Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hlavní ekonom banky nastínil další vývoj z rallyového speciálu, i odtud věští zlé časy
20.8.2019 | Petr Prokopec
Ekonomická data lze publikovat formou nudné zprávy plné nezáživných čísel. A nebo si najmout profesionálního závodníka, vedle něj posadit ekonoma v kvádru a vyrazit na erzetu. Finové preferují to druhé.
Zdá se, že svět po létech relativně bezstarostné ekonomické existence čekají znovu horší časy. Patrné je to zejména v Evropě, jejíž kondice se horší kvůli problémům německé ekonomiky. Ta stojí na prahu recese, na kterou se německá vláda již začala připravovat. Dle ministra financí Olafa Scholze totiž krize z roku 2008 stála zemi přibližně 50 miliard Eur (cca 1,29 bilionu Kč), tutéž částku si tak naši sousedé začínají chystat i nyní.
Informuje o tom zpráva německé centrální banky Deutsche Bundesbank, která je sice zásadní, někomu ovšem může přijít příliš suchá. Hemží se totiž jen ekonomickými termíny a nudnými čísly. O poznání zajímavěji na to šli Finové z komerční S-Bank, kteří vyslali svého hlavního ekonoma Timo Hirvonena přímo do terénu. Nikoliv však na Wall Street či do luxusní restaurace, v tomto ohledu nesmíme zapomínat, že jsme v zemi tisíce jezer, kde jsou národní priority poněkud jiné. Hirvonen tak zamířil na sedadlo spolujezdce v rallyovém speciálu.
Za volant se pak usadil dvojnásobný světový šampión Marcus Grönholm, který začal pokládat otázky, jenž se týkají ekonomického výhledu pro nejbližší měsíce. Hirvonen, který ovšem není tím slavným závodním pilotem téhož jména, pak do svých tezí velmi působivě a vtipně zakomponoval ten správný žargon. Dozvídáme se tak, že občas člověk může vyletět mimo trať, ale nakonec se vždy vrátí na správnou cestu. Či jinak, v blízké budoucnosti můžete párkráte narazit, ovšem na konci recese klidně můžete být v plusu.
Hirvonen uvádí, že veškeré světové ekonomiky potápí hlavně obchodní válka, kterou odstartoval americký prezident Donald Trump a která je zaměřena jak proti Číně, tak proti Evropě. Starý kontinent navíc dále potápí nejistoty spojené s Brexitem, kromě již zmiňované německé ekonomiky pak zpomaluje i ta italská. Jakkoliv je tak nezaměstnanost rekordně nízká a dole jsou i úrokové sazby, které na investory působí pro změnu kladně, vzniká méně nových firem a přichází méně nových investicí. Podle Hirvonena tak není otázkou zda, ale kdy přesně nová krize vypukne.
Pokud se tedy chcete na nadcházející období co nejlépe připravit, měli byste dle Hirvonena zvolit dlouhodobé investice. Trhy totiž v nejbližší době budou velmi zranitelné a nevyzpytatelné a jakkoli profesionální investoři mohou i na tom rychle vydělat, obyčejní lidé nesledující výkyvy trhu 18 hodin denně, by na tom nejspíše tratili. Situace v České republice není zásadně jiná - i tady se stále celkem daří, při exportním charakteru naší ekonomiky a její provázaností s chřadnoucím Německem ale lze čekat horší časy. Na rozdíl od Němců se s nimi ale budeme muset vypořádat hlavně sami.




Finové se rozhodli spojit příjemné s užitečným a ekonomický výhled spárovali s národním sportem - rallye
Zdroj: S-Pannki@Youtube
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejnovější články
Audi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před hodinouMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
včeraVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva