Dva typičtí polykači dálničních kilometrů si to rozdali v 0-250 km/h na Autobahnu

Není typičtějších aut pro zdolávání dlouhých dálničních štrek, než jsou Audi A6 a BMW řady 5 s šestiválcovými diesely. Právě tyto dva stroje si to rozdaly na nejrychlejší dálnici světa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dva typičtí polykači dálničních kilometrů si to rozdali v 0-250 km/h na Autobahnu

28.5.2019 | Petr Prokopec

Není typičtějších aut pro zdolávání dlouhých dálničních štrek, než jsou Audi A6 a BMW řady 5 s šestiválcovými diesely. Právě tyto dva stroje si to rozdaly na nejrychlejší dálnici světa.

Ještě před několika měsíci se zdálo, že dieselům může pomalu začít zvonit umíráček, neboť až hysterický odpor k nim na některých místech Evropy dosáhl vrcholu. Výrobci ovšem k celé záležitosti přistupují racionálnějším způsobem a ví, že naftové motory stále mají zejména v některých obchodních třídách spoustu zákazníků. A vidí také to, že bez dieselů v nabídce bude velmi obtížné splnit limity spotřeby resp. emise CO2, které Evropská unie od příštího roku razantně sníží.

Například Audi tak již odstartovalo významnou rošádu ve své nabídce, kdy benzinové ústrojí pod kapotou modelů S4, S5, S6 a S7 nahrazuje právě třílitrovým turbodieselem, který se kromě klasického přeplňování spoléhá rovněž na elektrický kompresor. Tím má spořit zhruba 0,7 litru paliva na 100 kilometrů a tedy logicky i emise CO2. Těmto sportovním derivátům se ale dnes věnovat nebudeme, místo toho si posvítíme na o mnoho tradičnější jednotku Audi, jenž si vystačí pouze s klasickým turbodmychadlem.

A6 50 TDI se přitom do našeho hledáčku nedostalo samo, společnost mu dělá BMW 530d. To do srovnání dynamiky na německé dálnici, které tyto modely spolu s Meredesem třídy E kralují, dorazilo taktéž s třílitrovým turbodieselem, na rozdíl od Audi jsou však válce vyrovnané do řady. Výkonem 265 koní pak roztáčí pouze zadní kola, zatímco 286 ingolstadtských ořů má oporu v systému quattro. Sprint na stovku by tedy v případě A6 měl zabrat pouze 5,5 sekundy, zatímco u BMW trvá o dvě desetiny déle. Tedy alespoň dle technických parametrů.

Realita je ale zjevně o trochu jiná. Jakkoliv má 530d nižší výkon, točivým momentem 620 Nm se již Audi vyrovná. Ztrácí pak sice na trakci, to ovšem vyrovnává hmotností nižší o zhruba 180 kilogramů. Výsledkem tak je nachlup stejná akcelerace jako u soupeře, tedy do mety 100 km/h. Poté dokonce mnichovský stroj začíná získávat na převaze a třeba dvoustovku protíná ve chvíli, kdy Audi má na tachometru tempo o čtyři kilometry v hodině nižší.

Na první pohled se tedy zdá, že BMW je mnohem výhodnější koupí, zvláště když jako zadokolka startuje na sumě 1 578 200 Kč. Za Audi pak dáte minimálně 1 650 900 Kč, což je dokonce ještě vyšší suma, než s jakou je u mnichovského sedanu spojen pohon všech kol (1 644 500 Kč). Není tak vlastně divu, že BMW válcuje svého soupeře i po prodejní stránce, neboť za loňský rok má na kontě v Evropě 108 658 prodaných pětek. Audi proti tomu kontruje jen 71 258 vozy.


Dva typičtí polykači dálničních kilometrů si to rozdali v 0-250 km/h na Autobahnu - 1 - Audi A6 50 TDI versus BMW 530d 2019 videoscreen 01Dva typičtí polykači dálničních kilometrů si to rozdali v 0-250 km/h na Autobahnu - 2 - Audi A6 50 TDI versus BMW 530d 2019 videoscreen 02Dva typičtí polykači dálničních kilometrů si to rozdali v 0-250 km/h na Autobahnu - 3 - Audi A6 50 TDI versus BMW 530d 2019 videoscreen 03Dva typičtí polykači dálničních kilometrů si to rozdali v 0-250 km/h na Autobahnu - 4 - Audi A6 50 TDI versus BMW 530d 2019 videoscreen 04Dva typičtí polykači dálničních kilometrů si to rozdali v 0-250 km/h na Autobahnu - 5 - Audi A6 50 TDI versus BMW 530d 2019 videoscreen 05Dva typičtí polykači dálničních kilometrů si to rozdali v 0-250 km/h na Autobahnu - 6 - Audi A6 50 TDI versus BMW 530d 2019 videoscreen 06
Audi A6 50 TDI by teoreticky mělo BMW 530d nechat v prachu, ovšem praxe je o trochu jiná než teorie

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Prokopec

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše