Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek
4.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Japonci mají své zásady, ze kterých nehodlají ucuknout. Budou se tak soustřeďovat na praktická auta, Civic Type R a NSX jsou jen do počtu.
Japonskou automobilku jsme kdysi mohli považovat za etalon mezi výrobci dostupných sportovních vozů. Nicméně výroba první generace Hondy NSX skončila v roce 2005, o čtyři léta později se minulostí stal i roadster S2000 a krátce po něm opustil evropské trhy i Civic Type-R. V letošním roce ovšem značka chystá razantní útok na již opuštěná kolbiště, přičemž zejména nové „CTR“ okolo sebe budí nemalý rozruch. Předprodukční exemplář totiž již stihl zajet nový rekord Nürburgringu mezi předokolkami a to nemusí být konec příběhu.
Celý svět se tak okamžitě začal ptát, zda daná expanze do sportovních segmentů nebude pokračovat a případně jakým směrem se vydá. Provozní šéf automobilky Testsuo Iwamura ovšem naznačuje, že žádná další obdobná extempore nemáme očekávat, alespoň v brzké době. Strategie Hondy totiž dle něj namísto sportovního vzhledu či chování upřednostňuje spíše praktičnost.
„Naše základní stylistické principy spočívají v dosažení maximálního prostoru pro řidiče a spolujezdce, přičemž se zároveň snažíme vyvinout pohonné jednotky, jež zaberou co nejméně místa,“ zmiňuje Iwamura. A dodává, že „dobrý výhled posádky z vozu tkví nade vším“. S tím se samozřejmě dá souhlasit, další slova manažera firmy však již nadzdvihávají obočí.
„Aktuálně se náš design poněkud liší od konkurence. Někteří výrobci se totiž snaží zajít do extrémů a vytvářejí ostrý a dynamický vzhled, nicméně naše principy - jež jsou kvitovány našimi zákazníky - spočívají v důrazu posazeném na viditelnosti a moderních trendech. To je způsob, jakým Honda uvažuje a od kterého se v žádném případě neoprostí.“
My bychom ovšem rádi dodali, že je to zrovna Honda, která dostala do vínku extrémní design. Navíc, pokud si vzpomínáte, pak to byla právě první generace NSX, která se pyšnila opravdu působivým výhledem z vozu. V tomto směru dokonce zazněla slova, že při usednutí za volant a zašlápnutí plynového pedálu vše okolo zmizí a jste tu jen vy a silnice.
Civic Type-R pak pro změnu ubytuje posádku na předních sedadlech bez ohledu na to, kolik řidič či spolujezdec měří. Pokud k tomu navíc přičteme zadní lavici, jejíž sedáky se vyklápí vzhůru, máme zde nemalou praktičnost. Honda by tak klidně mohla ve svém sportovním tažení pokračovat, aniž by se vzdálila od principů, jež Iwamura zmínil.
Problém tedy nejspíše bude někde jinde, zvláště v rámci evropského kontinentu. Zde musí Honda bojovat s přísnými emisními předpisy, které ostatně vyhnaly z trhu předchozí Civic Type-R. Pokud k tomu přihodíme ještě finanční stránku, pak zde máme ty pravé důvody, proč expanze sporťáků nejspíše v nejbližší době pokračovat nebude.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.

















Pokud nová Honda NSX a Civic Type-R nejsou designovými extrémy, pak stejně jako Sam Hawkins sníme svůj skalp s octem a cibulí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 2 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před 4 hodinami
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
před 5 hodinami
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
před 7 hodinami
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 18:33 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.15. 11:28 - pavproch
- F1 12.15. 11:28 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 10:36 - pavproch
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
