Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Monstrózní dubajské SUV vyzvalo na souboj ostré Němce. Skončilo to překvapivým debaklem
14.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle auto je monstrum mezi monstry, přesto by si na něj v klání se sporťáky od AMG nikdo nevsadil. Výsledek můžete vidět sami, je ale otázkou, jakou realitu vlastně ukazuje.
Automobilku Devel máme spojenou především s modelem Sixteen, který sice stále ještě nedorazil do sériové výroby, ovšem díky šestnáctiválcovému motoru o výkonu 5 000 koní neustále budí pozornost. Chystaným supersportem se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na model Sixty, o kterém jsme též dříve psali. Ten se poprvé ukázal loni na autosalonu v Dubaji, kde si okamžitě získal pozornost bohatých šejků. S ohledem na vzhled připomínající armádní speciál se šesti koly to vlastně ani není překvapivé.
SUV Sixty kromě třech náprav a centrálního dofukovacího systému, jenž umožňuje měnit tlak v pneumatikách i během jízdy, dostalo 6,7litrový osmiválcový turbodiesel. Ten byl naladěn na 720 koní a 1 000 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou nezajímavá čísla. Otázkou samozřejmě je, s kolika kilogramy je tento výkon spojen, to Devel zatím nezmiňuje. Udává však, že vůz zvládá stovku za 5,8 sekundy a maximálka 150 km/h je dána jen omezovačem.
Právě akcelerace šestikolového SUV je v tuto chvíli nadmíru důležitá, neboť Devel Sixty nastoupil k závodům ve sprintu s Mercedesem-AMG GT S i třídou G. První zmíněný vůz pak sice disponuje „jen“ 510 koňmi a 670 Nm, ovšem s 1 645 kily je zároveň stoprocentně o parník lehčí. Není proto divu, že oficiální parametry v jeho případě zmiňují pouze 3,7sekundový sprint na stovku. Tedy o dvě sekundy lepší čas než u Develu.
Nové video ale ukazuje něco zcela jiného, a sice naprosté zostuzení německých vozů, z nichž každé se musí vypořádat s mračny sazí, jež Sixty při rozjezdu vyprodukuje. To je překvapivé, pokud má skutečně má jít o model, který se pyšní „pouze“ oněmi 720 koňmi. Devel pak sice chystá ještě verzi, která nabídne dvojnásobný výkon, ta ovšem má být stále ve vývoji, nikoliv schopná provozu.
Je tedy možné, že závod je pouze simulovaný? Na jednu stranu bychom vůbec nedivili, kdyby řidič Mercedesu skutečně mačkal plyn jen tak na půl. Skutečnost ale spíše bude v chytrém střihu - ostatně z řady záběrů je patrné, že Devel má náskok při rozjezdu, ovšem poté jej AMG začíná stahovat. A jelikož jeho maximálka není zrovna vysoká, závod se rozhodně nejel na čtvrtmíli, ale spíše na poloviční vzdálenost.
Jinými slovy tedy mohlo být vše upraveno ve prospěch Develu. Zrovna něco takového si ovšem automobilka mohla odpustit, neboť je více než jisté, že zejména ropní šejci po tomto SUV půjdou více než slepice po flusu, ať už bude rychlejší než AMG GT nebo nikoli. A pokud jim základ bude připadat málo extrémní a pomalý, mohou jednoduše sáhnout po oné variantě s 1 500 koňmi a karbonovém bodykitu, který zredukuje jak hmotnost, tak i obsah jejich peněženek...








Nové SUV Devel Sixty mělo ve sprintech zcela zesměšnit Mercedes-AMG GT S i třídu G. Skutečně to ovšem dokázalo? Nebo v jeho prospěch rozhodl pouze skvělý start na krátkém sprintu?
Takto se Devel Sixty nebo 60 představil na autosalonu v Dubaji. Tehdy bylo na místě pochybovat, zda vůbec jezdí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem včera 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě včera 10:00
- Začalo i MS MotoE 12.5.2025
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury 12.5.2025
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejnovější články
Nissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
před hodinouMax Verstappen měl při tajném testu s Ferrari pod falešným jménem stanovit nový rekord okruhu. S nikým se pak nebavil a odjel
před 3 hodinamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 4 hodinamiAudi zkouší napravit svůj největší moderní propadák novou „levnou” verzí, čekejme jen další fiasko
před 6 hodinamiGM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva