Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai asi zakládá KMW, z Mnichova přetáhlo dalšího špičkového vývojáŕe
1.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hyundai je rozjeté a zpomalit zjevně nehodlá. Nabírá největší kapacity v oboru a od teď zaměstnává i člověka, který stojí za platformou posledního BMW 7.
Podle magazínu Forbes je Hyundai Motor Company v žebříčku nejhodnotnějších firem světa až na 68. místě. Tedy dalece za BMW, které skončilo na 21. příčce. Nicméně je třeba si uvědomit, že mnichovská automobilka byla založena již v roce 1916, zatímco ta korejská vznikla až o jednapadesát let později a ještě na začátku 90. let neznamenala příliš. Je tedy evidentní, že Hyundai sedí v rychlejším vlaku a z jeho poslední kroků je patrné, že nehodlá zpomalit, právě naopak.
Proč? Protože již hezkých pár let loví v Mnichově jednu významnou perzónu za druhou, až to skoro působí, jako by budovalo vlastní Koreanische Motoren Werke, takové KMW. Asi nejznámější je přestup Alberta Biermanna, který pro BMW pracoval dvaatřicet let, přičemž naposledy vedl divizi M, líheň těch nejlepších technologií. Jak ovšem sám později dodal, v bavorské automobilce se změnila kultura. Proto hlavně přešel ke Korejcům, jenž mají podle jeho slov nyní vyrábět opravdu řidičská auta.
Aby byl tento záměr naplněn, Hyundai v mnichovském rybníčku zalovilo znovu. Nově tak jmenovalo na post viceprezidenta vývoje architektur značky Genesis Fayeze Abdula Rahmana. Tento muž se tak dnešním dnem loučí s BMW, kde měl na starosti vývoj konceptů a platforem celé řady aut, včetně nové řady 7, mnoha crossoverů a SUV i vozů divize M. Naposledy pak vedl divizi továrního příslušenství zahrnující i linie BMW Individual, tedy opět to nejlepší z nejlepšího.
Rahman má přitom stejně Biermann zajistit, aby vozy Genesis nabídly mnohem lepší ovladatelnost a stabilitu než dosud. Jako takové pak budou moci „napřímo soupeřit s vedoucími evropskými prémiovými automobilkami“. Veškeré poznatky z vývoje nových platforem přitom budou aplikovány i na další značky, tedy na Hyundai a Kiu. Jak jsme tedy zmínili, Korejci berou sportovní stránku svých aut smrtelně vážně.
„Chceme vyvinout flexibilní a na budoucnost zaměřenou architekturu, která bude unikátem, a Hyundai Motor Company zaručí konkurenceschopnost, zvláště pak v oblasti výkonu a kvality,“ dodává Rahman ke svému novému angažmá. Je tedy skoro jisté, že za pár let, až bude Forbes znovu sestavovat žebříček nejhodnotnějších firem světa, bude BMW a Hyundai dělit zase o něco menší propast...
Fayez Abdul Rahman měl u BMW na starosti vývoj platforem...
Nyní napomůže Korejcům k lepší ovladatelnosti a vyšší kvalitě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 47 minutami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 3 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz