzvolení, přičemž zpět do Bílého domu mu má pomoci i otevřený odpor proti nařizování elektrických aut. Ačkoli je to přístup, ke kterému velí elementární ekonomická a technická racionalita, s podobným postojem je mezi významnými politiky raritou. Foto: Executive Office of the President of the United States, CC0 Public Domain
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejčtenější články
- Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží?
8.4.2024 - Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně
8.4.2024 - V Rusku vyvinuli úplně nový spalovací motor. Jdou tak proti běhu dějin, svět aut jím ale nezmění
8.4.2024 - BMW po letech ukázalo dosud utajovaný prototyp s monstrózním motorem 6,7 V16, mohla to být pořádná bestie
8.4.2024 - Fiasko s elektromobily se Hertzu vrací jako bumerang, firma se kvůli nim snížila k velmi pochybným praktikám
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva