Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek
4.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Japonci mají své zásady, ze kterých nehodlají ucuknout. Budou se tak soustřeďovat na praktická auta, Civic Type R a NSX jsou jen do počtu.
Japonskou automobilku jsme kdysi mohli považovat za etalon mezi výrobci dostupných sportovních vozů. Nicméně výroba první generace Hondy NSX skončila v roce 2005, o čtyři léta později se minulostí stal i roadster S2000 a krátce po něm opustil evropské trhy i Civic Type-R. V letošním roce ovšem značka chystá razantní útok na již opuštěná kolbiště, přičemž zejména nové „CTR“ okolo sebe budí nemalý rozruch. Předprodukční exemplář totiž již stihl zajet nový rekord Nürburgringu mezi předokolkami a to nemusí být konec příběhu.
Celý svět se tak okamžitě začal ptát, zda daná expanze do sportovních segmentů nebude pokračovat a případně jakým směrem se vydá. Provozní šéf automobilky Testsuo Iwamura ovšem naznačuje, že žádná další obdobná extempore nemáme očekávat, alespoň v brzké době. Strategie Hondy totiž dle něj namísto sportovního vzhledu či chování upřednostňuje spíše praktičnost.
„Naše základní stylistické principy spočívají v dosažení maximálního prostoru pro řidiče a spolujezdce, přičemž se zároveň snažíme vyvinout pohonné jednotky, jež zaberou co nejméně místa,“ zmiňuje Iwamura. A dodává, že „dobrý výhled posádky z vozu tkví nade vším“. S tím se samozřejmě dá souhlasit, další slova manažera firmy však již nadzdvihávají obočí.
„Aktuálně se náš design poněkud liší od konkurence. Někteří výrobci se totiž snaží zajít do extrémů a vytvářejí ostrý a dynamický vzhled, nicméně naše principy - jež jsou kvitovány našimi zákazníky - spočívají v důrazu posazeném na viditelnosti a moderních trendech. To je způsob, jakým Honda uvažuje a od kterého se v žádném případě neoprostí.“
My bychom ovšem rádi dodali, že je to zrovna Honda, která dostala do vínku extrémní design. Navíc, pokud si vzpomínáte, pak to byla právě první generace NSX, která se pyšnila opravdu působivým výhledem z vozu. V tomto směru dokonce zazněla slova, že při usednutí za volant a zašlápnutí plynového pedálu vše okolo zmizí a jste tu jen vy a silnice.
Civic Type-R pak pro změnu ubytuje posádku na předních sedadlech bez ohledu na to, kolik řidič či spolujezdec měří. Pokud k tomu navíc přičteme zadní lavici, jejíž sedáky se vyklápí vzhůru, máme zde nemalou praktičnost. Honda by tak klidně mohla ve svém sportovním tažení pokračovat, aniž by se vzdálila od principů, jež Iwamura zmínil.
Problém tedy nejspíše bude někde jinde, zvláště v rámci evropského kontinentu. Zde musí Honda bojovat s přísnými emisními předpisy, které ostatně vyhnaly z trhu předchozí Civic Type-R. Pokud k tomu přihodíme ještě finanční stránku, pak zde máme ty pravé důvody, proč expanze sporťáků nejspíše v nejbližší době pokračovat nebude.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.









Pokud nová Honda NSX a Civic Type-R nejsou designovými extrémy, pak stejně jako Sam Hawkins sníme svůj skalp s octem a cibulí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 4 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Nová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před hodinouČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 3 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 4 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 6 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 10:32 - denis
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas