Dvě třetiny Britů si kabriolety kupují jen z plezíru, střechu nesundavají

Velká Británie je i přes své náladové klima jedním z největších trhů s otevřenými auty. O nepřekonatelné oddanosti větrné rozkoši to ale nesvědčí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dvě třetiny Britů si kabriolety kupují jen z plezíru, střechu nesundavají

24.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Dvě třetiny Britů si kabriolety kupují jen z plezíru, střechu nesundavají

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Velká Británie je i přes své náladové klima jedním z největších trhů s otevřenými auty. O nepřekonatelné oddanosti větrné rozkoši to ale nesvědčí.

Je to paradox, ale mezi státy s největším odbytem kabrioletů a roadsterů nenajdeme jen místa, kde málokdy zaprší. Ano, třeba v Kalifornii jsou tyto vozy mimořádně oblíbené a slovo déšť tam skoro neznají, mezi nejnáruživější kupce aut se stahovací střechou se ale v celosvětovém měřítku řadí třeba i Dánové nebo Britové. A kdo někdy byl v těchto končinách dosvědčí, že ideální podmínky pro jízdu bez střechy tam zase tak často nepanují.

Zejména z Britů si kvůli tomu mnozí utahují, prý jsou ježdění se sundanou střechou oddáni natolik, že klidně svůj roadster vytáhnou i do zimy a deště, hlavně aby všem ukázali, že s tamním počasím to není tak marné, jak se říká. Jenže to všechno jsou asi jen hospodské řeči a realita bude úplně jiná.

Alespoň to naznačuje průzkum automobilky Audi, který uskutečnila právě mezi majiteli otevřených vozů z řad svých zákazníků. Podle něj totiž neskutečných 64 procent britských majitelů roadsterů a kabrioletů Audi přiznává, že u svého auta střechu nesundali buď vůbec nikdy, nebo to udělají velmi, velmi zřídka.

To je skoro až šokující závěr, uvážíme-li, co všechno je vlastnictví podobného auta obětovat. Zpravidla ztratí svou torzní tuhost a přesto přijde ke kilům navíc, z toho pramení horší jízdní vlastnosti, horší dynamika a vyšší spotřeba paliva. Nezanedbatelným minus je ztráta akustického komfortu, k tomu je tu omezená životnost plátěné střechy, možné potíže s tou pevnou... Je toho zkrátka hodně. Proč si tedy Britové kabriolety Audi kupují?

Plných 46 procent z nich v průzkumu přiznalo, že si vůz vybrali pro jeho exotický vzhled než že by měli nějaké nutkání řídit se staženou střechou. A to je třeba dodat, že tato čísla značně vylepšují ženy, které si jízdu se střechou dole užívají pravidelně - prý tak činí 39 procent z nich, u mužů je to jen 32 procent.

A koho lze na britských silnicích vídat v otevřeném voze nejčastěji? Je to žena ve věku 25 až 34 let, u této skupiny si jízdy s větrem ve vlasech dopřává plných 83 procent majitelek. Tak snad alespoň bude na co koukat, i když znalci britských reálií by možná protestovali.

Na každý pád jde o velmi zajímavá zjištění - jak vidno, mít kabrio automaticky nesouvisí s chutí jej také užívat. Většina britských majitelů otevřených Audi evidentně ani pořádně neví, co to je řídit se staženou střechou...


Dvě třetiny Britů si kabriolety kupují jen z plezíru, střechu nesundavají - 1 - Audi R8 2012 facelift 17Dvě třetiny Britů si kabriolety kupují jen z plezíru, střechu nesundavají - 2 - Audi R8 2012 facelift 18Dvě třetiny Britů si kabriolety kupují jen z plezíru, střechu nesundavají - 3 - Audi R8 2012 facelift 19Dvě třetiny Britů si kabriolety kupují jen z plezíru, střechu nesundavají - 4 - Audi R8 2012 facelift 20Dvě třetiny Britů si kabriolety kupují jen z plezíru, střechu nesundavají - 5 - Audi R8 2012 facelift 21Dvě třetiny Britů si kabriolety kupují jen z plezíru, střechu nesundavají - 6 - Audi R8 2012 facelift 25
Audi R8 Roadster je pěkné auto. To je také důvod, proč si jej většina Britů kupuje, o jízdu bez střechy prostě nestojí...

Zdroj: Audi přes World Car Fans

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše