Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford odhalil, kdo má kupovat drahou novou Fiestu. Zatím takové lidi nenachází
4.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu není k mání zrovna levně. Podle Fordu je to záměr, který přesně zapadá do představ typického majitele předchozí generace.
České ceny nové Fiesty jsme si mohli představit již v dubnu. Přitom jsme tak trochu zapochybovali nad šancemi modrého oválu s nimi na trhu uspět, neboť malá novinka startovala na 305 tisících korun. To není zrovna láce, zvláště v souvislosti s částkami, jaké dáte za konkurenční Škodu Fabia i další modely této třídy. Automobilka ovšem přišla s vysvětlením, dle kterého naprosto přesně ví, co dělá.
Podle Fordu je typickým kupujícím Fordu Fiesta virtuální zákaznice jménem Antonella, v níž se samozřejmě odráží veškerá realita. Pro tu byla dříve největším lákadlem předchozí generace, nyní si ale může dovolit utratit větší sumu peněz. Její příjmy jsou totiž nyní vyšší, a přestože se odstěhovala od rodičů, stále je jistým způsobem mladistvá a „velmi expresivní“.
Nová Fiesta by tedy podle smýšlení Fordu měla být pro Antonellu naprostým ideálem, i proto, že počet moderních asistenčních technologií zahrnujících detekci chodců nebo automatický parking vzrostl ze čtyř na patnáct. Kromě toho vůz disponuje multimediálním systémem Sync3, který poprvé v historii modelu počítá s volně „plovoucím“ displejem a jeho velikost může narůst až na 8 palců.
Odpovídá ovšem realita představám marketingového oddělení značky? Na finální soudy je zatím ještě příliš brzo, nová Fiesta se neprodává dlouho. Nicméně prvotní signály nevyznívají pro Ford zrovna nejlépe. V červenci, kdy již nová generace vozu byla měísce ve všech showroomech napříč Evropou, si totiž Fiestu pořídilo jen 13 006 zákazníků, tedy o devět tisíc méně než loni.
Pozvolný rozjezd je občas novinkám vlastní, třeba proto, že značky vyrukují nejprve s dražšími variantami, úrovněmi výbavy či výkonnějšími motory. Nicméně Ford to neudělal a v zásobě už žádnou láci nemá. Za oněch 304 990 Kč totiž nabízí třídvířko se základním stupněm Trend, 1,1litrovým atmosférickým motorem o výkonu 70 koní a pětistupňovým manuálem.
Ve výsledku tedy není kam klesat, pročež modrý ovál musí doufat, že jeho strategie vyjde, jinak mají Američané docela problém - Fiesta je v Evropě bestsellerem a jako taková si v posledních letech ukousla vždy zhruba třetinu veškerých registrací značky. Ty červencové ale byly v rámci stejného měsíce nejnižší za poslední čtyři roky.
Jsme tedy zvědavi na budoucí vývoj i na to, nakolik bude Ford své plány upravovat a zda nakonec ještě rád nevyrukuje s „holobytem“ či výraznou slevovou politikou. To kdyby „Antonella” byla ještě o trochu virtuálnější, než si automobilka myslí. Aktuálně stále značka počítá s tím, že registrace úrovně Titanium poklesnou ze 43 na 35 procent, ovšem zájem o verze ST-Line a Vignale vzroste na 25, respektive na 10 %. Po třídvířku pak má sahat vždy jeden ze čtyř kupců...
Podle Fordu bude největší zájem o novou Fiestu v provedení Titanium...
...čtvrtinu kupujících má uchvátit provedení ST-Line...
...a 10 procent zákazníků připadne na Vignale
O provedení Active se značka momentálně vůbec nezmiňuje, přitom právě crossover by měl zaujmout klientelu nejvíce, alespoň na základě současných trendů
Zdroj: Auto News Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva