Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford dal přednost vzhledu před funkcí, teď ho žalují tisíce zákazníků
28.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je fajn, když věci dobře vypadají, v prvé řadě ale musí dobře fungovat. Ford na to „zapomněl” a teď musí čelit zlobě zástupů svých zákazníků.
Šrouby, respektive matice od kol jsou velmi často podceňovány. Řada fanoušků tuningu sice pořizuje jejich ozdobné provedení, ovšem jen málokoho zajímá jejich pevnost. Přitom právě na těchto komponentech do značné míry závisí vaše zdraví, ne-li rovnou život. Kolikrát jen stačí, aby došlo v pneuservisu ke špatnému dotažení jedné či více matek a rázem se vám může pneumatika špatně sjíždět, než se kolo uvolní zcela a vy budete děkovatbohu, že jste nehodu přestáli jen s pomuchlanými plechy.
Tisíce amerických řidičů aktuálně netrápí ani tak špatné dotažení, jako spíše samotné matky kol. Ford si zjevně nechtěl nechat ujít nemalé sumy, jež výše zmínění vyznavači tuningu utrácejí mimo firemní showroomy a proto se rozhodl jim nabídnout působivě vypadající tovární zboží. A tak se skutečně i stalo, modrým oválem produkované matice sice mají klasické ocelové jádro, ale jejich povrch zdobí chromová, hliníková či z nerezové oceli vyrobená čepička.
Vypadá to skutečně dobře, tento produkt lze ale bez přehánění nazvat šmejdem. A nápad použít dvoudílný komponent na místě, kde je zapotřebí absolutní pevnost, jíž lze dosáhnout pouze pomocí jednolité matky, je jednoduše hloupý. Ony ozdobné matky totiž dopadají přesně tak, jak asi již začínáte nyní tušit - venkovní čepička se odlomí od vnitřního jádra a následně „vyžvejká“. Sejmutí kola se tak stává náročným, v krajním případě mimo pneuservis nemožným.
Není proto vlastně divu, že tisíce majitelů Fordů Fusion, Flex, Focus, Escape a F-350 žalují firmu nejen za vadný produkt, ale především za následnou drahou demontáž kola a koupi nových matek. „Nemluvíme tu přitom o průlomové technologii nebo počítačových aspektech automobilového světa. Mluvíme tu o pravděpodobně nejjednodušší části vozu - o maticích kol,“ říká k tématu Steve Berman, partner firmy Hagens Berman, jenž žalobu podala.
Ford podle něj vědomě upřednostnil design před bezpečností, což přímo vedlo k poškození zákazníků. „Zákazníci tak v nejlepším případě musí v pneuservisu utratit více než 30 dolarů (cca 667 Kč) za demontáž jednoho kola, a poté musí ještě koupit nové matice. V nejhorším se pak mohou ocitnout v nouzové situaci, kdy budou stát na rušné dálnici s prázdným kolem a nebudou mít možnost si jej svépomocí vyměnit.“
Ford tak čelí nemalému problému, jenž se vzhledem k probíhajícímu jednání rozhodl nekomentovat. K žalobě se zatím připojili zákazníci z Arizony, Severní Karolíny, Tennessee, Kalifornie, Virginie, Illinois a Ohia. Dle nich měl Ford porušit na 68 různých federálních i lokálních zákonů. Zatím to také vypadá, že jde o reálný problém na straně Fordu, čekají jej nemalé výdaje.
Musíme se také ptát, zda s podobnou záležitostí nemáme počítat také v Evropě. Rozteče mezi jednotlivými šrouby kol jsou stejné na obou kontinentech, je možné, že Ford u zmíněných modelů ozdobné a tedy závadné matice nabízí i na místních trzích. Na potvrzení či vyvrácení této domněnky zatím čekáme - pokud by si někdo z vás níže vyobrazené matice u Fordu v České republice či na Slovensku koupil, podělte se prosím v diskuzi pod článkem...




Takto končí ozdobné matky kol...





...které Ford použil u modelů Fusion, Flex, Focus, Escape a F-350
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 11 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
