Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek

(+ živé foto) Japonci mají své zásady, ze kterých nehodlají ucuknout. Budou se tak soustřeďovat na praktická auta, Civic Type R a NSX jsou jen do počtu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek

4.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Japonci mají své zásady, ze kterých nehodlají ucuknout. Budou se tak soustřeďovat na praktická auta, Civic Type R a NSX jsou jen do počtu.

Japonskou automobilku jsme kdysi mohli považovat za etalon mezi výrobci dostupných sportovních vozů. Nicméně výroba první generace Hondy NSX skončila v roce 2005, o čtyři léta později se minulostí stal i roadster S2000 a krátce po něm opustil evropské trhy i Civic Type-R. V letošním roce ovšem značka chystá razantní útok na již opuštěná kolbiště, přičemž zejména nové „CTR“ okolo sebe budí nemalý rozruch. Předprodukční exemplář totiž již stihl zajet nový rekord Nürburgringu mezi předokolkami a to nemusí být konec příběhu.

Celý svět se tak okamžitě začal ptát, zda daná expanze do sportovních segmentů nebude pokračovat a případně jakým směrem se vydá. Provozní šéf automobilky Testsuo Iwamura ovšem naznačuje, že žádná další obdobná extempore nemáme očekávat, alespoň v brzké době. Strategie Hondy totiž dle něj namísto sportovního vzhledu či chování upřednostňuje spíše praktičnost.

„Naše základní stylistické principy spočívají v dosažení maximálního prostoru pro řidiče a spolujezdce, přičemž se zároveň snažíme vyvinout pohonné jednotky, jež zaberou co nejméně místa,“ zmiňuje Iwamura. A dodává, že „dobrý výhled posádky z vozu tkví nade vším“. S tím se samozřejmě dá souhlasit, další slova manažera firmy však již nadzdvihávají obočí.

„Aktuálně se náš design poněkud liší od konkurence. Někteří výrobci se totiž snaží zajít do extrémů a vytvářejí ostrý a dynamický vzhled, nicméně naše principy - jež jsou kvitovány našimi zákazníky - spočívají v důrazu posazeném na viditelnosti a moderních trendech. To je způsob, jakým Honda uvažuje a od kterého se v žádném případě neoprostí.“

My bychom ovšem rádi dodali, že je to zrovna Honda, která dostala do vínku extrémní design. Navíc, pokud si vzpomínáte, pak to byla právě první generace NSX, která se pyšnila opravdu působivým výhledem z vozu. V tomto směru dokonce zazněla slova, že při usednutí za volant a zašlápnutí plynového pedálu vše okolo zmizí a jste tu jen vy a silnice.

Civic Type-R pak pro změnu ubytuje posádku na předních sedadlech bez ohledu na to, kolik řidič či spolujezdec měří. Pokud k tomu navíc přičteme zadní lavici, jejíž sedáky se vyklápí vzhůru, máme zde nemalou praktičnost. Honda by tak klidně mohla ve svém sportovním tažení pokračovat, aniž by se vzdálila od principů, jež Iwamura zmínil.

Problém tedy nejspíše bude někde jinde, zvláště v rámci evropského kontinentu. Zde musí Honda bojovat s přísnými emisními předpisy, které ostatně vyhnaly z trhu předchozí Civic Type-R. Pokud k tomu přihodíme ještě finanční stránku, pak zde máme ty pravé důvody, proč expanze sporťáků nejspíše v nejbližší době pokračovat nebude.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 1 - Honda NSX 2015 zive EU 01Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 2 - Honda NSX 2015 zive EU 02Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 3 - Honda NSX 2015 zive EU 03Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 4 - Honda NSX 2015 zive EU 04Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 5 - Honda NSX 2015 zive EU 05Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 6 - Honda NSX 2015 zive EU 06Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 7 - Honda NSX 2015 zive EU 07Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 8 - Honda NSX 2015 zive EU 08Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 9 - Honda NSX 2015 zive EU 09

Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 10 - Honda Civic Type-R 2015 zive 01Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 11 - Honda Civic Type-R 2015 zive 02Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 12 - Honda Civic Type-R 2015 zive 03Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 13 - Honda Civic Type-R 2015 zive 04Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 14 - Honda Civic Type-R 2015 zive 05Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 15 - Honda Civic Type-R 2015 zive 06Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 16 - Honda Civic Type-R 2015 zive 07Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 17 - Honda Civic Type-R 2015 zive 08Honda pojede dál ve stejných kolejích, nové sportovní modely jsou jen výstřelek - 18 - Honda Civic Type-R 2015 zive 09
Pokud nová Honda NSX a Civic Type-R nejsou designovými extrémy, pak stejně jako Sam Hawkins sníme svůj skalp s octem a cibulí

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.