Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai asi zakládá KMW, z Mnichova přetáhlo dalšího špičkového vývojáŕe
1.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hyundai je rozjeté a zpomalit zjevně nehodlá. Nabírá největší kapacity v oboru a od teď zaměstnává i člověka, který stojí za platformou posledního BMW 7.
Podle magazínu Forbes je Hyundai Motor Company v žebříčku nejhodnotnějších firem světa až na 68. místě. Tedy dalece za BMW, které skončilo na 21. příčce. Nicméně je třeba si uvědomit, že mnichovská automobilka byla založena již v roce 1916, zatímco ta korejská vznikla až o jednapadesát let později a ještě na začátku 90. let neznamenala příliš. Je tedy evidentní, že Hyundai sedí v rychlejším vlaku a z jeho poslední kroků je patrné, že nehodlá zpomalit, právě naopak.
Proč? Protože již hezkých pár let loví v Mnichově jednu významnou perzónu za druhou, až to skoro působí, jako by budovalo vlastní Koreanische Motoren Werke, takové KMW. Asi nejznámější je přestup Alberta Biermanna, který pro BMW pracoval dvaatřicet let, přičemž naposledy vedl divizi M, líheň těch nejlepších technologií. Jak ovšem sám později dodal, v bavorské automobilce se změnila kultura. Proto hlavně přešel ke Korejcům, jenž mají podle jeho slov nyní vyrábět opravdu řidičská auta.
Aby byl tento záměr naplněn, Hyundai v mnichovském rybníčku zalovilo znovu. Nově tak jmenovalo na post viceprezidenta vývoje architektur značky Genesis Fayeze Abdula Rahmana. Tento muž se tak dnešním dnem loučí s BMW, kde měl na starosti vývoj konceptů a platforem celé řady aut, včetně nové řady 7, mnoha crossoverů a SUV i vozů divize M. Naposledy pak vedl divizi továrního příslušenství zahrnující i linie BMW Individual, tedy opět to nejlepší z nejlepšího.
Rahman má přitom stejně Biermann zajistit, aby vozy Genesis nabídly mnohem lepší ovladatelnost a stabilitu než dosud. Jako takové pak budou moci „napřímo soupeřit s vedoucími evropskými prémiovými automobilkami“. Veškeré poznatky z vývoje nových platforem přitom budou aplikovány i na další značky, tedy na Hyundai a Kiu. Jak jsme tedy zmínili, Korejci berou sportovní stránku svých aut smrtelně vážně.
„Chceme vyvinout flexibilní a na budoucnost zaměřenou architekturu, která bude unikátem, a Hyundai Motor Company zaručí konkurenceschopnost, zvláště pak v oblasti výkonu a kvality,“ dodává Rahman ke svému novému angažmá. Je tedy skoro jisté, že za pár let, až bude Forbes znovu sestavovat žebříček nejhodnotnějších firem světa, bude BMW a Hyundai dělit zase o něco menší propast...
Fayez Abdul Rahman měl u BMW na starosti vývoj platforem...
Nyní napomůže Korejcům k lepší ovladatelnosti a vyšší kvalitě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 11 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha