K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita

Jen dvakrát v historii se BMW pustilo na tenký led jménem „kombík od divize M”. Ten první jménem M5 E34 Touring je dnes cennou raritou a jeho koupě je slušnou investiční příležitostí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita

22.6.2019 | Mirek Mazal

Jen dvakrát v historii se BMW pustilo na tenký led jménem „kombík od divize M”. Ten první jménem M5 E34 Touring je dnes cennou raritou a jeho koupě je slušnou investiční příležitostí.

Vůbec nejvzácnější sériově vyráběné BMW v dějinách sportovní divize M je nepochybně model M1 E26. Během let 1978 až 1981 vznikl jen v 456 kusech a to je tak málo, že miliony dnes stojí i jeho vraky. O nedotknutelném je jasno, jiná otázka se ale točí okolo druhého nejvzácnějšího bavoráku. Bez zbytečného otálení objasníme, že titul patří možná překvapivě modelu M5 Touring generace E34.

Jde o první z pouhých dvou kombíků, které kdy divize M nabídla zákazníkům. Po roce 1992 bylo ručně složeno jen 891 vozů a narazit dnes na nějaký zachovalý prodejní exemplář není vůbec snadné. Nabízené příklady jsou zničené, nebo ohromně drahé. Aktuálně je ale ve Velké Británii k mání jeden stroj, který nám nedá spát.

Ve srovnání s nafouklými rozměry současných vrcholových verzí BMW se čtyřmi výfuky by laik netipoval, že před sebou má víc než obyčejný kombík řady 5. Pozorné oko si možná všimne odznáčků M5, které by si ale na auto mohl dát kdokoli. Znalejší ovšem zaregistrují i další drobné odlišnosti - třeba jiná vnější zpětná zrcátka anebo lehce modifikované nárazníky. A uvnitř je eMkových specifik též poskrovnu.

Prodávaná ojetina má světlý interiér s koženými sedačkami. Šedé potažení s krémovou kombinací některých částí působí svěže, ale nejhezčí je pohled na temně černou hlavici páky manuálního řazení s trikolorou zvyšující tep.

Ruční řazení dovoluje libovolně pracovat s toho času extrémním pohonným ústrojím, kterým se po modernizaci stroje v roce 1991 stala jednotka 3,8 R6. Objemný řadový šestiválec posílá dodnes slušnou porci 250 kW (340 koní) výkonu rovnou na zadní kola. Přes lehkou nadváhu 1 750 kilogramů se nedá vzácný kombík označit za brzdu provozu. Stovka se mihne za 5,9 sekundy a maximální rychlost byla už tehdy elektronicky omezená na 250 km/h.

Tohle auto je příkladný sleeper, prostě takový rodinný vlk v beránčím rouše a ještě k tomu výjimečný. Nejde přitom jen o konečný počet vyhotovených exemplářů, tento typ má ještě jedno „nej” - žádný pozdější model divize M se už nevyráběl ručně. Britský poklad (ale nebojte, volant má vlevo) z roku 1995 má za sebou 134 818 kilometrů, ale ani desetina z nich není na autě poznat. Očista se dotkla šedé metalízy Fjord Grey, motorového prostoru i kabiny.

Auto, jak jej vidíte, přijde na 69 940 Eur, tedy na asi 1,8 milionu Kč. To má daleko k láci a podobně daleko ke statisícovým cenám, na které slušné kusy přišly před pár léty. Přesto jsme přesvědčeni, že to nebude špatná koupě -je to auto tak vzácné, v tak nadstandardním stavu, že se o něj sběratelé budou vrzy moci přetrhnout stále více.


K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 1 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 01K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 2 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 02K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 3 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 03K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 4 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 04K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 5 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 05K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 6 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 06K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 7 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 07K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 8 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 08K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 9 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 09K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 10 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 10K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 11 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 11K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 12 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 12K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 13 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 13K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 14 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 14K mání je druhé nejvzácnější BMW M, v tomto stavu je to rarita - 15 - BMW M5 E34 Touring prodej Anglie 15
Takto zachovalé BMW M5 Touring je drahá rarita, kterou se přesto nejspíše vyplatí koupit

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše