Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte

V posledních měsících se opakovaně mluvilo o tom, že Porsche diesely vlastně ani nepotřebuje a raději je vymění za elektrické modely. Bude to docela jinak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte

5.11.2017 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

V posledních měsících se opakovaně mluvilo o tom, že Porsche diesely vlastně ani nepotřebuje a raději je vymění za elektrické modely. Bude to docela jinak.

Porsche je z hlediska zisku na každém prodaném autě druhou nejúspěšnější automobilkou na světě - jen Ferrari se může pochlubit vyšší než 15procentní ziskovou marží. Nic nového, křičíte možná, jenže jedna nová souvislost tu je - pod tuto hranici značka nehodlá klesnout ani v momentě, kdy se vydá do boje o zákazníky v segmentu elektrických aut. Tedy tam, kde dnes nejen po stránce mediální vládne Tesla, která má ovšem k ziskovosti velmi daleko - aktuálně vykázala nejvyšší kvartální ztrátu ve své historii.

Říká to alespoň finanční šéf značky Lutz Meschke, dle kterého Porsche v příštích pěti letech investuje do elektromobilů a plug-in hybridů přes 3 miliardy Eur (cca 76,9 mld. Kč). To rozhodně není malá suma, zvláště na automobilku této velikosti. Můžeme samozřejmě říci, že za Porsche stojí koncern VW, ovšem právě automobilka z Zuffenhausenu je v jeho rámci zlatonosnou slepicí a peníze od ní potřebuje stejně jako ona sama.

„Je to strategický cíl. A potřebujeme, aby struktura automobilky byla v tom stavu, že jej dosáhneme. Vždy tu budou roky, kdy poklesneme pod oněch 15 procent, třeba kvůli směnnému kurzu či ekonomickým krizím, ale každý zaměstnanec musí vědět, že se nevzdáme,“ uvedl Meschke. Zní to sebevědomě, Meschke ale nemá hlavu v oblacích - otevřeně přiznává, že vývoj elektrických technologií je pro Porsche „ohromné břímě”. A jako správný finanční šéf to umí vyjádřit v penězích.

„Dnes Porsche každý elektrifikovaný vůz stojí navíc 8 až 10 000 Eur (205 až 260 tisíc korun), to se ovšem nesmí nikterak odrazit na koncové ceně. Zákazníci by to neakceptovali, právě naopak, v určitých částech světa je s elektrickým auty spojen jistý odpor. Nicméně nové technologie jako tyto je třeba brát jako investici do budoucna. Stejně tak ovšem musíme zároveň vyvíjet i spalovací ústrojí.“

Tím se Meschke dostává k tomu, co nás na jeho slovech zaujalo především - že i když bude automobilka na jedné straně investovat do dvou různých oblastí, výdělek bude spojen pouze s jednou. Podle Meschkeho tak oproti předchozím spekulacím rozhodně nedojde k eliminaci dieselů v portfoliu Porsche. Finanční hlava značky přiznala, že těmito motory je i dnes poháněna polovina čtyřdveřových modelů prodaných v Evropě, a tak si firma nepodřízne větev, na které sedí. Výměna dieselů za elektrické modely nepřichází z ekonomického hlediska v úvahu - budou to do značné míry právě diesely, které zajistí automobilce dostatečné zisky i v době, kdy bude investovat desítky miliard do elektrické budoucnosti, která nakonec může a nemusí nastat.

„Necháváme si otevřená všechna vrátka a specifická produktová rozhodnutí odkládáme na co nejpozdější dobu. Vše víceméně závisí na tom, kdy elektromobilita nabere na síle a za jakých podmínek. Nicméně v příštích 10 letech hodláme nabízet optimalizované spalovací jednotky, plug-in hybridy i plně elektrické sportovní vozy. První z nich přitom zamíří na silnice v roce 2019. A mohu vás ujistit, že to je jen počátek,“ uzavírá Meschke.

Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 1 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 01Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 2 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 02Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 3 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 03Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 4 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 04Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 5 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 05Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 6 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 06
Vozy jako dieselové Porsche Cayenne jsou důvodem...

Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 7 - Porsche Mission E Nurburgring 2017 videoscreen 01Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 8 - Porsche Mission E Nurburgring 2017 videoscreen 02Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 9 - Porsche Mission E Nurburgring 2017 videoscreen 03Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 10 - Porsche Mission E Nurburgring 2017 videoscreen 04Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 11 - Porsche Mission E Nurburgring 2017 videoscreen 05Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 12 - Porsche Mission E Nurburgring 2017 videoscreen 06Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 13 - Porsche Mission E Nurburgring 2017 videoscreen 07Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 14 - Porsche Mission E Nurburgring 2017 videoscreen 08Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte - 15 - Porsche Mission E Nurburgring 2017 videoscreen 09
...proč si automobilka ze Zuffenhausenu může dovolit vývoj elektromobilů a přitom na rozdíl od Tesly zůstane zisková

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše