Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I takhle může vypadat 16 let staré, běžně ježděné auto. Tipnete si, kolik má najeto?
14.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Stačí nebrat auto jako kus plechu, který bude sloužit do smrti bez jakékoli péče a může z něho být klidně šestnáct let výstavní kus. Tohle BMW je důkaz.
U ojetých aut lze podle specifického opotřebení různých částí celkem dobře odhadnout, kolik toho má za sebou, ať už prodávající tvrdí cokoli. Běžné používání s sebou přináší typické znaky provozu od slepnutí světel přes různými částmi opotřebené součásti interiéru až po vizuální stav viditelných technických prvků. Snadno se tak stane, že jste překvapeni tím, jak málo má mít vůz najeto, když třeba pedály vypadají, jako by se po nich léta prohánělo stádo slonů. Dnes vám ale ukážeme přesně opačný případ - budete překvapeni, jak moc má vůz najeto, i když na něm žádné podstatné opotřebení není znát.
Jde o BMW 520i Exclusive Edition generace E39, který nabízí k prodeji firma specializující se na dovoz zachovalých automobilů starších ročníků. Dá se říci, že většina jí nabízených aut je v nadstandardním stavu a má kýžený punc originality, tohle je ale vážně extrém.
Řeč je o autu z roku 2002, tedy 16 let starém voze. Když jsme jej poprvé spatřili, měli jsme jej za jedno z těch aut, co někdo „sušil” doma v garáži a najel s ním nanejvýš pár tisíc kilometrů za rok, toto ale není ten případ. Vcelku neobvyklá historie vozu má za následek překvapivě udržovaný stav, dle nějž byste šestnáctiletému sedanu v barvě Titansilber Metallic jistě nehádali 209 395 kilometrů. Přesně tolik ale má na auto tachometru.
Neříkáme, že je jako nové. Třeba některé části koženého čalounění, které tou dobou BMW používalo v řadě modelů, jsou docela náchylné na „pomačkání” a nesou známky používání, ale zdaleka ne tak intenzivního. Stroj jezdil ve službách diplomatů - nejprve ve Švýcarsku a poté v Německu, kde se jej chopil současný prodávající. Zaujal hlavně svojí skvělou kondicí s neuvěřitelně zachovalým béžovým interiérem. K autu je navíc doložitelná kompletní historie včetně ověřené servisní dokumentace.
Diplomaté si dopřávali provedení Exclusive Edition, to znamená vybavený interiér vyrobený ze třech druhů kůže, dvoubarevné dřevěné obložení (vč. volantu a ruční brzdy) doplněné černým klavírovým lakem a chromem. Hudbu interpretuje příplatkový audio systém. Vnitřní prostor je kompletně bez poškození a viditelných odřenin nebo známek opotřebení. I jinak choulostivé světlé koberečky vypadají, že by se z nich po vyčištění dalo i po těch letech jíst. Dlouhé používání tu bylo vyváženo pečlivým zacházením a podobně pečlivou údržbou.
Karoserie nenese známky koroze, lak se jeví ušetřený škrábanců a přední i zadní světla působí jako nová. Prodejce tvrdí, že na autě je stále první tovární vrstva laku. Stříbrný odstín nevyvolává zájem ostatních, jen ponechaná nálepka CD (Corps Diplomatique) na kufru připomíná, že tento automobil měl trochu nevšední osud.
Kvůli motoru si tento vůz asi nekoupíte, jde o relativně skromnou verzi 520i, u níž zadní nápravu pohání benzínový šestiválec o objemu 2,2 litru s výkonem 125 kW (170 koní) a nejvyšší rychlostí 226 km/h. Po dovozu auto podstoupilo menší servis, dočkalo se tedy i nové autobaterie, sady letních pneumatik, výměny těsnění olejové vany, výměnu motorového oleje s filtrem, výměnu chladicí kapaliny a nastavení geometrie.
Ukazujeme vám tohle auto spíše pro zajímavost, jak může vypadat 16 let starý vůz s více jak 200 tisíci km. Ale pokud byste měli zájem, je i k mání. Cena je stanovena na 31 000 PLN (188 000 Kč), což není až tak mnoho - najít dnes zachovalou pětku E39 je skoro zázrak bez ohledu na cenu...













































BMW z diplomatických kruhů nevykazuje žádné známky opotřebení, těžko se mu věří tolik ujetých kilometrů
Zdroj: Klasyka Gatunku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 4 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 6 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 7 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 9 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
