Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden
27.12.2018 | Petr Miler
V obou případech jde o auta, za která by nadšenec do všeho se čtyřmi koly neváhal obětovat ledvinu. Obě jsou zkrátka skvělá, ale které je rychlejší?
Závody ve zbrojení mezi zejména německými prémiovými automobilkami v posledních letech dosáhly až absurdních rozměrů. I mezi obyčejnými kompakty si dnes můžete koupit nudně vypadající VW Golf R s 300 koňmi, který s pohonem 4x4 za jakkoli nedokonalých podmínek vytře zrak jen pár let starým supersportům. Komu by to bylo málo, může u Audi sáhnout po ještě menší RS3 dokonce s 400 koňmi, která podobným způsobem vytře zrak i mnohým aktuálním sporťákům. Ve střední třídě není problém mít sedan nebo kombík s 450 až 500 kobylami, ten pravý vrchol mezi absurdně rychlými auty pro každý den ale nastává až o třídu výš.
Pro normálního smrtelníka obtížně pochopitelné modely jako Audi RS6, BMW M5 a Mercedes-AMG E63 dosáhly v posledních letech až absurdní dynamiky. Jsou to velká auta, do kterých někdy můžete naložit krom rodiny i menší psí hotel, přesto s výkony okolo 600 koní zrychlují na stovku jen za málo více než 3 sekundy a s pohonem všech kol jsou při akceleraci tak rychlá, že musíte mít opravdu něco, abyste jim byť jen stačili, natož jim ujeli.
Vrcholem těchto strojů jsou nyní dva modely - Mercedes-AMG E63 W213 ve verzi S a BMW M5 G10 v provedení Competition. Jsou to tak trochu bratři v jiném triku - mají přeplňované osmiválce, pohon 4x4, rychlý automat s Launch Controlem a výkon přes 600 koní. Do příchodu ostřejší verze M5 vládl ringu Mercedes, ale jaký je stav nyní, když se vedle mocného AMG s 612 koňmi může postavit eMkový bavorák s 625 kobylami?
Přesně to se rozhodl zjistit Mat Watson z Carwow, který je srovnal jak jinak než ve sprintu. Pokud byste čekali vyrovnaný souboj, jste na správné stopě, vyhrát ale mohl jen jeden a korunu nejrychlejšího sedanu světa pro sebe utrhlo BMW. Může za to hlavně jeho lepší schopnost vypálit z místa, která je na čtvrtmílových sprintech velmi důležitá. Ani poté ale Mercedes náskok nestahoval, spíše naopak - výsledkem je čas 11,1 sekundy pro BMW a 11,3 pro Mercedes. Bláznivé hodnoty na taková auta, navíc obě dokáží pokračovat ve zrychlení až k hranici 300 km/h.
Vedle sprintu tyto stroje změřily síly i v pružném zrychlení (v tom byl o něco lepší Mercedes) a v brzdění (v tom zase vládlo BMW, mělo karbon-keramické brzdy stejně jako soupeř). Celkový výsledek je tedy 2:1 pro Mnichov a celé klání tak lze považovat za slušný revanš oproti předchozím soubojům základní M5 s E63 S. Je to hozená rukavice pro Mercedes, ale nemusí trvat dlouho, než ji zvedne - Éčko od AMG nemuselo variantou S říci poslední slovo...
Dva německé über-sedany si to rozdaly v klání o dynamického krále své třídy. Více uspěl ten mnihovský
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva