Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hammond a May nechali šampiona F1 rozhodnout, který z nich má lepší auto
13.9.2019 | Petr Prokopec
Slavní britští moderátoři „čirou náhodou“ potkali na benzince Sebastiana Vettela. Ten si měl následně vybrat, zda bude řídit Hammondův letitý Opel Kadett, nebo Mayovo Ferrari 458 Speciale.
Reputace Sebastiana Vettela na tom v současné době není zrovna nejlépe. Ano, stále je to čtyřnásobný světový šampion, nicméně v průběžném pořadí je až pátý za svým týmovým kolegou a nováčkem u Ferrari Charlesem Leclercem. Ten jej především v posledních dvou závodech sfoukl jako svíčku, načež se nejen v Itálii začíná mluvit o tom, že daleko zkušenější Němec by již měl být stájovou dvojkou. A řada lidí by si klidně vsadila i na to, že po konci příští sezóny jej v kokpitu Scuderie nahradí Mick Schumacher.
Zda na to dojde či nikoliv, to je prozatím ve hvězdách. Ostatně Vettel se může vzchopit ještě letos, stejně jako může v příštím roce ovládnout celý šampionát a vyhrát tak další vysněný titul s rudými oři. Jelikož však nemáme k dispozici křišťálovou kouli, necháme budoucnost plavat. Místo toho se zaměříme na aktuální novinky, jenž souvisí s novým videem, ve kterém Vettel účinkuje. Ferrari v něm samozřejmě nechybí, stejně tak se ovšem - možná i překvapivě - dočkáme také Jamese Maye a Richarda Hammonda.
Populární moderátoři se totiž rozhodli, že uspořádají souboj o nejlepší auto pro volný čas. A co více, rozhodčím v této při by se měl stát právě Vettel. Hammond mu přitom k projížďce nabídl něco, co je velmi blízké jeho srdci, a to Olivera. Za tímto jménem se skrývá Opel Kadett z roku 1963, se kterým Richard před pár lety procestoval značný kus Afriky v rámci Botswanského speciálu Top Gearu. Jak je přitom patrné ze záběrů, vůz nejen že toto dobrodružství přežil, ale následně byl Hammondem i řádně zrenovován.
V Mayově rohu najdeme naprosto odlišného zápasníka, jakkoliv je více než jisté, že i ten svému majiteli přirostl k srdci. Řeč je totiž o Ferrari 458 Speciale, které je lakované oranžovou, respektive červenou barvou - to podle toho, zda se díváte Jamesovýma nebo Sebastianovýma očima. Stran specifického laku přitom nabízí 605 koní a 540 Nm, tedy nejen působivější čísla, než s jakými je spojen Oliver, ale také dostatečný výkon na to, aby sprint na stovku proběhl za rovné tři sekundy.
Jelikož Vettel jezdí za Ferrari, nebylo jeho rozhodování těžké. Nicméně se dá předpokládat, že k takové volbě by nejspíše přistoupil i ve chvíli, kdyby stále ještě „kopal“ za rudé býky. Ostatně asi kdokoliv by upřednostnil projížďku v supersportu s atmosférickým osmiválcem před jízdou v německém sedanu, který má problém dosáhnout stovky. A to i přesto, že je s ním spojen srdceryvný příběh. May tak pro tentokrát po zásluze daný souboj vyhrál, pročež si Vettela můžeme užít za volantem Ferrari i mimo závodní okruhy, což není zase tak obvyklá podívaná.










James May a Richard Hammond nechali Sebastiana Vettela rozhodovat, které z jejich aut je lepší pro zábavné výlety. Nepřekvapivě zvítězilo Ferrari 458 Speciale, které čtyřnásobný šampion následně i krátce otestoval
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025